מרימים את הקרש: אימון כושר חדש משלב TRX, יוגה וסקייטבורד

הסקייטבורד מאיים להפוך מכלי רכב של פרחחים מדיזנגוף סנטר לדבר החם הבא בחדר הכושר. החדשות הטובות: בתום שעה וחצי של אימון תיפרדו לשלום מ־700 קלוריות

אימון סקייטבורד. צילום: יולי גורודינסקי
אימון סקייטבורד. צילום: יולי גורודינסקי
1 במאי 2016

"אימון סקייטבורד נשמע כמו משהו שעושים בני 15 בגג של הסנטר", אני מנסה להתבדח עם המקרר היושב לצדי בחדר ההמתנה של מכון הכושר זאוס במתחם שרונה. הוא מתעלם ממני וממשיך לחפש אהבה בגריינדר, בעודי ממתינה לאימון הכושר הגימיקי והעלק מגניב שנולד במטרה לגבות מאיתנו עוד כמה אלפי שקלים בחודש – או כך לפחות חשבתי לעצמי.

"אני יוגיסטית לשעבר ומתאמנת TRX בהווה", אני משוויצה בפני המאמן ומנהל מכון הכושר איציק רז שקיבל את פניי. האימון, שפותח על ידי מאמני הכושר הילה עמרני וניסים זוארץ, עובד על יציבה, חיטוב, גמישות וסבולת לב ריאה באמצעות שילוב בין יסודות TRX ויוגה – מה שאמור על פניו לעבוד לטובתי (אף שהאימון אינו מחייב רקע קודם). ייחודו של השימוש בסקייטבורד נובע מעצם היותו משטח חסר יציבות. משמע, בכל תרגיל שמבוצע עליו, מתגייסות יותר יחידות מוטוריות מאשר בתרגיל המבוצע על משטח יציב. במילים אחרות, לקחו תרגיל קשה, הפכו אותו לקשה יותר והוסיפו את הסיכוי ליפול על הפרצוף. הפרס מגיע בתום שעה וחצי של אימון, והוא נע בין 300 ל־700 קלוריות שנשרפו ואינן עוד.

אימון סקייטבורד. צילום: יולי גורודינסקי
אימון סקייטבורד. צילום: יולי גורודינסקי

"שימי ברך אחת על הסקייטבורד ותצליבי רגליים", פוקד עליי המאמן. "עכשיו קחי את רצועות ה־TRX ותבצעי שכיבות סמיכה תוך כדי תנועה". בשלב הזה התחלתי לקלל בקול את אמו של רז, אך הוא לא התרשם. אחרי רצף של אנקות כאב המשכנו לתרגילי יציבה בסיסיים מעולם היוגה. התרגילים הנחשבים לפשוטים בדרך כלל, הפכו בשל העמידה על הסקייטבורד לפעולות מורכבות שמאמצות את כל השרירים. אבל היי, העיקר שאני יוגיסטית בדימוס, לא?

זאוס ספורט, 279 ש"ח לחודש למנוי שנתי, מתחם שרונה, קפלן 36 תל אביב, קומה 1-, 7572299־03