טאפאס בר חדש מביא את אמסטרדם ללוקיישן מפתיע

דווקא בשכונה שהכי פחות צפוי למצוא בה שגרירות של אמסטרדם נפתח מרי&חואנה - טאפאס בר מעט סליזי, שעל התפריט שלו אחראי השף רוברט קלוגר (סרווסריה)

מרי&חואנה. צילום: אנטולי מיכאלו
מרי&חואנה. צילום: אנטולי מיכאלו
20 בנובמבר 2016

שכונת נחלת יצחק במזרח העיר היא המקום הכי פחות צפוי למצוא בו שגרירות לא רשמית של אמסטרדם. אם למישהו היו ספקות, השלט עם השם מרי&חואנה ושלושת האיקסים שהם סמל העיר מרפרר לחופש וסמים קלים. הבר החדש הוא הבייבי של סיגי נאמן, תושבת השכונה, שממש לא שמה את הגראס במרכז.

"רציתי להביא לפה את אמסטרדם שאני אוהבת את אווירת החופש שבה. זו עיר שהיא יותר מעישונים ויש בה גם תרבות ומוזיאונים. חוץ מזה היום אין מי שלא מעשן, אפילו בפגישה של אימהות מהגן מישהי שולפת ג'וינט", היא אומרת.

מרי&חואנה. צילום: אנטולי מיכאלו
מרי&חואנה. צילום: אנטולי מיכאלו

מאחורי הווילונות האדומים מסתתרת סצנה פחות סליזית מהצפוי, למרות תצוגת דילדואים ואזיקי פרווה בוויטרינה בשירותים, וציורי קיר מתריסים של נזירה מעשנת באנג ומלכת סאדו עם שוט. בקהל מתערבבים גילי 40 פלוס וצעירים לבלנד שמזכיר יותר מכל ברים בפלורנטין. הדרינק הנפוץ הוא בירה מחבית, אבל בתפריט האלכוהול יש גם קוקטיילים שערבב המיקסולוג טל גנץ (יאכט קלאב).

השף רוברט קלוגר (סרווסריה), שייעץ למטבח, בחר להגיש קלאסיקות בסגנון צ'יפס והמבורגר לצד מנות בר מתוחכמות יותר כמו בליני סלמון מעושן וקרם פרש (45 ש"ח) וכריך קריספי סלמון (42 ש"ח). ספייס קוקיז במילוי ג'ים בים או טקילה פטרון (36 ש"ח) לא מעיפות כמו במקור, אבל מוצלחות כקינוח. למרות רוח הלגליזציה ששורה על המקום, רוב אם לא כל הסיגריות שתראו באזור שולחן הביליארד מכילות טבק חוקי. עם זאת נאמן מקווה שמתישהו בעתיד, כשלאנשים עם אישור למריחואנה רפואית יהיה מותר לעשן מחוץ לבית, הם יבואו לעשות את זה בבר שלה.

מרי&חואנה, נחלת יצחק 1 תל אביב, ראשון־חמישי 18:00־1:00, שישי־שבת 21:00־אחרון הלקוחות, בקרוב יתחיל בשישי אחה"צ ליין קבלת שבת ואז שעות הפתיחה יוקדמו