מרימים: נוי אלוש מסמן את המפיק המוזיקלי הבא של ישראל

ורסטילי, עדכני ואאוטסיידר גמור בסצנה התל אביבית: רובי פאייר הוא המפיק המוזיקלי הכי מבטיח שאתם לא מכירים. נוי אלוש מציע לכם לזכור את השם

נוי אלוש ורובי פאייר. צילום: דניאל ז'קונט
נוי אלוש ורובי פאייר. צילום: דניאל ז'קונט
11 בדצמבר 2016

בסיבוב הרביעי של מדור "מרימים" פגשנו במושך בחוטים – המפיק המוזיקלי נוי אלוש. אלוש, חובב מאש-אפים מושבע, שדרן רדיו, עיתונאי, כוכב רשת ויש האומרים שהאדם שהביא לנפילת מועמר קדאפי, מאמין שהישועה לפופ הישראלי עומדת להגיע – ומי אנחנו שנגיד שלא? אחרי שתוכנית הרדיו שלו בגלגל"צ הפכה למובילה הרשמית של המוזיקה הישראלית העדכנית הוא מחליט להרים למפיק המוזיקלי הבא. "הגענו סופסוף לתקופה שבה אמני פופ לא צריכים להתחנן כדי שישמיעו אותם", הוא אומר. "יש כאן מוזיקה טובה ומפיקים מצוינים והגיע הזמן שניתן לה את הבמה הראויה".

עוד כתבות מרימות: 
אסף אמדורסקי מרים למסך הלבן 
אלי לולאי מרים ל-Garden City Movement 
ריף כהן מרימה לרבע לאפריקה

אז למי החלטת להרים?

"החלטתי להרים למפיק רובי פאייר. שמעתי עליו פעם ראשונה כשהוא הפיק עם עידו נמר את הסינגל הראשון של חנן בן ארי. היה בזה משהו אחר. חנן בן ארי הוא מוזיקאי שונה ממה שאני בדרך כלל שומע, גם בגלל שהוא דתי, כך שהרגשתי שזה לא משהו שאני אמור להתחבר אליו ובכל זאת – היה לשיר וייב היפ הופי ופתאום התחברתי. ההפקה לא הייתה ישראלית באופיה, הסתקרנתי והתחלתי להיחשף לחומרי סולו של פאייר באנגלית שהוא הקליט עם זמרים, ולהפקה המוזיקלית ברמה בינלאומית שהוא עשה עם נמר לאולטראס. הזמנתי אותו להתארח בתוכנית הרדיו שלי בגל"צ כי עד לפני שנתיים הפופ הישראלי היה די נאחס ופתאום יש איזשהו שינוי מבורך שהוא חלק ממנו".

נוי אלוש ורובי פאייר. צילום: דניאל ז'קונט
נוי אלוש ורובי פאייר. צילום: דניאל ז'קונט

למה דווקא הוא?

"ההפקות שלו מאוד ורסטיליות. הוא נע במיומנות בין ז'אנרים וניכר בשיריו שיש כאן אוזן שמבינה עניין.
עשור אחורה הייתה מלחמה לשכנע את הרדיו שפופ, היפ הופ ואלקטרו זה סבבה. בשנתיים האחרונות הרדיו מתחיל להגיב בצורה חיובית לז'אנרים האלה ולתת להם במה. רובי מייצג מבחינתי חילופי דורות, הישארות והתמקצעות במוזיקה איכותית והוא נותן הפקות עדכניות למוזיקה ישראלית. הוא עושה דברים ברמה בינלאומית ואני שם לב שיש פה בן אדם שיכול לשמוע אינדי, היפ הופ ופופ טראשי ולמצוא בזה השראה. שירים שהוא הפיק הופיעו במשחקי מחשב (בטריילר של אססנס קריד – נ"ב) ובבלוגים וזה מאוד מגניב בעיניי. חוץ מזה, הוא לא תל אביבי ואני עף על זה. הוא לא גר בפלורנטין ואני לא פוגש אותו בתדר, הוא לא במעגלים ה'קולים'. זה מוציא את העוקץ מכל התת מודע המתנשא שחושב שמפיק מוזיקלי 'חם' חייב לשבת בעיר הגדולה. זה מסוג האנשים שיתפוצצו בשנתיים הקרובות וכבר יש דיבורים שנעבוד ביחד בקרוב".

המורם: רובי פאייר

מה השאיפה שלך ולאן אתה מעוניין להגיע? 

"אתחיל מזה שאני אדם מאוד מסופק. אני שמח על מה שקורה בחיי ונהנה מהדרך. בשנתיים האחרונות דברים החלו להתפתח ולקרות עם המוזיקה שלי וזה כל כך מספק לראות ולהרגיש איך אני גדל לאט לאט. באשר לשאיפות שלי – אני מעוניין לעשות פרויקטים גדולים בעולם, בין אם זה להפיק זמרים מוכרים מהבילבורד, או ליצור מוזיקה לטריילרים, משחקי מחשב וסרטונים. באשר לארצנו הקטנה – אני רוצה להפיק טראקים כיפיים ומוצלחים לאמנים הטובים שיש פה ולעשות כמה שיותר דברים משוגעים שישאירו חותם. אני רוצה להגיע רחוק עם הפרויקט שלי, בו אני יוצר פופ מודרני עם נגיעות פסקוליות שהניב המון דברים מגניבים, ולהופיע איתו כדי לראות את הסביבה מקבלת אותו".

רובי פאייר. צילום: דניאל ז'קונט
רובי פאייר. צילום: דניאל ז'קונט

מהו נוי אלוש בשבילך?

"את נוי חיית הרשת הזה הכרתי מהסרטונים הויראלים שלו ומיד לאחר מכן פנים מול פנים. אני חושב שיש לנו הרבה במשותף, שנינו אוהבים את הפופ העולמי ומה שקורה בשנים האחרונות בעקבותיו בתעשייה המקומית. מלבד זה שהוא חבר אמיתי, אני שמח שיש מי שדואג לפופ בישראל. אני גאה בו על תוכנית הרדיו המעולה שלו. הוא משלב בין השמעת טראקים חדשים ונכונים לצד הסברים מעניינים ומידע חיוני על כל שיר. הוא הבין את הצורך לתוכנית פופ ברדיו הישראלי ויישם את כמו שצריך. מגיע לו כבוד".