על הבר של הבלקון: הפטנט שיעשה לכם מרפסת תל אביבית

הופה הופה, תראו איזה בלקון. הבר של בלקו TLV
הופה הופה, תראו איזה בלקון. הבר של בלקו TLV

דבר חמוד ביותר שגילינו בזמן הקורונה: תמיר כהן הפך את התחביב שלו לביזנס ויהפוך את המרפסת שלכם לבר כיפי ותל אביבי במיוחד. "בתל אביב יש תרבות מרפסות שלא קיימת בשום מקום אחר בארץ", הוא מזכיר למי ששכחו

20 במאי 2021

חיי הרחוב התל אביבים ספגו מכה קשה בשנה האחרונה, אבל בזמנים קשים קמים גיבורים מפתיעים ולפחות עבור שכונת פלורנטין הגיבור הזה הוא תמיר כהן, בן 35, יליד הדרום הרחוק שהגיע לתל אביב לפני שש שנים כדי ללמוד עיצוב תעשייתי באבני, התאהב ונשאר כדי לצוץ בזמן הנכון עם המוצר הנכון – בלקו tlv – בר שמתלבש על כל מעקה מרפסת תל אביבית. כזה שאפשר להוריד עליו דרינק, להניח עליו את הלפטופ ולעבוד או לכתוב את הרומן התל אביבי הגדול (באמת הגיע הזמן שיהיה אחד כזה).

במקום בית קפה. הבר של בלקו tlv
במקום בית קפה. הבר של בלקו tlv

"בתל אביב יש חיי רחוב שאין במקומות אחרים ותרבות מרפסות שלא קיימת בשום מקום אחר בארץ", אומר תמיר. "מרפסת מבחינתי היא החלל שקושר בין הבית לחוץ, רציתי לייצר מוצר שממחיש את הקשר ההדוק, הכל כך תל אביבי הזה. התחלתי לייצר ברים לחברים וכשפרצה הקורונה אמרתי 'זה הרגע שלי' ופרסמתי פוסט בקבוצת תושבי שכונת פלורנטין". השאר, כמו שאומרות, היסטוריה של דרינקים ודייטים שרבים מהם התרחשו בקורונה ליד הברים שתמיר מייצר".

עיר שיש לה מרפסת. תמיר כהן (צילום: שלומי פרין)
עיר שיש לה מרפסת. תמיר כהן (צילום: שלומי פרין)

הקשר של כהן לעיר מתבטא גם בשמות שנתן לדגמים ונקראים על שמות רחובות תל אביבים, כשכל דגם שאב השראה מהרחוב על שמו נקרא ומבטא מאפיינים שכונתיים. הייצור כולו מתבצע בתל אביב, ואם תהיו נחמדים תמיר אפילו יגיע להתקין לכם את הבר בעצמו, למרות שהוא מסביר שהתקנה פשוטה מאוד: הבר מתלבש על המעקה וננעל גיאומטרית לצרכי בטיחות. התושבת שמאפשרת לו להתלבש על כל סוג מעקה היא פטנט שהמציא תמיר עצמו ומודפסת באמצעות מדפסת תלת מימד. ההרכבה והנעילה הפשוטה שמאפשרות לנתק אותו מהמעקה ברגע הופכות את הבר לנייד וניתן להעברה לחלקים שונים במעקה לפי בחירתכם. 

העלות הממוצעת לבר מרפסת שכזה היא כ-550 שקלים. "ניסו להציע לי לשדרג את המוצר ולמכור אותו מחוץ לתל אביב במחירים גבוהים בהרבה", הוא מספר, "אבל בעיניי זה מוצר תל אביבי במהות".

בזמנו הפנוי, כשהוא לא מייצר ברים או מתנדב בעמותת תיקון עולם-מייקרס (עמותה המחברת בין מפתחים, מעצבים ומהנדסים לאנשים עם מוגבלויות לצורך יצירת פתרונות טכנולוגיים. וכן, הוא גם רווק ליידי'ס), תמיר מסתובב עם הראש למעלה ומחפש מרפסות; "אני יכול לזהות את הרחוב לפי המרפסת", הוא צוחק.
לאינסטגרם של בלקו tlv