לאחר המחאה: אירוע "משיח בכיכר" יתקיים ללא הפרדה מגדרית

לאחר מחאה, ראש העיר רון חולדאי הודיע כי לא יאפשר הפרדה מגדרית בעצרת ההמונית "משיח בכיכר" שצפויה להתקיים בשבוע הבא בכיכר רבין. מארגני האירוע: "חב"ד מכבדת את כולם, בכל העולם". שדולת הנשים בישראל: "אי אפשר להגיד לאישה באשר היא איפה לעמוד"

משיח בכיכר - הפוסטר
משיח בכיכר - הפוסטר

 

אירוע "משיח בכיכר", עצרת המונית מבית חב"ד, לא יתקיים ללא הפרדה מגדרית – כך הודיעה היום (שני) עיריית תל אביב-יפו. ראש העירייה, רון חולדאי, אמר כי לא יאפשר הפרדה שכזו באירועים במרחב הציבורי בעיר. ההחלטה מגיעה לאחר חוות דעת של היועץ המשפטי לממשלה, שקבע לראשונה כי בסמכות העירייה לקבוע כי לא תתקיים הפרדה מגדרית באירוע המתקיים באישורה. "עירנו תמיד הייתה חלוצה בכל הקשור לשמירה על זכויות האדם, שוויון ושוויון מגדרי בפרט. אנו חותרים לשוויון זכויות תוך ביעור התופעה החמורה של הדרת נשים מהמרחב הציבורי". העירייה העבירה את המסר למארגני האירוע, וניתנה להם זכות טיעון נגד ההחלטה, וכן העבירה את ההודעה למשטרה שאחראית על רישוי האירוע.

כיכר רבין (צילום: ShutterStock)
כיכר רבין (צילום: ShutterStock)

בהחלטה, אומרים בעירייה, נלקחו בחשבון העובדות כי מדובר בכיכר מרכזית המשרתת בשגרה עוברי אורח רבים וכי האירוע אינו בעל אופי דתי מובהק.

"מגיע פה ח"ח גדול ליועץ המשפטי לממשלה ולמשנה שלו, דינה זילבר", אומרת אלינור דוידוב, מנהלת תחום הדרת נשים והפרדה מגדרית בשדולת הנשים בישראל. "תודה גם לרון חולדאי שנקט עמדה חד משמעית נגד הפרדה מגדרית. אי אפשר להגיד לאישה לא משנה אם היא חילונית או דתייה, איפה לעמוד ומאיזו זווית היא תראה את הבמה". דוידוב מציינת כי הייתה שמחה לו העירייה הייתה נוקטת עמדה גם נגד העובדה כי אף אישה לא נכללת בשורת האמנים שיעלו על הבמה, ביניהם אריאל זילבר. "המאבק הוא ארוך ואנחנו ערוכות. השדולה מעודדת כל אזרח ואזרחית שרואים אירועים בהפרדה שנעשים במימון ציבורי או במרחב הציבורי לפנות אלינו בנושא, כי עובדה – אפשר לשנות".

ממארגני "משיח בכיכר" נמסר בתגובה: "טרם קיבלנו את ההחלטה המלאה ולאחר שזה יקרה נחליט כיצד לפעול. חשוב לציין כי התכנון הוא לא לעשות מחיצה שחוצה את הכיכר לשניים, אלא להקצות מרחב שבו יוכלו נשים שרוצות מבחירה להימצא שלא ליד גברים להיות. חב"ד מכבדת את כולם, בכל העולם – אנחנו מסתכלים על יהודים כיהודים קודם כל".