איפה שלא תהיה: עיריית תל אביב-יפו מנציחה את אריק איינשטיין

ראש העיר רון חולדאי הכריז כי המרכז הקהילתי דב הוז, הממוקם בסמוך לתחנות רבות בחייו של הזמר התל אביבי, ייקרא על שמו של איינשטיין

אריק איינשטיין (צילום: ז'ראר אלון)
אריק איינשטיין (צילום: ז'ראר אלון)
17 באוגוסט 2020

כמעט שבע שנים חלפו מאז הלך לעולמו אריק איינשטיין, בן 74 במותו, תל אביבי בנשמתו. תחנות חייו עברו ברחובות התל אביביים שלא פעם הופיעו בשיריו, שהנציחו רבדים שונים של העיר. היום (שני) הכריזה עיריית תל אביב-יפו כי תנציח את איינשטיין במרכז הקהילתי דב הוז, שמעתה ייקרא מרכז הקהילה ואשכול הגנים אריק איינשטיין.

קצרה היריעה מלהכיל את תחנות חייו התל אביביות של איינשטיין: אביו, יעקב, היה שחקן בתיאטרון האהל הסמוך לכיכר דיזנגוף; הוא גדל ברחוב גורדון והתחנך בבית הספר ע"ש א.ד גורדון, שנקרא אז "בית החינוך בצפון"; הוא חי כל ילדותו סמוך לנחל הירקון, שמופיע בכמה משיריו ותרם את שמו לשלישייה שהקים עם בני אמדורסקי ויהורם גאון; הפועל תל אביב בכדורגל הייתה אחת האהבות הגדולות של איינשטיין, שהיה חובב ספורט שרוף; חבורת לול שבה היה חבר הייתה נפגשת באופן קבוע בחוף מציצים; ועוד ועוד.

מרכז הקהילה ואשכול הגנים אריק איינשטיין (הדמיה: עיריית תל אביב-יפו)
מרכז הקהילה ואשכול הגנים אריק איינשטיין (הדמיה: עיריית תל אביב-יפו)

רבים מהמקומות הללו – וזה עוד מבלי שהזכרנו את בתי הקפה בדיזנגוף בהם בילה עם הקולגות ואת רחוב חובבי ציון בו חי עד סוף ימיו – נמצאים בסמיכות למרכז הקהילה העירוני, המשמש את תושבי מרכז העיר גם כאשכול גני עירייה וגם כמרכז פעילויות פנאי, תנועה, תרבות, אמנות והעשרה לכל הגילאים.

ראש העיר רון חולדאי אמר: "אריק איינשטיין הוא תמצית ארץ ישראל היפה – וגם תמצית תל אביב היפה. אריק היה תל אביבי מלידה – ותל אביבי בנשמה. תולדות חייו שזורות ברחובות לב העיר, וכשלא היה בביתו ברחוב חובבי ציון – אותו בית "עם התה והלימון והספרים הישנים" – הוא אהב לשוטט ברחובות העיר, אותה תיאר "תל אביב חמה, תל אביב צוחקת, עיר של אהבה, עיר שלא חונקת". והיום העיר העברית הראשונה שמחה להחזיר לו אהבה ולהנציחו בשמו של מרכז קהילה וגני ילדים אשר גם הם, כמו כל ילדי ישראל, גדלים על שיריו היפים".

מרכז הקהילה ואשכול הגנים אריק איינשטיין (צילום: עיריית תל אביב-יפו)
מרכז הקהילה ואשכול הגנים אריק איינשטיין (צילום: עיריית תל אביב-יפו)

הטקס הרשמי יתקיים בשבוע הבא (שלישי, 25.8) בשעה 18:30 ברחוב דב הוז 16. הטקס יתקיים במעמד ראש העיר, ויוני רכטר ינגן משיריו של איינשטיין. מספר המקומות מוגבל, אך הטקס ישודר לייב בעמוד הפייסבוק של העירייה. בנוסף, באותו היום יתקיימו סיורים מוזיקליים בעקבות אריק איינשטיין (למחזיקי כרטיס דיגיתל ודיגיטף בלבד).