שנת הדרקון: סדרות אנימציה מהיקום של "משחקי הכס" בדרך ל-HBO

אוקיי, אבל מה עם לסיים סדרת הספרים? "משחקי הכס" (צילום: HBO/יחסי ציבור)
אוקיי, אבל מה עם לסיים סדרת הספרים? "משחקי הכס" (צילום: HBO/יחסי ציבור)

מתנה לשנה החדשה: יוצר סדרת הספרים שהביאה לעולם את "משחקי הכס" דיווח לקוראי הבלוג שלו, תוך כדי פרגון ל"סמוראית כחולת העין" של נטפליקס, שהוא עובד עם HBO על שלוש סדרות אנימציה חדשות המבוססות על דמויות וסיפורים מהעולם של "שיר של אש וקרח" והן מתקרבות לאור הירוק שלהן

כולם יודעים שהסופר ג'ורג' ר.ר מרטין, יוצר סדרת הספרים "שיר של אש וקרח" ששימשה בסיס ל"משחקי הכס" ו"בית הדרקון", אוהב לכתוב טקסטים ארוכים ומשתפכים, אבל אתמול בערב השנה החדשה הוא העניק לקוראי הבלוג שלו פוסט קצר למדי, ובו חשף שהוא עובד כרגע יחד עם HBO על פיתוחן של שלוש סדרות אנימציה המתרחשות ביקום המורחב של "משחקי הכס".

הסופר הנערץ כותב את החלק השישי בסדרת הספרים הפופולרית שלו כבר בערך עשור שלם ולא ברור מתי יסיים, ועד כמה שונים יהיו שני הספרים האחרונים בסדרה מהסיום המאכזב של "משחקי הכס", והאם אי פעם נזכה בכלל לקרוא אותם או שזו תישאר סימפוניה בלתי גמורה. כל זה לא מפריע למרטין לעבוד במרץ על שלל פרויקטים, ספין-אופים ופריקוולים ליקום הטלוויזיוני של הסדרה האם.

פינאלה בלתי נסלח. "משחקי הכס". צילום מסך/HBO
פינאלה בלתי נסלח. "משחקי הכס". צילום מסך/HBO

את עיקר הפוסט מקדיש מרטין לביקורת נלהבת על "הסמוראית כחולת העין" של נטפליקס ופרגון משתפך ליוצריו ("הארט הכי יפהפה שראיתי בכל ימי חיי"), ובמהלכו הוא מפתיע וכותב ש"במקרה, ל-HBO ולי יש כמה סדרות אנימציה משלנו, שמתרחשות בעולם של 'שיר של אש וקרח', ולמרות שאף אחת מהן עדיין לא קיבלה אור ירוק להפקה, אני חושב שאנחנו מתקרבים לקחת את הצעד הבא עם שתיים מהן לפחות".

"בית הדרקון" (צילום: יחסי ציבור/HBO)
"בית הדרקון" (צילום: יחסי ציבור/HBO)

ב-2021 סיפר מרטין כי בין שלל הסיקוולים והפריקוולים שנמצאים על שולחנו בשלבי פיתוח שונים יש גם ארבע סדרות אנימציה. שתיים מהן, גילה מרטין לקוראיו, כבר נגנזו. אחת מהסדרות שכן מתחילות את דרכן הארוכה למסך עוסקת ב"נחש הים", המלח הטוב ביותר בכל שבע הממלכות וראש בית ולאריון אליו נחשפנו ב"בית הדרקון", ומעוררת התרגשות רבה בקרב המעריצים. בשלב זה לא ידוע באיזה מסיפורי ודמויות ווסטרוס מתמקדות שתי הסדרות הנוספות, אבל אנחנו אנשים פשוטים, תנו לנו דרקונים, תככים וסקס ואנחנו מרוצים.