קצת קולטורה: מזל טוב שכונת התקווה, יש לך היכל תרבות חדש

מרכז דוהל המחודש (צילום באדיבות דוברות עיריית תל אביב-יפו)
מרכז דוהל המחודש (צילום באדיבות דוברות עיריית תל אביב-יפו)

שנת בחירות? הלוואי שכל שנה תהיה שנת בחירות: מוקד התרבות של שכונת התקווה, מרכז דוהל לתרבות, שופץ בהשקעה אדירה של 37 מיליון שקלים ונפתח לאחרונה מחדש לציבור כאולם התרבות השכונתי הגדול ביותר בתל אביב. כמעט ואפשר כבר לשמוע את המוזיקה

שכונת התקווה, זה אמור להיות קומון נולדג', היא מעוז התרבות המזרחית של תל אביב. יצאו ממנה – ועדיין יוצאים – מוזיקאים ואמנים רבים שהצליחו להשתלב במיינסטרים הישראלי למרות תנאי הפתיחה של הפריפריה החברתית המוחלשת. ועכשיו, אחרי שנים רבות של הזנחה, השכונה המפורסמת מקבלת סופסוף את איכל התרבות שמגיע לה: מרכז דוהל, אולם התרבות השכונתי הגדול ביותר בתל אביב, סיים שיפוץ מקיף בהשקעה של 37 מיליון שקלים ונפתח לציבור הרחב ולתושבי ותושבות דרום העיר בפרט. כמעט ואפשר כבר לשמוע את המוזיקה.

התקווה של שכונת התקווה. מרכז דוהל המחודש (צילום באדיבות דוברות עיריית תל אביב-יפו)
התקווה של שכונת התקווה. מרכז דוהל המחודש (צילום באדיבות דוברות עיריית תל אביב-יפו)

מרכז דוהל המחודש נפתח מחדש בימים האחרונים אחרי כשנה וחצי של שיפוצים, כולל שיפוץ פנימי (ללא תוספות בניה או אלמנטים חיצוניים) בכל החללים של המבנה: לובי הכניסה, אולם האירועים, חיפוי התקרה והקירות עם עץ אקוסטי באולם, התקנת תאורת לדים בקירות ובתקרה, החלפת 620 המושבים, שיפוץ חדרי השחקנים, התקנת מערכות תאורה והתקנת הגברה משוכללות כולל עמדת תפעול בשורה האחרונה באולם, 2 מקרנים תלויים בתקרה, החלפת משטח הבמה כולל צוגים חשמליים, מסך פתיחה לבמה, 2 מסכי הקרנה, מסך לחציית האולם (נחשו מדוע), חיפוי הרצפה בכל המבנה באריחי פי.וי.סי, התקנת מערכות גילוי אש ומערכות מיזוג מרכזי ובניית מאגר מים חיצוני המחובר למערכות גילוי האש.

מרכז דוהל לפני תחילת השיפוץ (צילום באדיבות דוברות עיריית תל אביב-יפו)
מרכז דוהל לפני תחילת השיפוץ (צילום באדיבות דוברות עיריית תל אביב-יפו)

מרכז תרבות דוהל הוקם בשנת 1986, ובמהרה הפך להיות לב תרבות עירוני ובעיקר לוקיישן מרכזי עבור תושבי ותושבות השכונה שרואים בו גם מקום מפגש חברתי. במלחמת המפרץ, בעקבות נפילת סקאד ברחבת המרכז, הוא עבר שיפוץ שהתמקד בתיקוני הנזק שנגמרו מהפגיעה, ולמעשה הייתה זו הפעם האחרונה שהמרכז שופץ עד ינואר 2022. במרכז מועלות הצגות בידור, מופעי מוזיקה, הצגות ילדים והצגות תיאטרון של הקאמרי, הבימה, בית ליסין ועוד, כאשר מחירי המנויים לתושבים מסובסדים על ידי העירייה ונמוכים משמעותית ממנויים במרכז וצפון העיר.

בעיריית תל אביב-יפו מדגישים כי שיפוץ מרכז דוהל הוא חלק ממהלך כולל של השקעה מסיבית בשכונות דרום העיר, המתבטא בהשקעה עירונית של מאות מיליוני שקלים בשיפוץ, שדרוג וחידוש מוסדות קהילה בשכונות, לצד הקמת מוסדות חדשים כחלק מההתחדשות העירונית בשכונות דרום העיר, ביניהם שיפוץ מרכז קהילתי בית דני, הקמת חדר כושר חדש ומגרש כדורגל חדש בקריית שלום, שיפוץ ושדרוג בריכת השחייה ואולמות הספורט המחול, פתיחת שלוחה חדשה לצעירות וצעירים בשכונת יד אליהו, שיפוץ חדר כושר בנווה עופר ועוד. שנת בחירות, אתם אומרים? הלוואי שיהיו בחירות כל שנה, אם כך.