נשארים בבית: 10 משחקי קופסה לגדולים שיעבירו לכם את החורף

בין אם אתם בקטע של החורף ובין אם אתם כבר משוועים לחזור להשתזף בים, יש משהו קסום בלשבת עם חברים ומשחק קופסה כשבחוץ הגשם דופק. 10 המלצות למשחקי קופסה מעולים לאנשים שחצו את גיל 12

אין סיבה לצאת מהבית (צילום: Shuttertstock)
אין סיבה לצאת מהבית (צילום: Shuttertstock)
19 בנובמבר 2018

קלפים נגד האנושות (Cards against humanity)

מה זה? משחק קלפים שמתואר כ״משחק לאנשים נוראיים״ בגלל הצורך לגלות אירוניה ולהרכיב קומבינציות קלפים מצחיקות, גם אם זה כולל הומור שחור. הכללים פשוטים – בכל סבב משתתף אחד בוחר קלף שחור וכל שאר חברי המשחק צריכים לענות לשאלה מתוך הקלפים הלבנים הכי מצחיקים שנמצאים בידם. הקלפים הם בשפה האנגלית. ניתן להוריד בחינם דרך אתר המשחק או לרכוש דרך אמזון.

יתמוגגו מאושר: כאלו שלא מפחדים לצחוק על משבר גיל העמידה, סוף העולם וג׳יסטין ביבר.

Cards against humanity
Cards against humanity

 

  1. 90'Trivia

מה זה? 220 קלפים הכוללים כ-1,200 שאלות טריוויה משנות ה-80 וה-90, שרק ילידי התקופה ידעו להעריך. גם אם לא נולדתם אז, תהיה זו הזדמנות להכיר את הזמן בו הפאוץ׳ היה פריט נשמה ולא אקססורי חובה להיפסטרי העיר בדרך לאלפא. קטגוריות השאלות נעות בין ספורט, טלוויזיה ותרבות. החל משני משתתפים ומעלה.

יתמוגגו מאושר: אלו שיודעים שמייקל גו'רדן לא קשור לג'ורדי ג'ורדליש.

טריוויה שנות ה-80 וה-90
טריוויה שנות ה-80 וה-90
  1. ג'ונגל ספיד (Jungle Speed)

  2. מה זה? מי שטייל בהודו או בטיולי פוסט-צבא כאלה ואחרים ודאי נתקל בקהילות שמכורות למשחק הקלפים הזה, שדורש יותר מכל זריזות מחשבה וידיים ומהירות אבחנה. איך אלו קשורים לאותם טיולים? ככל שהחושים יותר מעורפלים המשחק נהיה יותר קשה וכיפי. המשחק מגיע עם 80 כרטיסים של צורות שונות שמאוד דומות אחת לשנייה וכלי טוטם מעץ. ניתן לשחק משלושה משתתפים ומעלה ומתאים גם לבני נוער ומבוגרים כהמטרה היא להיפטר מכלל הקלפים. בכל סבב משתתף אחד פותח קלף ונוצרת תחרות זיהוי בין המשתתפים סביב הדמיון בין הצורות: אם יצאו שני קלפים זהים מתחיל קרב אכזרי על לקיחת הטוטם ממרכז המעגל. ישנם גם קלפים מאתגרים ששוברים את סדר המשחק, כאלו שעוד יותר יוצרים תמיהה והפתעה. אפשר לקנות בארץ בחנויות צעצועים ובחנויות הספרים.

יתמוגגו מאושר: התחרותיים גם כשהם בסטלה.

Jungle Speed
Jungle Speed
  1. אסקייפ רום – המשחק

מה זה? משחק ישראלי שמיישם בקופסה אחת את כל העקרונות שאהובים עלינו מחדרי הבריחה שהשתלטו על כל הארץ. בעזרת שעון עצר מתוחכם יהיו ברשותכם 60 דקות למצוא את הצופן, בעזרת חידות ואתגרים שצריך לפתור. בכל קופסה יש 4 משימות בדרגת קושי עולה. מתאים ל3-5 משתתפים בגילאי 16 ומעלה. אפשר לרכוש בחנויות ספרים וחנויות צעצועים.

יתמוגגו מאושר: אלו ששונאים לצאת מהבית לחדרי בריחה עירוניים ורוצים את כל הטוב הזה בקופסה תוך כדי שהם בפיג'מה.

חדר בריחה בקופסה
חדר בריחה בקופסה
  1. קטאן

מה זה? משחק הלוח הגרמני הראשון העונה לשם המלא: "המתיישבים של קטאן" הוא הטרנד החם ביותר של אוהבי משחקי הקופסה. התל אביבים שמכורים כבר מזמן הקימו קבוצות וואסטאפ משותפת למתחרים שנפגשים כמה פעמים בשבוע לטורנירים. המשתתפים הם המתיישבים באי החדש קטאן ובעזרת סחר ואסטרטגיה מצוינת הם מרחיבים את המושבות. כמה המשחק הזה אהוב? אפשר לקנות בחנויות צעצועים וספרים.

יתמוגגו מאושר: אותן קבוצות מכורות שמשקיעות את חייהם בדבר, מה קרה לסתם לאכול ג'חנון בשבת?

https://www.instagram.com/p/BCRULypHoE5

  1. טאבו

משחק כרטיסיות ישראלי שבו כל משתתף צריך לגרום לקבוצה שלו לנחש מהי המילה שבקלף שלו מבלי לומר מילות טאבו הכתובות בכרטיס. אם הקבוצה מנחשת זוכים בנקודה ובאוצר מילים עשיר, מסתבר. על כל ניחוש אפשר להעביר את כלי המשחק קדימה עד משבצת הסיום. אפשר לקנות באתר החברה או בחנויות צעצועים וספרים.

יתמוגגו מאושר: מכורים אנונימיים לדף של האקדמיה ללשון עברית.

טאבו
טאבו
  1. שם קוד

עוד משחק ישראלי ושבאופן מפתיע (או לא) עושה כבוד למורשות מרגלים וחקירה. במהלך המשחק מתחלקים לשתי קבוצות של מרגלים וכל אחת צריכה לנחש מי הם הסוכנים שיש לחלץ על ידי רמזים ממנהיג הקבוצה. כל רמז הוא מילה אחת שקשורה למספר מילים על לוח המשחק. היזהרו שלא לנחש רמזים של הקבוצה האחרת. 2 משתתפים ומעלה. לרכישה בחנויות הספרים והצעצועים.

יתמוגגו מאושר: אלופי הניחושים על העלילה בעונה הבאה של בית הנייר.

שם קוד
שם קוד
  1. מנקלה

משחק קלאסי שמתאים לשני משתתפים, כך שאם אתם זוג שרוצים לגוון את הקשר או שאתם סתם חברים שנקלעו לשתיקה רועמת – הגיע הזמן להוציא את לוח העץ ולתכנן את האסטרטגיה שתקנה לכם כמה שיותר חרוזים בקופה. לוח המשחק בנוי מ-12 גומות אחת מול השנייה ולכל יריב יש קופה משלו. בתורו כל שחקן בוחר חרוזים ומפזר אותן בגומות שלו ושל היריב כדי שלבסוף יגיעו לקופה שלו או שיזכה בסיבוב נוסף. אפשר לקנות בחנויות צעצועים וספרים.

יתמוגגו מאושר: מי שמכירים את המשחק מילדות וינצחו בלי בעיה.

מנקלה
מנקלה
  1. What Do You Meme?

משחק כרטיסיות גאוני שהלוואי שיצרו לו גם גרסה ישראלית בקרוב. בכלל סבב ממנים שופט שיחליט מי מהמשתתפים הרכיב את הקומבינציה המצחיקה ביותר לתמונה שנבחרה לאותו סיבוב. הקומבינציה תכלול שני כרטיסים של משפטים מצחיקים שיתארו מם לאותה התמונה. המשחק לרכישה בשפה האנגלית באתר החברה או באמזון ואי ביי.

יתמוגגו מאושר: שקוף שמדובר באלו שתמיד חלמו לפרסם מם ויראלי ברשת.

What do you meme?
What do you meme?
  1. מונופול

אי אפשר לדבר על משחקי קופסה מומלצים מבלי להזכיר את האב הנוסטלגי, האהוב, המוכר והכי מהנה שהוא כמובן המונופול. ובכוונה לא מומלץ פה על המונופול החדשני עם הכרטיס אשראי והיכולות האלקטרוניות אלא אותו אחד קלאסי עם השטרות המודפסים, התחרותיות בלוח המשחק והיכולת לשחק עד האינסוף. ממש כמו בחיים הקפיטליסטיים המנצח הוא המשתתף עם הרכוש והכסף הרב ביותר בסיום המשחק. יש גם משחקי הרחבות, משחק מונופול ג'וניור ועוד כיף כלכלי מדומה.

יתמוגגו מאושר: חברי קהילת דירות מפה לאוזן שרבים כל עונה על שכירות שווה (ובצדק).

מונופול
מונופול