"משחקי הכס" עונה 8 פרק 1: החורף כבר כאן, אפשר להתחיל?

הפרק הראשון בעונת הסיום עשה לנו פלאשבקים לפרק הראשון בסדרה. ההתרגשות גדולה אבל הזמן קצר, אז חבל שהפתיחה לא הייתה קצת יותר מסעירה. כל מה שקרה ב"משחקי הכס" עונה 8 פרק 1

(צילום באדיבות HBO)
(צילום באדיבות HBO)
15 באפריל 2019

ספוילרים לפרק 1 בעונה 8 לפניכם – הקריאה על אחריותכם בלבד

התעסקנו בזוטות כמו חלליות, אירוויזיון או בחירות. הדחקנו, סבלנו, חיכינו בשקט. לא עוד. הם כאן, משחקי הכס חזרו.

הפרק מתחיל בחיבוק חם כלפי צופי הסדרה המסורים. הכוכבים הגדולים מתכנסים לטירה חורפית, כמו ציטוט של פרק פתיחת הסדרה, אז כשהדרומיים נדדו לצפון וביקשו מנד להפוך ליד המלך. שוב אריה מתחבאת, לורד האחוזה מתנהג בנימוס וליידי סטארק מגלגלת עיניים עד שבראן, הילד המילניאל של כולנו, מפסיק את הקשקושים האלה. אין לנו זמן. המתים מהלכים ויש לנו רק שישה פרקים.

הבר מצווה שתמיד רציתי! (צילום: Helen Sloan – HBO)
הבר מצווה שתמיד רציתי! (צילום: Helen Sloan – HBO)
(צילום: Helen Sloan – HBO)
(צילום: Helen Sloan – HBO)

בניגוד לעונות קודמות אין צורך באקספוזיציות מעייפות או הצגת דמויות-נבל חדשות שבאות מעיר שלפני כן לא ידענו בכלל על קיומה והנה מתברר שכל הזמן הזה הייתה חלק מהותי מהעלילה. כולם כאן. הסדרה תמיד בנתה על כך שצופיה ידעו מה קורה בעולם שמחוץ למה שמגולם בפרקים (באקדמית זה נקרא הצופה המיודע), אבל גם ההפך נכון. פתאום דווקא הסדרה מתייחסת לתגובות הצופים. יש לנו שני אזכורים לכך שסנסה, בניגוד לדעת המעריצים, לא כזאת טיפשה (רמז לבאות?) ועדכון לגבי מצבו של אד שירן, שהתארח בעונה הקודמת (נשרף למוות). וכמובן, הציטוט העצמי הגדול ביותר: סצנת סקס חסרת כל צורך עלילתי.

שלב ההנהונים, שלא לומר האוננות העצמית, מסתיים מהר. בפרק הקודם הצפון התאחד למפלגת מרכז אחת גדולה, למרות חילוקי הדעות וחוסר הבהירות לגבי המבנה הארגוני. הוקמה ממשלת אחדות עם הדרום, אבל זו לא שרדה את המעבר לעונה החדשה, מה שמבטל את הצידוק העלילתי של כל שלושת הפרקים האחרונים של העונה הקודמת, עוד מסורת של הסדרה. טיריון טוען שהם בדרך, מה שמעלה את השאלה – אחי, כשהמשכת בניווט לא שמת לב שהם לא איתך?

(צילום: Helen Sloan – HBO)
(צילום: Helen Sloan – HBO)

בינתיים בבירה, סרסי מקבלת צבא של עשרות אלפי שכירי חרב ופאק בוי שרוצה מה שכל פאק בוי רוצה – לעבר את המלכה. כנראה לא ראה את העונות הקודמות כי הוא חושב שיש לו סיכוי מולה. ובחזרה לשטח הכינוס של המילואימניקים שכן הגיעו, לא נותנים לנו ליהנות מהדר המלחמה. נשאלות שאלות קטנוניות ולוגיסטיות כמו מי יאכיל את כל החיילים, מה דרקונים בכלל אוכלים, ומה קרה למלך בצפון אותו אהבנו כמלכנו שלנו. למה הוא ירד למקום השני ברשימה? נשאלת השאלה – חברים, אתם לא יודעים שעוד שני פרקים יהרגו את כולכם? יש מצב שאתם משהים את ההפיכה לאחרי האפוקליפסה?

(צילום באדיבות HBO)
(צילום באדיבות HBO)
חמודי, אל תאכל את האבא החדש שלך (צילום באדיבות HBO)
חמודי, אל תאכל את האבא החדש שלך (צילום באדיבות HBO)

מערכת יחסים רומנטית נוספת היא האיחוד של ג'ון סנואו וחאליסי, שמפגינים את סיפור האהבה הכי אפתי והכי פחות אמין בהיסטוריה של הטלוויזיה. אפס חרמנות, מאה אחוז ייסורים. מה הפלא שרוצים לחתן ביניהם, אם כבר אין להבה לפחות שישיגו מזה הטבות מהמדינה. לקראת סוף הפרק סאם, חתן פרס הדמות החמודה, מוכיח שהוא עוד יותר מתוק כשהוא כועס. מתברר שהוא לא ידע שבמלחמה נהרגים גם עשירים, ספציפית אביו ואחיו.

בעודו מריח כמו חרדות נעורים הוא מספר לג'ון שלג את מה שכולנו כבר יודעים לפחות חמש עונות – הוא הוא היורש האמיתי של שבע הממלכות. מה שמכניס אותו לשאלה חוקתית האם הערכים שספג מבית אבא מבוססים על שקר? האם עכשיו עליו לקרוא תיגר על המלכה רק כי טכנית בספר החוקים של המשחק זה אמור להיות התור שלו? ובכלל, כל הכבוד והטכניות הזאת מעייפת נורא כי יש פאקינג זומבים.

כל החברים של ג'ון סנואו בחדר אחד (צילום: Helen Sloan – HBO)
כל החברים של ג'ון סנואו בחדר אחד (צילום: Helen Sloan – HBO)

הפרק מסתיים בכך שאנחנו מגלים שלא רק שצבא המתים בדרך לרצוח ואז להקים לתחייה את כולם, אלא שהם גם מאוד טובים בארטס אנד קראפטס. לורד 'אני חושב שאני יודע יותר טוב מכולם אפילו שאני בן 13' מבותר לחלקים ואנחנו יודעים שהרע מכול עוד לפנינו. המלחמה בדרך.

(צילום באדיבות HBO)
(צילום באדיבות HBO)
שלום לך, דמות חדשה ובלתי נשכחת שבוודאי תהיה משמעותית לעלילה בהמשך! (צילום: Helen Sloan – HBO)
שלום לך, דמות חדשה ובלתי נשכחת שבוודאי תהיה משמעותית לעלילה בהמשך! (צילום: Helen Sloan – HBO)

ניקוד

ספירת גופות: ילד קטן שלא ידענו על קיומו בעבר ולא נחשוב עליו שוב לעולם.
מד החזה מול צורך עלילתי: שלוש פרוצות ואפס הקשר.
רגע השיא: כולם מתחבקים כל הזמן. משפחה זה חשוב.
רגע השפל:  סאם בוכה כי מלחמה היא גיהנום.

ציון לפרק: 4 דרקונים מתוך 5 – ההתרגשות אמנם הייתה רבה, אבל לא מספיק סקס ואלימות.
תחזית לפרק הבא: מישהו הולך לבגוד במישהו. אני מרגיש את זה.

"משחקי הכס" עונה 8, החל משני (15.4) 04:00 ו־22:00 ב־yes EDGE; ב־HOT HBO ו־HOT VOD; ובסלקום TV

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"

רוצים להתעדכן ראשונים בכל מה שחם בתל אביב? הורידו את האפליקציה שלנו!
להורדה לאייפון | להורדה לאנדרואיד