קסם המזרח: מקומות חדשים בגבעתיים

השכנה ממזרח כבר ממש לא מנומנמת כמו שנדמה. מסעדות וברים חדשים, חלקם של מותגים שלפני כן לא ספרו את העיר, מקרבים את גבעתיים עוד יותר לתל אביב 

פיצה פאצה (צילום: סול סיסטרס סושיאל)
פיצה פאצה (צילום: סול סיסטרס סושיאל)
29 בינואר 2020

פאפאסן

אחרי שנים במינה טומיי ברחוב הארבעה הקשוח השיק השף משה בדישי מסעדה ברחוב כצנלסון הקשוח לא פחות. גבעתיים כנראה צמאה למקום בילוי שאפשר להעביר בו ערב על דרינק ומנות פאן־אסייתיות, אחרת אי אפשר להסביר את מה שקורה כאן: בערבים המקום מפוצץ, וכדי להשיג שולחן לסופ"ש כדאי להזמין לפחות שבועיים מראש.

התפריט משרטט חתך רוחב של מנות דגל קטנות וגדולות מדרום מזרח אסיה באינטרפרטציה מקומית (כלומר לא חריף מדי), פלאס קוקטיילים פלאס אווירה צעירה ותוססת. כרגע המקום פתוח רק בשעות הערב אך בשלב מאוחר יותר הוא ייפתח לצהריים ולמשלוחים.

מה אוכלים: פורי במילוי דג ים קצוץ, וויניגרט חלפיניו, יוגורט ועשבים טריים (48 ש"ח), סלט סום טאם (39 ש"ח), צ׳יקן טיקה באן – 2 לחמניות שמרים מאודות עם שיפודי פרגית בתיבול הודי עם רוטב מסאלה, ארוגולה וצ׳ילי (49 ש"ח), סלמון צלוי במרינדת מיסו הדרים, קרם תירס, סלסת תפוח עץ ואצות ווקאמה (74 ש"ח), פאד תאי עוף/טופו (56/54 ש"ח), פוקי בול טונה/סלמון (59/52 ש"ח), טוגראשי פליים – רול פיקנטי במילוי סלמון טמפורה, אספרגוס ואבוקדו עטוף בסלמון צרוב (44 ש"ח).
כצנלסון 59 גבעתיים, 03-7506070

סלמון מיסו, פאפאסן (צילום: אנטולי מיכאלו)
סלמון מיסו, פאפאסן (צילום: אנטולי מיכאלו)

JEMS

הסניף ה־13 במספר של מבשלת הבירה הארטיזנלית נפתח על חורבות קפה ויולה המיתולוגי, נקודת ציון שכל גבעתיימי מכיר. המותג נכנס בכלום זמן לתודעה, והתוצאה – גם כאן מפורק, אפילו באמצע השבוע. הבירות האיקוניות של המאסטר ברואר ג'רמי וולפלד נמזגות בעודן טריות ומוגשות עם ראש קצף יפהפה, מחיטה בהירה דרך IPA עתירי כשות ועד 8־8 שנותנת בראש.

החלל תעשייתי אך צפוף, שמח וחמים, ובחוץ הוצבו תנורים לטובת מי שמעדיף לשתות באוויר הצח. בגלל מגבלות מטבח ותפעול התפריט מתמקד במזאטים ובשרים קרים במגש או בלחמניות פניני, בדיוק מה שצריך כדי לא לדפוק את הראש על קיבה ריקה. בהפי האואר (ראשון־חמישי 16:00־19:00) דיל 1+1 על הבירות.

מה אוכלים: מטיאס/איקרה וטוסטונים (38 ש"ח), צלחת בשרים מעושנים עם לחם, חרדל ומיונז (68 ש"ח), סלט שוק (44 ש"ח), פניני פורטובלו טבעוני עם טחינה, עגבניה וזיתי קלמטה (54/29 ש"ח לכריך שלם/חצי), פניני אסאדו עם מיונז וצ'יפוטלה (54/29 ש"ח), סלופי ג'מס – בשר בקר בבישול ארוך ברוטב אסייתי בלחמניה מתוקה עם מיונז, עגבניה ובצל סגול (58 ש"ח).
שינקין 33 גבעתיים, 03-7596339

סלופי ג'מס (צילום: דרור עינב)
סלופי ג'מס (צילום: דרור עינב)

פאצה פיצה בר

פיצריה ובר יחד זה קונספט מנצח שעד כה לא נצפה בגבעתיים. בעלי פיצה פאצה בר, קבוצת חבר'ה שאוחזים בבר הקוקטיילים פרוג ושות' ברמת גן, התמקמו בכצנלסון פינת רחוב המלבן על חורבות הפרגולה הי"ד. במרכז עומדת פיצת בוטיק לא רומית ולא נפוליטנית אלא מקורית, אוורירית וקראנצ'ית כנדרש, שמוגשת עם מטבל עגבניות טריות ופסטו לטבול בו את הקשה.

בחלל הפנימי רועש ואנרגטי כמו בפיצריה באיטליה, ומי שאוהב לראות תוך כדי ארוחה איך מכינים פיצה מוזמן לתפוס מקום על הבר. בחוץ קצת יותר שקט ומאפשר שיחה על קוקטייל או סנגריה. הפי האואר שווה וארוך מהרגיל (ראשון־חמישי 17:30־20:30, פיצה שניה ומשקאות ב־50 אחוז הנחה) מזמן למקום גם משפחות, כי בכל זאת גבעתיים ופיצה.

מה אוכלים: מרגריטה, אנשובי אורטיז, רוסטביף, בטטה קריספי וקרבונרה ועוד פיצות מובנות שאת רובן אפשר לטבען (56־68 ש"ח), רשימה ארוכה של טופינגז (6־12 ש"ח), סלט פנצנלה (44 ש"ח), ירקות שרופים בתנור אבן (38 ש"ח), קרפצ'ו סינטה (48 ש"ח),טירמיסו (38 ש"ח), קלצונה נוטלה (34 ש"ח).
כצנלסון 52 גבעתיים, 052-8600800

פיצה פאצה. גם פיצה וגם בר (צילום: שרון בן דוד)
פיצה פאצה. גם פיצה וגם בר (צילום: שרון בן דוד)

טוני וספה

אם הרשת הכי היפסטרית בתל אביב הגיעה לגבעתיים, סימן שיש תקווה. הסניף ממוקם אוף־כצנלסון ליד קפה זוריק, ועושה את מה שבטוני וספה יודעים לעשות הכי טוב ובעיניים עצומות: פיצות לוהטות במשקל שנחתכות ממגשי ענק, רק לקפל ולזלול. וכשבחוץ קר או סתם לא מתחשק לצאת, השליח של וולט מגיע הרבה יותר מהר.

מה אוכלים: את כל הפיצות שבגללן מי שגר בגבעתיים התבאס עד עכשיו שאין: מרגריטה, שום בזיליקום, זיתים חריפה, בצל פטריות, פפרוני, 4 גבינות, 5 פטריות ועוד, וכמובן פיצה טבעונית (81־98 ש"ח לקילו).
פיינברג 2 גבעתיים 

טוני וספה (צילום: דניה ויינר)
טוני וספה (צילום: דניה ויינר)