בחירות בתל אביב: מתרחבת הדרישה לקואליציה בלי הרשימה הכהניסטית

רשימת "חוזה חדש מרצ הירוק במרכז" (צילום: אלדד רפאלי)
רשימת "חוזה חדש מרצ הירוק במרכז" (צילום: אלדד רפאלי)

הרשימה המאוחדת של מרצ ותנועות המחאה, שצפויה על פי הסקרים להיות אחת הגדולות בבחירות לעיריית תל אביב-יפו, מצטרפת לאולטימטום: "חייבים לעצור את הכהניזם. נדאג שראש העיר הבא לא יתן לכהניזם עמדת השפעה". אורנה ברביבאי כבר התחייבה שלא תשב עם רשימת הליכוד-עוצמה-יהודית

18 בפברואר 2024

עשרה ימים בלבד לפני הבחירות לראשות עיריית תל אביב-יפו ולמועצת העירייה, וסוגיית האיחוד בין הליכוד ועוצמה יהודית ממשיכה להיות הנושא היחיד שמצליח לעורר את הקמפיין הרדום. לאחר שרשימת "חי – חילונים ירוקים" ורשימת "כולנו העיר" דרשו מהמועמדים לראשות העיר להצהיר כי לא יקימו קואליציה עם רשימות הימין הקיצוני-משיחי, מצטרפת כעת גם רשימת "מרצ-חוזה חדש-הירוק במרכז" לאולטימטום.

>> תל אביב בוחרת: המדריך המלא לבחירות לראשות ומועצת העיר
>> ברביבאי הכריזה: לא אוכל לשבת עם הליכוד בקואליציה העירונית

בהודעה רשמית שבקעה הבוקר ממטה הרשימה, נכתב כי "עוצמה יהודית מממנת בתקציבי ענק התמודדות של מועמדים מטעמה, כדי לחדור לעשרות עיריות בכל רחבי הארץ. בת"א-יפו הם חברו לליכוד והספיקו כבר להעלות קמפיין מפלג ומסית. הם רוצים להפוך את העיר החופשית שלנו משוויונית לסקטוריאלית, ולהכניס את משתנם והגזענית ל-DNA העירוני. התאחדנו עם חוזה חדש של אנשי המחאה והירוק במרכז כי אנחנו חייבים לעצור את הכהניזם. אנחנו לא נשב עם עוצמה יהודית בקואליציה ונדאג שראש העיר הבא לא יתן לכהניזם עמדת השפעה".

תקועים ב-6.10. קמפיין ההסתה של הליכוד-עוצמה-יהודית (צילום: פיייסבוק/הליכוד תל אביב-יפו)
תקועים ב-6.10. קמפיין ההסתה של הליכוד-עוצמה-יהודית (צילום: פיייסבוק/הליכוד תל אביב-יפו)

בעקבות שאילתא שהפנה "טיים אאוט" למטות הבחירות של שני המועמדים המובילים לראשות העיר, רון חולדאי ואורנה ברביבאי, נמסר מטעם המועמדת לראשות העיר כי לא תשב עם הליכוד בקואליציה בגלל חבירתו לעוצמה יהודית. במטה חולדאי העדיפו שלא להגיב בזמנו לקריאה.

על פי מרבית הסקרים, מרצ תהיה הרשימה השלישית הגדולה במועצת העיר, וכל ראש עיר שייבחר יזדקק לה אם ישאף להקים קואליציה דמוקרטית-ליברלית, כך שהווטו על צירופה האפשרי של הליכוד-עוצמה-יהודית לכל קואליציה עתידית הוא משמעותי. "הבחירות המקומיות שיערכו ב-27.02 יכריעו איך תראה העיר שלנו: מגדלור לליברליזם ושיוויון או שלוחה מקומית של ממשלת החורבן", הוסיפו במרצ-חוזה-חדש. "רק פתק 'מרצ – כל המחאה בפתק אחד' בקלפי יעצור את הניסיון של עוצמה יהודית להפוך את מועצת העיר לסניף של נוער הגבעות".