"משחקי הכס" עונה 8 פרק 3: האם הפרק הארוך הצליח לעמוד בהייפ?

משחקי הכס עונה 8 (צילום: HBO)
משחקי הכס עונה 8 (צילום: HBO)

לא עוד שיחות נפש מסביב לאח - צבא הצפון יוצא סוף סוף לקרב וסופג אבידות. אבל יש גם נקודות אור, ואנחנו לא מדברים רק על החרבות הבוערות. "משחקי הכס" עונה 8 פרק 3

29 באפריל 2019

ספוילרים לפרק 3 בעונה 8 לפניכם – הקריאה על אחריותכם בלבד

לפני הכל צריך לומר – מדובר בפרק. העונה התחילה איטי אבל האלים החדשים והישנים החליטו לתת עבודה ואמש שודר פרק. אגדיל ואומר שמדובר בפרק טוב. למעשה, ערימות הסופרלאטיבים שעוד יכתבו על האירוע הטלוויזיוני לו היינו עדים יוכלו לפרנס דור שלם של כותבים. מדובר בפרק טוב מאוד. האתגר היה עצום. יוצרי הסדרה מצאו עצמם בפסגת הסדרה הפופולארית והנצפית ביותר בהיסטוריה, עם הייפ בגודל של כדור הארץ. ובכל זאת הם הצליחו להרים פרק, אעז לומר זאת, מצוין.

את הפרק הזה ראוי לקשור יחד עם הקודם. יחידה עלילתית אחת שכולה מתרחש באותו המקום. אם בפרק 2 קיבלנו 56 דקות של דיאלוג, הפעם אפשר לכתוב את כל הטקסטים שנאמרו על מפית שולחן – ורובם יהיו נהמות, אנחות ודראקאריס. אחד האתגרים הגדולים ביותר של סדרה מצליחה הוא הציפיות שלנו בתור צופים. היוצרים יכלו לתת לנו את שביקשנו כבר שבוע שעבר עם אפקטים דם ואש, אבל יודע כל משתמש טינדר שבאיזשהו שלב אתה צריך גם להרגיש משהו. כשהיא במיטבה, הסדרה מצליחה לנווט את הציפיות וליצור מתח, כעס, עצב, טוויסטים וסיום מפתיע, וכך היה גם הפעם.

עוד משחקי הכס:
עונה 8 פרק 1: החורף כאן, אפשר להתחיל?
פרק 8 פרק 2: סצנת הסקס שלא רצינו
לאיזה דמות מ"משחקי הכס" אתם הכי דומים?

בזכות היסודות האיתנים שהציב הפרק הקודם, בפרק הזה אין שום צורך באקספוזיציה. היחידה מופיעה כאן בלי הכנה מוקדמת היא האישה האדומה עם אידיאולוגיית ההדתה שלה. היא דורשת מכולם להניח תפילין אבל בגלל שמדובר בסדרת פנטזיה זה גם עושה משהו – מדליק אש בחרבות של הדות'ראקי, אבל לא לאורך זמן. כוחות הצפון מתחילים את הקרב במבצע 'חומת מגן אנושית' במהלכו שולחים את כל האנשים החומים להילחם בזמן שהלבנים מפחדים על חייהם. זה עובד עד שהאנשים החומים אוזלים. וזה קורה די מהר.

משחקי הכס עונה 8 (צילום: Helen-Sloan / HBO)
משחקי הכס עונה 8 (צילום: Helen-Sloan / HBO)

התחושה היא שלאנושות אין סיכוי. זה לא שהמתים מפגינים יכולות לחימה משובחות במיוחד, זה יותר אתגר של סיבולת לב ריאה. הבעיה היא שיש אינסוף מתים ומצבת כח האדם שלהם רק גדלה. בכלל, המתים מציגים בצורה יפה את הכוח של קבוצה חדורת מטרה.  ניכר שהלוחמים ממושמעים, כל צעד שתוכנן בקרב מתבצע כהלכה, אבל אין לזה שום משמעות. בנוסף, כפי שכל מעריצי הסדרה אמרו לאורך השבוע, ייתכן שזה לא רעיון טוב להתחבא מהמתים במערת קבורה. הדרקונים לא מצליחים לדלל את שורות האויבים והחרדה מתחילה לחלחל אף לקשוחות שבדמויות.

הכלב ואריה נסים על חייהם עד שמילסנדרה תופסת את אריה לשיחה ומזכירה לה שהיא בת מלך ויש לתוכנית עוד שלושה פרקים אז אי אפשר שכולם ימותו עכשיו. טיריון רומז לזה באמצע הפרק – לכוחות הלוחמים אין זמן לחשוב בצורה אסטרטגית, הם באמצע הקרב. ברגע שאריה מבינה שכוח העל שלה הוא לא להביס אלף רעים אלא דווקא להתגנב מאחורי דמות אחת, היא טומנת מלכודת למלך הלילה והורגת אותו. רגע, מה? הלם.

משחקי הכס עונה 8 (צילום: Helen-Sloan / HBO)
משחקי הכס עונה 8 (צילום: Helen-Sloan / HBO)
משחקי הכס עונה 8 (צילום: HBO)
משחקי הכס עונה 8 (צילום: HBO)

סיום הפרק הוא לא פחות ממהפכני. יש פה מהלך מבריק של בניית ציפיות ושבירתם. אנחנו רגילים שדברים משתבשים במשחקי הכס, אנחנו יודעים שיש עוד שלושה פרקים, הכנו את עצמנו נפשית שדמויות רבות הולכות למות, אנחנו מקבלים בהכנעה לכל אורך הפרק את הניצחון הבלתי נמנע של המוות על החיים. אנחנו מבינים שהרע הכי רע צריך להישאר בחיים עד הפרק האחרון, למות, לחזור לחיים במפתיע ולמות סופית. זה מה שהרגילו אותנו. אלא שזו סדרה בלתי רגילה. משחקי הכס משאירה את הצופה בנשימה עצורה, אבל הפעם בתחושה חיובית שלפעמים הטובים מנצחים.

משחקי הכס עונה 8 (צילום: Helen-Sloan / HBO)
משחקי הכס עונה 8 (צילום: Helen-Sloan / HBO)
משחקי הכס עונה 8 (צילום: HBO)
משחקי הכס עונה 8 (צילום: HBO)

עכשיו יש עוד שלושה פרקים לשחק במשחק שכבר נראה קצת זניח – מי יישב על כס הברזל. זה קצת כאילו החלה עונה חדשה אחרי שהרע האוליטימטיבי הובס. זה מרגש ומדהים.

רגע השיא: ליאנה 'הדובה הקטנה' מורמונט מפילה ענק ומוכיחה שיש צדדים חיוביים בגיוס ילדים.
רגע השפל: מלא זומבים קופצים על הדרקון של דינאריס. למה אתה לא עף טמבל!!!
ספירת גופות: 5 דמויות חצי ראשיות (החמוד ממשמר הלילה, הדובה הקטנה, הלוחם בעל העין האחת, ת'יאון וג'ורה). ו-90% מהצבא של הצפון. צנוע יחסית למה שחשבנו שיקרה.

ניקוד לפרק: חמישה פאקינג דרקונים
ניחוש לפרק הבא: סרסי מוכיחה שלהשתמט משדה הקרב זה אולי פחות הירואי אבל הרבה יותר טוב לעור הפנים.

"משחקי הכס" עונה 8, שני, 04:00 ו־22:00 ב־yes EDGE; ב־HOT HBO ו־HOT VOD; ובסלקום TV

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"