משוגעים, צאו מהמים!

המשחה המסורתי של ראש השנה האזרחית הוא טבילה המונית במים קרים במיוחד, בתלבושות משעשעות וצבעוניות או בלבוש מינימליסטי. איפה זה קורה?

צילום: אימג' בנק
צילום: אימג' בנק
31 בדצמבר 2013

מדי שנה בחורף, בדרך כלל ביום השנה האזרחית החדשה (1 בינואר), מתקיים בכמה מקומות ברחבי העולם, בהם קנדה, ארצות הברית, הולנד ובריטניה, המשחה המסורתי של ראש השנה האזרחית. עיקרו של האירוע הוא טבילה המונית של המשתתפים במים קרים במיוחד, חלקם בתלבושות משעשעות וצבעוניות, חלקם בלבוש מינימליסטי וחלקם צבועים בצבעי גוף. האירוע נערך לציון השנה האזרחית החדשה ובכמה מן המקומות משמש גם למטרות איסוף כסף לצדקה.

את המסורת הזאת מציינים בוונקובר, קנדה, על ידי השתתפות ב"מועדון דוב הקוטב" (Polar Bear Club). טבילת דוב הקוטב הגדולה ביותר נערכה בשנת 2000 עם יותר מ-2,000 צוללים באינגליש ביי (English Bay). במקומות אחרים בקנדה כמו אוטווה, קלגרי, מונטריאול ואדמונטון המשחה נערך באביב, לאחר הפשרת השלגים, ונקרא בתרגום חופשי "קופאים בשביל סיבה" (Freezin for a Reason).

בהולנד משתתפים במשחה השנתי, המכונה "צלילת השנה החדשה" (Nieuwjaarsduik), כ-30 אלף איש. מתוכם כעשרת אלפים איש נוטלים חלק בצלילה קולקטיבית במי הים הקפואים שליד סחוונינגן (Scheveningen), אתר נופש פופולרי בעיר האג השוכן על חוף הים הצפוני.

בבריטניה מציינים את האירוע המכונה לוני דוק (Loony Dook) בדרום קווינספרי (Queensferry) שבסקוטלנד, בהשתתפות אלפים. האירוע מתחיל בתהלוכה ברחובות העיר, שמסתיימת בקפיצה למים הקרים. בסונדרספוט (Saundersfoot) במערב וויילס, נקרא האירוע "שחיית יום השנה החדשה" (New Year's Day Swim) וגם שם יש הפנינג שלם שבסופו רצים כולם אל המים הקפואים.

בארצות הברית נערכים אירועים דומים בשלל מקומות, בהם: סיאטל (מ-1993), אוורגרין (Evergreen), קולורדו, ניו יורק (בקוני איילנד ובאגם ג'ורג'), בוסטון, מילווקי וניו ג'רזי.