הלך לו קלף: 4 משחקי קופסה שיעבירו לכם את החורף בכיף

הרגשות החמימים הנוסטלגיים שמשחקי הקופסה האלו עשויים להעלות יחלפו ברגע שתקראו את ההוראות שלהם בעיון. פה משקרים, מתנחלים ומפוצצים חתלתולים

קלף חזק. מתוך המשחק Exploding Kittens
קלף חזק. מתוך המשחק Exploding Kittens
5 בינואר 2017

Settlers of Catan

משחק הקופסה הגרמני שאומץ בחפץ לב על ידי כל שבטי הגיקים למיניהם ובמיוחד חובבי "מבוכים ודרקונים". לא קל להתמקצע במכניקה של המשחק, אבל קל ללמוד אותה ולהתאהב בה. "המתיישבים של קטאן" (אף שבקרב מפלגות השמאל של קטאן קוראים להם "מתנחלים") הוא מסע לכיבוש כמה שיותר שטחים על לוח שמשתנה ממשחק למשחק. חלק גדול מהאתגר במשחק הוא ניבוי הצעדים הבאים של היריבים שלכם וחסימתם מפני משאבים יקרי ערך. למשחק מספר מרשים של הרחבות, אך הוא מהנה דיו גם בלי להוציא עליהן כסף.
פריק, ויצמן 14 תל אביב; הקוביה, hakubia.com, 220 ש"ח, ההרחבות השונות 129־340 ש"ח

זה הקטן, גדול יהיה. המשחק Settlers of Catan
זה הקטן, גדול יהיה. המשחק Settlers of Catan

[tmwdfpad]

59 דברים קטנים שיעשו לכם את החורף:
5 אלבומים עם אווירה חורפית שיחבקו אתכם מתחת לפוך
4 אתרי נופש ישראלים מושלמים לחורף
8 משלוחי אוכל מחממים במיוחד לימי החורף

Power Grid

למי שמחפש משחק שיכול להחזיק אותו ער שעות על גבי שעות – זה בשבילכם. לוח שלם מרכיב מפה ענקית שבה אתם מנסים לחבר ערים שונות לחשמל. השחקנים נלחמים ביריבים שלכם על משאבים כדי לבנות תחנות גדולות ומשוכללות יותר, ואסטרגיית ההתקדמות דורשת מכם לחסום את המתחרים שלכם. בקיצור, "האחים עופר – משחק הלוח!".
פריק, ויצמן 14 תל אביב; הקוביה, hakubia.com, 249־270 ש"ח

 

שקע ותקע. המשחק Power Grid
שקע ותקע. המשחק Power Grid

מונופול ירושלים

זה לא חדש שגרסאות חדשות של מונופול יוצאות במהירות רבה יותר משביבי כותב מכתבי הערצה בפייסבוק לדונלד טראמפ, אבל אם כבר ביבי רוצה לשמור על ירושלים מאוחדת, יש משחק חדש במיוחד בשבילו. מונופול ירושלים הוא מה שקורה אם במקום לקנות את ירושלים בתור אחד ולעבור הלאה לאילת, אתם תיתקעו בטלביה ותחפשו איך לברוח מתלפיות ובאיזו מהירות אפשר למכור את הכותל. זכרו – ארבעה בתים בונים מלון, ארבעה מלונות בונים בית ברובע המוסלמי.
קודקוד, kodkod.co.il, 180 ש"ח

 

הכיבוש מספק.. מונופול ירושלים
הכיבוש מספק.. מונופול ירושלים

Exploding Kittens

משחק הקלפים שהפך לאחד הקמפיינים למימון המונים המכניסים והמצליחים בהיסטוריה (כמעט תשעה מיליון דולר מ־220 אלף איש). מת'יו אינמן (מקומיקס הרשת הוויראלי והפופולרי "The Oatmeal") ייצר משחק קלפים פשוט ומטופש: כל שחקן שולף קלף מהערמה, ואם הקלף מכיל חתלתול מתפוצץ, השחקן ששלף אותו בחוץ. יש קלפים שעוזרים לך להתחמק מחתולים, מעבירים את הפגע הרע לשחקן אחר או מבצעים מגוון פעולות שונות במטרה לנסות להסית את התור ממך. הכל, רק לא להתפוצץ יחד עם החתלתול.
אמזון, 20 דולר (לא כולל משלוח), לא כולל הרחבות (13־20 דולר)

 

חתולי הרעם. המשחק Exploding Kittens
חתולי הרעם. המשחק Exploding Kittens