כתב אישום נגד משה איבגי בגין עבירות מין בארבע נשים

פרקליטות מחוז חיפה הגישה כתב אישום נגד השחקן, לאחר שדחתה את טענותיו בשימוע. הוא נאשם בביצוע מעשים מגונים והטרדה מינית

משה איבגי, מתוך סונטת קרויצר בתיאטרון גשר (צילום: גדי דגון)
משה איבגי, מתוך סונטת קרויצר בתיאטרון גשר (צילום: גדי דגון)

השחקן משה איבגי מואשם בביצוע מעשים מגונים והטרדה מינית בארבע נשים – כך הודיעה היום (חמישי) פרקליטות מחוז חיפה, לאחר שדחתה את טענות השימוע של השחקן, שנערך בנובמבר שעבר, שלושה חודשים אחרי שהמשטרה המליצה להעמיד אותו לדין.

לפי כתב האישום, במהלך השנים 2012 ו-2013, בעת שהשתתף בהפקות שונות בטלוויזיה, בקולנוע ובתיאטרון, איבגי ביצע במספר הזדמנויות עבירות מין בשלוש נשים שעבדו איתו, שכללו מגע בגופן במקומות אינטימיים בלי הסכמתן. באשר לשתיים מאותן הנשים, מיוחסת גם הטרדה מינית לאיבגי. עוד קובע כתב האישום שאיבגי הטריד אישה נוספת, עמה לא הייתה לו היכרות מוקדמת, בכך שהפנה אליה התייחסויות מבזות ומשפילות ביחס למיניותה.

באחד המקרים, במהלך צילומים לסרט ב-2012, איבגי לפי כתב האישום ניגש אל א', ליטף אותה והכניס את ידו לחולצתה. כשא' הופתעה ושאלה אותו למעשיו, הוא השיב: "הפרצה קוראת לגנב". במקרה אחר, נצמד שוב איבגי לא', חיבק אותה בכוח, קירב את פיו לאוזנה, ולחש לה ביטויים בוטים במיוחד. לפי כתב האישום, בהפקה אחרת, שהתקיימה ב-2013, איבגי נצמד למתלוננת ב' והכניס את ידו לחזייה שלה. ב' בתגובה התלוננה וסטרה לו. כתב האישום מתאר גם כיצד איבגי פגע לכאורה במתלוננת ג', עמה עבד בהצגה ב-2013. באוקטובר 2013, לפני אחת ההצגות, הביאה לו ג' כסא, לבקשתו. הוא התיישב על הכסא, אחז בידה, ושאל אותה למקום מגוריה, כדי לבוא לבקר אותה בדירתו. ג' השיבה לו שהוא נשוי, ושהיא בגיל של בתו. בשלב זה איבגי ביקש לכאורה מג' שהשניים יתחבקו, והיא טפחה לו על השכם. אז, בעודו יושב, משך איבגי את ג' לכיוונו, ודחף את ראשו לחזה שלה ואחז בו. ד' היא המתלוננת היחידה שנכללת בכתב האישום ושאותה הטריד איבגי, לפי כתב האישום, שלא במסגרת עבודתם המשותפת. אותה הוא פגש בדוכן פלאפל ב-2013, התיישב לצדה, והחל לשוחח עמה. במהלך השיחה שאל אותה איבגי שאלות אינטימיות וגסות.

הפרשה פורסמה לראשונה על ידי עיתונאי "וואלה! תרבות" גלי גינת ושגיא בן נון, שהביאו את עדויותיהן של נשים שהוטרדו לכאורה על ידי איבגי בתיאטרון ובקולנוע. בעקבות כך פתחה המשטרה בחקירה, שבין היתר העלתה את החשד שבתגובה לכך שאחת המתלוננות ניגשה לחבק אותו, הוא בתגובה שלח ידיים לעבר החזה שלה והעיר הערות מיניות. החקירה חשפה מקרים נוספים שבהם נישק ונגע בנשים בניגוד לרצונן – אחת מהן הייתה תלמידתו. איבגי הכחיש את החשדות נגדו וטען בפני החוקרים כי המעשים היו "בקטע חברי".

בעקבות הפרשה קראו ארגוני נשים לשלול מאיבגי את פרס השחקן הטוב שקיבל בפסטיבל חיפה על הסרט "מלחמת 90 הדקות", אך ללא הועיל. מאז פרסום התלונות נגדו השהה איבגי את פעילותו בתיאטרון.