לידיעת הגולשים: יש מרכז ספורט ימי חדש בתל אביב. והוא קהילתי

מרכז הספורט הימי החדש (צילום: אילן ספירא)
מרכז הספורט הימי החדש (צילום: אילן ספירא)

חדשות נהדרות: עיריית תל אביב-יפו חונכת את מרכז הספורט הימי החדש בחוף הדולפינריום, הראשון בעולם שיופעל כמרכז קהילתי בבעלות עירונית מלאה ובמחירים שווים לכל נפש. המטרה: להוביל תרבות ימית ולהתחיל לחבר מחדש את העיר לים

כבר שמחנו וצהלנו עם פתיחתו של חוף הדולפינריום המחודש, שבאמת פותח את רצועת החוף הארוכה של תל אביב במקום שבו החליד הדולפינריום במשך עשורים וגזל מהציבור פיסת ים איכותית, ואף ציינו באותו דיווח שבקרוב ייפתח במבנה הנאה שעל החוף מרכז ספורט ימי חדש. ובכן, בקרוב הגיע, המרכז נפתח, ויש חדשות טובות מאוד: הוא קהילתי.

>> הדברים הכי מעצבנים בתל אביב: איפה פה הים?

עיריית תל אביב-יפו חונכת בימים אלה את המרכז הקהילתי לספורט ימי ע"ש סיס ופיל וין, במקום שבו שכן בעבר מבנה הדולפינריום, כחלק מהחזון העירוני ליצירת רצף הטיילות לאורך החוף התל אביבי – מהרצליה בצפון ועד לבת ים בדרום. בחלק הפונה אל החוף עתיד להיפתח בית קפה, והפרויקט כולו כולל גם פארק חופי והסדרת חוף שמיועד ספציפית לפעילות ספורטיבית ימית וחופית. 

מקום טוב לגלוש בו. מרכז הספורט הימי החדש (צילום: אילן ספירא)
מקום טוב לגלוש בו. מרכז הספורט הימי החדש (צילום: אילן ספירא)

המרכז הקהילתי לספורט ימי ואתגרי אמור לשמש מוקד משיכה משמעותי לגולשים ולחותרים מתחילים, לספורטאים מקצועיים ואף לתלמידי בתי הספר בעיר ולאנשים בעלי מוגבלויות. המרכז יופעל באמצעות הרשות העירונית לספורט במחירים השווים לכל נפש, וניתן יהיה למצוא בו גם שטחים לאחסנת ציוד לגלישה ימית וכיתות לימוד בהן יילמדו שיעורי גלישה.

מדובר במרכז קהילתי לספורט ימי הראשון בארץ ובעולם שנמצא בבעלות עירונית. המרכז שם דגש על החזון העירוני להוביל תרבות ימית ולשמש עוגן משמעותי במאמץ לחבר בין תושבי ותושבות העיר למשאב הטבע העיקרי שתל אביב התברכה בו. בדיוק מוקדם יותר השבוע קיטרנו על זה כאן, נחמד לראות שמתקדמים.

בואו חתרנים. מרכז הספורט הימי בחוף הדולפינריום החדש (צילום: אילן ספירא)
בואו חתרנים. מרכז הספורט הימי בחוף הדולפינריום החדש (צילום: אילן ספירא)

מי שפחות בעניין של גלישה או רביצה על החול, ימצא בשטח הפארק הסמוך מתקן פעילות חדש לסקייטרים עם קארבר-פארק ופאמפ-טראק בשטח של כ-3.5 דונם. מי שיותר בעניין של להתאוורר על הבריזה או לנשום את הים יוכל ליהנות משבילי הולכי רגל, 29 ספסלי ישיבה, 34 מושבי רביצה, 5 מערכות ישיבת בר, 13 שמשיות ומפרשי הצללה, מתקני משחקים ו-75 שיום אחד יתנו צל. מעל לטיילת נבנתה מרפסת רחבה שמשמשת כנקודת תצפית לים ולחוף החדש, כולל פרגולה בשטח של כ-1,200 מ"ר. בעירייה ממליצים לנצל את הפינה הזאת לתרגול יוגה ודייטים רומנטיים. אוקיי? אוקיי.