אוד מוצל: מקדמי ההגנה החדשים שיגנו עליך מפני השמש היוקדת

בין אם יש לך תקציב של נסיכת מונקו ובין אם את מסתפקת בד"ר פישר ייצוגי: בקיץ הישראלי את חייבת למרוח מקדם הגנה בכדי לשמור על עור החרסינה הענוג שלך. אלו כל מקדמי ההגנה השווים והחדשים על המדפים

בחורה נהנית ממקדמי הגנה מהשמש. שאטרסטוק
בחורה נהנית ממקדמי הגנה מהשמש. שאטרסטוק

את הקיץ הישראלי אין צורך להציג. או שבעצם כן? לח, חם, מסנוור ומהביל כמו תבשיל נזיד עדשים שהתקלקל – זה אולי תיאור שיכול לענות על ההגדרה המתאימה. גם בנות שלא מקפידות על שגרת טיפוח מורחות קרם מקדם הגנה (כל הכבוד ליידיז!) וטוב שכך. איגדנו עבורכן את כל הקרמים החדשים על המדפים – מהזולים ועד ליקרים ביותר. מהפשוטים ועד למפנקים שכוללים הגנה מקסימלית וצבע עור.

 

כמה נקודות חשובות לפני שמתחילים: ראשי התיבות של האותיות SPF הן Sun Protection Factor. המספר שמופיע ליד האותיות הללו, מאריך לכאורה את פרק הזמן בו תוכלו להיחשף לשמש לפני שעורכן יאדים. לדוגמה, אם בדרך כלל את מאדימה אחרי 10 דקות בשמש, אם תמרחי מקדם הגנה SPF30 יכפיל את הזמן הזה פי 30. כמובן שבכל מקרה עדיף לא להיחשף לשמש כלל בין השעות 10:00-17:00, ואם כבר את נחשפת וקונה קרם, וודאי כי הוא מכיל מסנני קרינה לקרני UVB הנחשבות הגורמות לכוויות חמורות ואף נחשבות לקרניים מסוכנות שעלולות לגרום לסרטן העור,  וקרני UVA שיוצרות קמטים על העור מכיוון שהן חודרות לשכבות העמוקות יותר שלו.

אז שלא ימרחו אותך. בעצם כן.

האולדסקולי: ד"ר פישר, המותג שהיה פה עוד כשדינוזאורים הסתובבו על הפלנטה, משיק מקדם הגנה מפני קרינת HEV. מדובר בקרן מזיקה שמעודדת יצירת רדיקאלים חופשיים הגורמים בין השאר לפירוק סיבי הקולגן והפחתת ייצורו, גמישות ואלסטיות העור ומובילה להזדקנות המוקדמת של העור ועוד שאר פורעניות. הקרם בעל SPF50 ובעל מרקם קליל. מחיר:  59.90 ש"ח ל- 200 מ"ל.

https://www.instagram.com/p/BlFejhwgUwi/

המדעי: מעבדות ג'יג'י פיתחו את הקרם החדש הזה בעל מקדם 40SPF, שהוא גם קרם לחות וגם מקדם הגנה וגם מתאים כבסיס לאיפור (למי שמוכנה לקחת את הסיכון ולהתאפר בקיץ). מחיר: 159 ש"ח ל-50 מ"ל.

https://www.instagram.com/p/BkzWBqil6vu/

הצרפתי: המקדם של GUINOT הינו בחירת המערכת זו השנה השני ברציפות (!) והקרם ששינה את כל מה שידענו על מקדמי הגנה. הקרם הזה גם בעל מקדם גבוה של 50SPF, גם נמרח ונספג בקלות ותוך כדי מריחה משנה את צבעו הלבן לצבע עור שמאחד את הגוון שלו ומוסיף ברק קליל וטבעי. הבונוס העיקרי: כשיוצאים איתו לשמש, זה לא מרגיש כאילו מרחת על עצמך מסכת בוץ. פשוט נהדר. מחיר: מקדם הגנה של גינו, 289 ש"ח ל-30 מ"ל.

הבוטני: איב רושה מציגים תחליב אנטי אייג'ינג לפנים ולצוואר וספריי בלתי נראה לכל הגוף עם מקדם SPF 30. הבונוס – הבקבוק ניתן למחזור, ועשוי מפלסטיק ממוחזר. והרכיב הבוטני נקרא צמח החרחבינה המכחילה, שזה נשמע כמו אחלה שם ללהקת פאנק אבל למרבה הצער זה לא. מחיר תחליב לפנים: 95 ש"ח ל-40 מ"ל, מחיר ספריי לגוף: 89 ש"ח ל- 150 מ"ל.

איב רושה – תחליב אנטי אייג'ינג לפנים ולצוואר להגנה מהשמש SPF30. צילום: יח"צ
איב רושה – תחליב אנטי אייג'ינג לפנים ולצוואר להגנה מהשמש SPF30. צילום: יח"צ

האקזוטי: חברת Moroccanoil משיקה סדרת מוצרים חדשה להגנה מפני השמש, כולם מועשרים בשמן ארגן, השמן שהפך לשמה השני של החברה. בין היתר, הסדרה כוללת קרם פנים עם SPF30 מחוץ משמן ארגן מכיל גם ויטמין E, אומגה 3, גליצרין ונוגדי חימצון. מחיר: 139 ש"ח.

הישראלי: ללין מציגים ג'ל הגנה שקוף לפנים  SPF50 נטול שומן, עם הוויטמינים E ו- C, מתאים לכל סוגי העור, היפואלרגני, עמיד במים, ללא אלכוהול וללא פרבנים. מחיר: 79.90 ש"ח.

הקליל: ספריי ההגנה של יובנה מתאים במיוחד למי שיוצאת מהבית לרכב למשרד וחוזר חלילה. למרות שהוא מספק הגנה רק נגד קרני UVA, מקדם ההגנה שלו גבוה ועומד על 50SPF והינו עמיד במים וגם נותן לעור גוון ברונזה כאילו השניה ירדת מהיאכטה בקאן. מחיר: 99 ש"ח ל-50 מ"ל.

הסדרתי: קרם מקדם ההגנה של PAYOT הינו חלק מסדרת "סאן סנסי אני אייג'ינג" הכוללת 5 מוצרי שיזוף והוא בתוכם. המקדם בעל 50SPF, עמיד בפני מים ונטול שומן. מחיר: 75 ש"ח.

 

האתלטי: יש ספורטאים בקהל? הקרם הזה מיועד עבורכם – היצרן מבטיח הגנה של עד 80 דקות גם בתוך המים ומכיל קפאין ונוגדי חימצון. 210 ש"ח ל-85 גרם.

https://www.instagram.com/p/BkqAp_WgIou/