הבועה

עוד שאיפה מהזמן: המקומות שהכי כיף להתמסטל בהם בתל אביב

על הדשא ליד ציפורים וברווזים, על גג שצופה על העיר או בחניון אפור שהפך לפארק ירוק: 7 מקומות שעושים חשק לעצור להפסקת עישון

2 באוקטובר 2019

המזרקה בפארק הירקון

אין כמו בעלי כנף מגוונים שמתעופפים להם בשלווה על רקע בריכה פסטורלית, כמה מטרים בלבד מהכביש המהיר. הסיטואציה המוזרה הזו במזרקה שממוקמת ליד צומת רוקח-נמיר היא תפאורה מוצלחת מאד לגלגול ג'וינט מכובד. באופן מוזר, החלק הזה בפארק נטוש יחסית; המשפחות מעדיפות להקים את הפיקניקים שלהם בצל העצים המרוחקים, ולסטלנים שבינינו נשאר לוקיישן מושלם להדליק פאף בלי עיניים חוקרות או מודאגות. מומלץ במיוחד להגיע בשעות הצהריים, כשהברווזים יוצאים לסיבוב על הדשא.

כיכר נגה, יפו

האופציה הזו שמורה לשעות הערב המאוחר והלילה בלבד, כי במהלך היום גן השעשועים המיקרוסקופי פעיל מאוד ומלא בקטנטנים. בלילה הכיכר הופכת לנטושה לחלוטין, ותחת אורות הפלורסנט יש מגוון לא קטן של מקומות ישיבה חמודים. למרות שהכיכר נמצאת במרכזה של שכונת מגורים עם אינספור מרפסות, יש בה הרגשה של אינטימיות ופרטיות, והגיוון האדריכלי יוצר לא מעט זוויות מעניינות לבהות בכיוונן בחוסר מעש.

פארק קריית ספר

הפארק השכונתי הקטנטן הזה, שנמצא באמצע העיר, מזמן אליו טיפוסים משונים שכיף להסתכל עליהם, מגיקים של קולנוע בדרכם לסינמטק עד זקנות אקסצנטריות וסגולות שיער. ובכל זאת, מדובר באחת מהפינות השקטות בעיר, שמתחבאת בנונשלנטיות ליד המוקדים הכי רועשים. רק אל תתנו לקבוצות הג'וגינג שעוברות דרך הפארק לגרום לכם להרגיש רע על הפסקת העישון שלכם.

המזרקה בבית העיר, רחוב ביאליק

בגדול היה נחמד אם אפשר היה לעשות הכל במיקום היפהפה הזה. ביאליק ידע מה הוא עושה כשהוא עבר לגור ברחוב על שמו (סיטואציה די ביזארית כשחושבים על זה), שהיה ונשאר אחד מהרחובות היפים ביותר בעיר, שמגיע לשיאים אסתטיים עם הכיכר, בית ביאליק ובית פליציה בלומנטל הכתום. מומלץ לבוא בערב, אחרי שכל הקבוצות של ארבעת המוזיאונים במתחם עוזבות, וזה רק אתם והקומונה עץ בעיר, כנראה האחרונים בעיר שריח הג'וינט יפריע להם.

גינת אליפלט, פלורנטין

ג'וני מיטשל סיפרה על גן העדן שהפך למגרש חניה, אבל הסיפור של גינת אליפלט, שגובלת בפלורנטין וביפו, הפוך לגמרי: עד לא מזמן הפארק הירוק והמושקע היה חניון עצוב ואפור. עכשיו לצד גינת הכלבים נמצאים שולחנות יפהפיים מעץ, פינות ישיבה עם צמחים מטפסים והרבה דשא נחמד להשתרע עליו, לצד נדנדות חמודות. הפארק גדול מספיק כדי למצוא מקום מבודד בלי להתאמץ, ויפה מספיק כדי להוות מפלט מהבטוניאדה האורבנית. אחרי הפאף מומלץ לעלות לכיוון יפו דרך המושבה האמריקאית ולבהות כמה דקות בכנסיית עמנואל היפהפיה שתיתן לכם הרגשה של חו"ל.

הגג של גן העיר

גן העיר הוא קצת כמו אילת. הוא מתקיים במרחב-זמן אחר ומציף רגשות נוסטלגיה עזים, כמיהה למשהו רחוק מדי מהילדות. במעלית השקופה שבמרכז הקניון המשונה תוכלו לעלות אל הגג, שמספק נוף נחמד לכל העיר, גבוה מספיק כדי לקבל תצפית אבל לא גבוה כדי לגרום לסחרחורת. זה מקום מעולה לשאכטה רגועה בווייב מבודד, כל עוד אין אירוע במרכז עינב.

פארק החורשות

בדרום העיר מסתתר פלא שסטלני העיר לא מספיק מכירים: פארק החורשות הוא אחת הריאות הירוקות המושקעות בתל אביב, ומה שעושה אותו טוב עוד יותר הוא הגן הבוטני – מינים שונים של ציפורים, צפרדעים, מים זורמים וירוק מכל הסוגים יגרמו לכם להרגיש כאילו אתם בטריפ פטריות בטבע, אפילו אם רק לקחתם שאכטה. אם בא לכם להחליף סצנה מהטבע אל הארכיטקטורה המשוגעת אפשר ברגע להגיע לכנסיית פטרוס הקדוש שנבנתה במקום בסוף המאה ה-19.

הבהרה: שימוש בקנאביס אינו חוקי במדינת ישראל ומערכת Time Out אינה מעודדת צריכה שלו.