7 מקומות בתל אביב שיכניסו את הילדים לאווירת האלווין

עד שהאלווין יצטרף לסילבסטר, ולנטיינ'ס דיי ונובי גוד כחגים שכבר אימצנו, הנה שבעה מקומות לספר בהם לילדים את סיפורי האימה הראשונים שלהם

ליל כל הקדושים
ליל כל הקדושים
26 באוקטובר 2016

החגים עברו ועכשיו אין שום דבר עד פורים – די חבל בהתחשב בכך שבתקופה הזאת ילדים בכל העולם מתחפשים בתחפושות מפחידות והולכים לאסוף ממתקים, מה שאומר שיש לכם שקט לכמה שעות. האלווין הוא כנראה החג הכי מגניב בחו"ל שעוד לא אימצנו, בעיקר בזכות האפשרות לקחת את הילדים למקומות מפחידים ולהחדיר בלבם סיפורי אימה, שהם חלק חיוני מהילדות של כל אחד (או לפחות היו כאלה לפני שהפכנו לרכרוכיים). ובכל זאת, אם מתישהו, לא בהכרח ב־31.10, יהיה כאן לילה סתווי – אפשר לקחת את הילדים למקומות המפחידים ביותר בעיר.

השדות הנטושים ליד הסינמה סיטי

שולי ערים יכולים ליצור לא מעט תפאורות מפחידות, והקטע הוא שהאזור הזה נמצא ליד מקומות שעברתם בהם עשרות פעמים: היציאה היא מהסינמה סיטי והמסלול עובר מאחורי אתרים לכל המשפחה כמו בית הפנקייק. מדובר על שטח נטוש של שדות שוממים עם שרידי ציוויליזציה, עם אוטובוס נטוש (הכי תפאורה של סרט אימה אמריקאי), וכעת זו פיסת שטח שאין איש שמתקרב אליה. להגברת האפקט מומלץ לבוא בלילה.

מיקום: יוצאים מהסינמה סיטי לכיוון רמת השרון (מזרח) ובכיכר השנייה פונים שמאלה, כלומר צפונה, ועולים על השביל שבין כביש החוף לכביש 4.

בית קברות טרומפלדור

אי אפשר בלי לפחות בית קברות אחד. מצד שני מדובר באחד מבתי הקברות המפורסמים בארץ, שבו קבורים כל מקימי העיר תל אביב, אז מה באמת מפחיד כאן? ובכן, לכל מקום מפחיד חייב להיות קצת רקע כדי להעצים את האווירה, וההיסטוריה של בית הקברות בטרומפלדור קשורה קשר הדוק למגפת הכולירה. המגפה, שהגיעה לארץ ממצרים, עשתה שמות בישוב העברי והעותמנים ששלטו בארץ סירבו לקבור את המתים בשטח העיר, מה שהוביל לרכישה של השטח ששווה היום מיליונים בנדל"ן. אם זה לא מספיק, האגדות מספרות כי בקברים הראשונים נקברו המתים על דפי ספרי תורה בלויים וכניסיון אחרון לעצור את המגפה, נערכה חתונה בבית הקברות עצמו. רומנטי.

מיקום: טרומפלדור 19, תל אביב

בית שיח' מוראד (הבית האדום)

בלב שכונת שפירא, מאחורי הבלוק וצמוד לאיילון, נמצא בית נטוש ענקי אדום (שהפך לוורוד עם השנים). הבית העתיק שנבנה במאה ה־19 שימש, על פי הגרסה הרשמית, כסית פרדס – בית מגורים שגם משמש כמרכז של אזור הפרדסים שהיה באזור. התורכים עזבו את הארץ, הבריטים הגיעו והאגדות על שיח' מוראד השתנו: השמועות טוענות כי בתקופת המנדט הבית שימש לחקירות אלימות במיוחד של המשטרה הבריטית. מדהים שיש אזורים בשפירא עם היסטוריה מפחידה יותר מההווה.

מיקום: ישראל מסלנט 35, תל אביב

הכניסה למנהרות למתחת לאיילון

אזהרה: אנחנו לא ממליצים לקחת את הילדים ולחצות את נתיבי איילון בכל יום שהוא לא יום כיפור, אבל הכניסה לנתיבים עצמם ולאזור השירות הענקי שממש מתחת לרגליים שלנו, נמצאת מול פארק דרום. מי שיתמיד בכיוון צפון יוכל לנטוש את מסלול ההליכה בין הנתיבים לעבר מנהרות ענקיות שעוברות מתחת לרגליים ומעט מאוד אנשים יודעים עליהן או מבקרים בהן.

מיקום: מדרום לספורטק דרום נמצא נחל האיילון. הליכה בתוואי שלו בכיוון צפון תוביל אתכם מתחת לכביש 1 ותתחבר לנתיבי איילון באיזור קיבוץ גלויות. משם אתם ברשות עצמכם.

החורשה שצמודה לגן חרוזים

ממש מצפון לשנקר נמצא רחוב חרוזים והגן הקרוי על שמו נראה מטופח מאוד מבחוץ, קרוב לשביל ישראל ולנחל הירקון. אבל אם תמשיכו צפונה לתוך החורשה תגלו לא מעט אזורי פרא נטושים, שחלקם עבר שרפות, חלקם סתם לא מטופח וחלקם נראה כמו חורשה שלא אמורה להיות כל כך נטושה ומפחידה ממש בלב גוש דן. העובדה שהמקום נמצא ממש מטר מציוויליזציה שפשוט מתעלמת מקיומו, הופכת אותו לאתר מושלם לביקור לקראת השקיעה.

מיקום: חרוזים 34 רמת גן

קומה מינוס 3 של הסנטר

דיזנגוף סנטר הוא מקום שנראה כאילו נבנה במיוחד בשביל לשמש תפאורה מושלמת לסרט זומבים. המסדרונות והמפלסים העקומים, הדרכים שלא מובילות לשום מקום והמגלשה שיוצאת מהתחת של הפיל הופכות אותו לסוריאליסטי במיוחד. אבל מתברר שאם מעמיקים, הסוריאליסטי הופך למפחיד. קומה מינוס 3, שכמעט לעולם לא מאכלסת מכוניות ונמצאת ממש בלב האדמה, משמשת אולי כמקום חניה בימים עמוסים במיוחד, אבל אפשר להגיע ממנה לעוד כמה אתרים שלא ידעתם שנמצאים בסנטר, כמו מאגר מים ומקלט אטומי לשעת חירום. כן, ביום הדין כולנו ניתקע בסנטר ואף אחד לא ייצא, כי מי לעזאזל יודע איפה היציאה.

מיקום: דיזנגוף סנטר, דיזנגוף 50 תל אביב

בתי קולנוע נטושים בקומה 1 של המרכזית, שמורת טבע לעטלפים

שום אייטם כזה לא שלם בלי אטרקציית האימה מספר 1 בתל אביב: התחנה המרכזית החדשה. המרכזית החדשה מלאה בכל כך הרבה פינות מסתוריות ומפחידות שבאמת קשה לבחור אחת, אבל אם יכוונו לנו אקדח לראש (מה שלא מאוד מופרך באזור הזה של העיר) נבחר בקומה 1. רוב האנשים מכירים את המרכזית החל מקומה 4, אבל שלוש קומות תחתיה יש סרט אימה שלם, ממאורות עטלפים עד בתי קולנוע נטושים. ליל כל הקדושים שמח.

מיקום: התחנה המרכזית החדשה, לוינסקי 108 תל אביב