5 מקומות קטנים של ישראלים בברלין ששווה לאכול בהם

אף ישראלי לא נהנה לפגוש ישראלים אחרים בחו"ל, אבל לאכול אצלם יכול להיות דווקא נהדר. הנה כמה מקומות ששווה לנשנש בהם על הדרך ולהתגעגע לבית

ברלין. צילום: גטי אימג'ס
ברלין. צילום: גטי אימג'ס
25 באוקטובר 2018

ברלין אהובה על תל אביבים מבחינות רבות, אך ההיצע הקולינרי בה הוא לא אחת מהן. בעוד שבתחום חיי הלילה, האופנה והתרבות, הבירה הגרמנית מעוררת את קנאתו של כל אמן מקומי מרוט, המסעדות הישראליות מעוררות דווקא את קנאתם והערצתם של הברלינאים. כך שאם נחנקתם מצ'יפס ונקניקיות חזיר, אל תרגישו נבוכים לחפש דוכן מזון ישראלי ואפילו התגאו שאתם מתנהגים למעשה כתושב ברלין מן המניין. אלה המקומות הקטנים והשווים שתשמחו להרגיע בהם את הבטן בין חנויות וינטג', פארקים ומועדונים.

עוד כתבות שיעניינו אותך:
טסים לניו יורק? אלה קינוחי החובה שלכם
עדויות חדשות על הטרדות בעולם המסעדנות נחשפות
למה השפים הישראלים בורחים לברלין?

אחלה עיר, אבל מה עם האוכל? צילום: גטי אימג'ס
אחלה עיר, אבל מה עם האוכל? צילום: גטי אימג'ס

Lia's Kitchen

מסעדונת טבעונית של חבר'ה ישראלים שמכינים המבורגרים טבעוניים טעימים לסוגם כמו המבורגר פטריות ורוטב מייפל ברביקיו מעושן או צ'יקן צ'יזבורגר מסייטן ופטה טבעונית. עוד בתפריט סלטים, מנות ילדים, סמות'יז וקינוחים.

Kollwitzstrasse 47, +49 30 68324637

Eat your heart out קרניבורים. צילום: שרון בן-דוד
Eat your heart out קרניבורים. צילום: שרון בן-דוד

 

KORIAT

בבית הקפה הקטן שלו מגיש אביב קוריאט, קיבוצניק לשעבר, את מעשה ידיו: עוגות ויטרינה ושמרים, קרואסונים ובגטים, מאפינס ועוגיות שוקולד. אם תשכנעו אותו הוא אולי יסכים להראות לכם ציורים שלו, יפים לא פחות מהמאפים.

Brunhildstraße 3, +49 30 23948478

ZULA

חומוס קטן, בינוני וגדול עם רשימה ארוכה של תוספות צמחוניות ובשריות, מג'דרה, שקשוקה וקבב ישביעו את כל מי שהטעם הישראלי האותנטי חסר לו. מומלץ לנסות פלאפל תרד עם טחינה ולנשנש שניצל וצ'יפס ממנת הילדים.

HUSEMANNSTR. 10, 49-30-41715100

Cookies&Co

מירה, קונדיטורית ותיקה, ואורי, איש כספים בעברו עם אהבה לקפה, פתחו את קוקיז אנד קו כשילוב המושלם בין קפה ומאפה. במקום שלהם אפשר להתרפק על רוגלך ועוגות שמרים בטעם של בית, לאכול ארוחת בוקר ולקנות לחמים וחלות.

Senefelderstr. 4, +49 173 3754896

Gordon

דורון אייזנברג וניר איבניצקי, די.ג'ייז ישראלים, מפעילים מקום שמחבר בית קפה, חנות מוזיקה וחלל הופעות. מלבד תקליטים יש בתפריט חשודים מיידיים כמו סלט פאטוש, מלאווח וכרובית ברוטב טחינגורט, וגם ריזוטו בולונז בהרט ומנות מקוריות נוספות.

Allerstr. 11, +49 30 67946719