המשלוחים הכי לוהטים בנובמבר: בראנץ', לאנץ' ומאנץ'

המבורגר באורך מטר וקבב רומני, בראנץ' כמו במלון בוטיק, לאנץ' מושלם וחבילה של גודיז וחומוס מאבו גוש. קבלו את משלוחי האוכל הכי שווים נכון לעכשיו

זיכרונות מהמיטש (צילום: גיל אבירם)
זיכרונות מהמיטש (צילום: גיל אבירם)
15 בנובמבר 2020

בראנץ' בוטיק

את המאפים של הקונדיטורית מיה הופמן אנחנו זוכרים לטובה עוד מימי הארוחות המושקעות של המותג מיה ויונתן ב־ eatwith. מאז היא יצאה לדרך חדשה ומשיקה כעת בראנץ' ארטיזנלי באותה רמת מקצוענות בלתי מתפשרת. כל פריט בשקית ארוז בקפידה ומקבל תשומת לב אוהבת, כולל זר פרחים חמוד, בקבוק פינו גריג'ו איטלקי צונן ומגבת ממותגת. הבראנץ' זמין בימי שני, שלישי וחמישי־שבת. לכם נותר רק להזמין, לחכות לשליח, להצטייד בשמיכת פיקניק וכלים ולצאת לפארק קרוב.
מה אוכלים: חלת חלב חמימה, דייניש שמנמן במילוי שום ביין אדום וגבינה כחולה, פוקצ'ת בצל וקימל, סלט ביצים הונגרי, סלמון מעושן וקרם פרש, גבינות קשות מתוצרת מחלבת גל הבוטיקית, סלט קיסר מפורק, פלפלים קלויים בזעתר, אנטיפסטי ועוד. מוס שוקולד וקראמבל מופיע על תקן קינוח אבל תנו צ'אנס לפרוסת חלה עבה מרוחה בשליכטת חמאה וריבת כרישה, סוג של שלמות שכזו. המשלוח מספיק בקלילות לזוג, ואם מתאבזרים בעוד כמה מעדנים אפשר לפתוח שולחן לרביעייה (390 ש"ח לא כולל משלוח).
להזמנות 054-7687096 ובאינסטגרם

הרומנטיקה כבר בפנים. בראנץ' של מיה הופמן (צילום: אביחי ברס)
הרומנטיקה כבר בפנים. בראנץ' של מיה הופמן (צילום: אביחי ברס)

לאנץ' מפואר

לקרוא למשלוח של הבנות אוהבות אוכל סל פיקניק או בראנץ' זה כמעט עלבון. תכולת סל הפלסטיק הנוסטלגי ראויה להיקרא ארוחה מפוארת שמתאימה יותר לצהריים, כי כשמסיימים חשים צורך עז בשנ"צ. הבנות לא חוסכות בפינוקים וחושבות על הכל מהצורה ועד לתוכן – מפה וכלים חד פעמיים מתכלים, אריזה אסתטית (קוביית חמאה פיצפונת עטופה וקשורה בחוט שפגאט) ואפילו עציץ, כי ירוק תמיד תורם למצברוח. את הבראנץ' אפשר להזמין בכל יום מלבד שבת ורצוי להצטייד בעוד זוג רומנטי, כי לשני אנשים אין סיכוי לסיים הכל.
מה אוכלים: מאפה תרד מנגולד וגבינות, לביבות כרובית, חלה בעבודת יד, סרדינים בכבישה ביתית, ממרח שום ושקדים (סקורדליה) שאי אפשר להפסיק לנגב, פלפלים קלויים, גבינת שמנת וגבינות קשות, זיתים מתובלים, עלי חסה שכאילו נקטפו הרגע ורוטב קיסר לטבילה, ריבת חבושים נפלאה, עוגת שמרים בננות, עוגיות שוקולד צ'יפס, אשכול ענבים ועוד ועוד מעדנים מתחלפים (מ־400 ש"ח).
להזמנות 052-8889333, בפייסבוק ובאינסטגרם

זה רק נראה בראנץ'. הבנות אוהבות אוכל (צילום: יח"צ)
זה רק נראה בראנץ'. הבנות אוהבות אוכל (צילום: יח"צ)

דינר אקסטרה לארג'

תחזיקו חזק כי כזה דבר עוד לא ראיתם – המבורגר באורך מטר (!) וצ'יפס באורך מטר (!!). לא, לא בחתיכה אחת אלא בכמה קופסאות ממותגות, כי אין באמת שליח שיוכל לשאת דיל מפלצתי שכזה. על המגה־מנה חתומה רשת ההמבורגרים הגראז', שיצרה מחווה לריחוק החברתי: 1.8 ק"ג בשר מחולקים לארבע לחמניות מוארכות ומלווים בטופינגז מושחתים ובצ'יפס מושקע לא פחות. אחרי שמתאוששים מהגודל מגיעה ההפתעה האמיתית – בשר עסיסי ומלא טעם במידת עשייה מדויקת.
מה אוכלים: המבורגר בתוספת צ'דר, אמנטל ובייקון טלה וצ'יפס עם טופינגז גבינה בולגרית, רוטב טופי מלוח ופפרוני ברוטב עגבניות ומוצרלה. ניתן לקבל גם בגרסה כשרה ללא התוספות (333 ש"ח בגרסה ללא התוספות, 399 לגרסה המלאה. בחלוקה לשישה רעבים, העלות כבר נראית סבירה לגמרי).
להזמנות הגראז'

מרחק ביטחון יאמי. הגראז' (צילום: דודי אייזנטל)
מרחק ביטחון יאמי. הגראז' (צילום: דודי אייזנטל)

מנגל רומני

את השם אורית מושקוביץ אתם אולי לא מזהים, אבל באי שוק הכרמל בטרום קורונה בטוח יידעו לחבר את החיוך עם הסלוגן "אז מה מיטש?". בעקבות המצב הדוכן הרומני נסגר, ומעתה אפשר לקבל את המוצרים שנמכרו בו עד הבית. זה הזמן לנצל את ימי השמש האחרונים לפני שהחורף מגיע ולפתוח שולחן שאפילו צ'אושסקו היה מתגאה בו (ולא חייבים גריל, אפשר גם במחבת). טיפ שלנו: לבחור פרטנר.ית שמסוגל.ת להתמודד עם שום בהמון כוחות סוס.
מה אוכלים מיטש – קבב רומני למבינים, נקניקיית פטריצ'יאן רגילה או חריפה בתקן פליאו (100% בשר ושומן), מיטשבורגר, סרמלה – כרוב ממולא בשר ואורז ברוטב עגבניות, איקרה בעבודת יד, כבד קצוץ, כרוב כבוש רומני ועוד (בשר כ־120 ש"ח למארז, סלטים מ־18 ש"ח). אם הארוחה מתוכננת ליום המשלוח הוסיפו לסל הווירטואלי קופסת מוג'דיי – ממרח שום כתוש שמבריח כל נגיף.
להזמנות 054-7503052, טייק אוויי מבר CD בכיכר מסריק (בתיאום טלפוני)

מיטש בפיתה (צילום: אפיק גבאי)
מיטש בפיתה (צילום: אפיק גבאי)

ניגובים ובשרים

בחינאווי בפיתה עלו בני המשפחה שהכי מזוהה עם בשר על רעיון מבריק – בשרים בפיתה בתמחור נגיש, תודות לקצבייה שבבעלותם. הספוט בקרליבך שנפתח בתום הסגר הראשון השכיל להסתגל למצב ומציע ארוחות פתיחת שולחן במשלוח. בזכות מיומנותו של הגרילמן הבשר מגיע עסיסי כמו במסעדה, לצד תוספות וסלטים טריים. באותה הזדמנות כדאי לנצל את הבעלות של המשפחה על עסקי אלכוהול (Wine & More, אנוטקה) ולהוסיף להזמנה בירות ויין ב־15 ש"ח.
מה אוכלים 
עראייס ופיתות במילוי קבב הבית, מרגז, פרגיות, מיקס פרגית ומרגז ופיתות עם נתחי פרימיום – אנטריקוט, נתח ופילה. התוספות בסגנון ביתי, תפוחי אדמה קטנים ברוזמרים ותבלינים במקום צ'יפס, סלט חצילים על האש, צ'ימיצ'ורי ביתי שמכין הגרילמן הדרום אמריקאי, טחינה לפי מתכון משפחתי ועוד (29-59 ש"ח).
הזמנות בטלפון 03-6230194 ודרך Wolt ותן ביס

ניגובים ובשרים מחינאווי בפיתה (צילום: יח"צ וולט)
ניגובים ובשרים מחינאווי בפיתה (צילום: יח"צ וולט)

טבעוני ערבי

במבט ראשון נראה שמדובר באוקסימורון אבל מטבח ערבי טבעוני קיים והוא אפילו טעים ומעניין. הבשלנית כיפאח דסוקי, מחברת ספר הבישול הטבעוני־ערבי "מטבח של שלום", מטבענת מנות מסורתיות ומתאימה חומרי גלם למנות קלאסיות. טבעונים שמחפשים להשתדרג אל מעבר לשווארמה סויה והמבורגר ביונד מיט – תודו לנו אחר כך.
מה אוכלים מנסף ויוגורט, מקלובה, מג'דרה, פלפלים ממולאים, סלט טבולה, פיתות זעתר, משולשי תרד, לאבנה מתוצרת בית, עלי גפן ממולאים, קובה קפואה להכנה בבית ועוד (20-65 ש"ח).
להזמנות 052-8223737 מינימום הזמנה 100 ש"ח לא כולל משלוח

ערבי טבעוני במטבח של שלום (צילום: יחצ)
ערבי טבעוני במטבח של שלום (צילום: יחצ)

המיטב של אבו גוש

הכפר שנחשב לאימפריית חומוס ואוכל מזרחי עובר לפורמט משלוחים. יצרנים מקומיים שהבינו כי עתיד המסעדות לוט בערפל התאגדו במיזם משותף שמציע תבלינים, מתוקים, פיתות טריות וכמובן חומוס בצידנית עד הבית. המארז מגיע גם בגרסה צמחונית־טבעונית וללא גלוטן.
מה אוכלים חומוס טרי של אבו שוקרי וסלטים מהמסעדה הלבנונית, פיתות טריות,עלי גפן, כרוב ופלפלים ממולאים, מעמולים ובקלאווה פיסטוק, בקבוק שמן זית מבית הבד במנזר לטרון, טחינת ריחיים וחלבה אליסמין של השף כאמל השלמון, קפה קלוי ועוד (299-429 ש"ח).
הזמנות באתר ובפייסבוק

אבו גוש עד הבית (צילום: אבי ולדמן)
אבו גוש עד הבית (צילום: אבי ולדמן)