לקחת הביתה את מאיר אדוני: השם מחריד, האוכל מצויין

צרחות במדינת תל אביב (צילום: יעלי יצחקי, וולט)
צרחות במדינת תל אביב (צילום: יעלי יצחקי, וולט)

פופ אפ המשלוחים החדש של מאיר אדוני שנקרא ״צרחות במדינת תל אביב״ (כן כן) מציע אוכל משובח שמצדיק את המבוכה ומדגים איך ולמה הרוויח השף את מעמדו

1 בספטמבר 2020

זו כמעט חוצפה לכתוב את המילים הבאות, אבל חוצפה יכולה להיות דבר חיובי בענייני אוכל רחוב ולכן אין בי בושה להכריז: יש לקורונה יתרונות. כלומר, לא לקורונה עצמה, אלא למצב האבסורדי והמתסכל שהעולם הסתחרר לעברו בחודשים האחרונים. ברור, הרוב מרגיש כמו ביצת חול טובעני שעולה באש, אבל פה ושם יש איזה דבר קטנטן שהשתנה בעולם לטובה. למשל, העובדה שעכשיו סוף סוף אפשר ליהנות מארוחת שף בתמחור הגיוני ובמשלוח עד הבית, והשם יברך את וולט.

אחרי שיוסי שטרית ויובל בן נריה שמו את מבטחם ברוכבים עם התיק הכחלחל, גם מאיר אדוני מתנסה במקצה של אריזת מנות יוקרה למרחקים ארוכים. הפופ-אפ החדש של מאיר אדוני הוא בבירור גישוש ראשוני לקראת משהו יותר קבוע, ואם רק יוותר על השם המחריד שנבחר לו ("צרחות במדינת תל אביב", אללה ירחמו) הוא גם עשוי להגשים את הפוטנציאל שלו כאחד המשלוחים היותר מעניינים בעיר.

צרחות במדינת תל אביב. טעים (צילום: יעלי יצחקי, וולט)
צרחות במדינת תל אביב. טעים (צילום: יעלי יצחקי, וולט)

מכיוון שאדוני שואב השראה מכל גלגולי מסעדותיו, על כל עולמות התוכן הקולינרי שלהן, ומציג תפריט מגוון במיוחד – מנות בהשראה אסייתית נגללות ממעל למנות באווירת בישול ביתי, הדגים של המזרח התיכון והחציל של השלוחה הניו יורקית "נור" פוגשים בבייגלה הירושלמי והכל עטוף בטאצ' המאיר אדוני המדויק שנוטה להעמיס בחומרי גלם, אבל לא מגזים אפילו בגרם. עכשיו תראו, אני לא בדיוק מבקר האוכל המתאים למסעדות שף, כל הנעליים שלי הן וואנס ואני די בטוח שאין לי שום פריט לבוש שאפשר להחשיב כמקטורן, אבל אוכל שנארז ונאסף על ידי שליח לאכילה ביתית זו בהחלט הטריטוריה שלי, והסתקרנתי לגלות איך אדוני יצליח להביא את יכולות הבישול שלו למגרש הביתי שלי.

לא שזה יפתיע מישהו, אבל אדוני צולח את המשימה בקלילות. מגוון המנות הייחודי (והכשר! והוויגן פרנדלי!) הותאם לפורמט המשלוחים ועדיין מרגיש מספיק יוצא דופן כדי לספק ערך של משהו מיוחד, גם אם תזמינו בסך הכל קציצות בשר בחלה. זו לפחות היתה המנה הראשונה שנדגמה, "זכרונות מסבתא מסעודה" – 72 ש״ח, קציצות בשר בתבשיל מנגולד וציר עגל עם לימונים כבושים וזיתים בחלה. 

צרחות במדינת תל אביב (צילום: יעלי יצחקי, וולט)
צרחות במדינת תל אביב (צילום: יעלי יצחקי, וולט)

עם כל הגלגול עיניים שעולה מהשם הקלישאתי (מה יהיה אדוני? זה כבר שניים משניים), מדובר בטייק מושלם על קלישאת "המנה של סבתא". החלה המתקתקה והרכה עוטפת קציצות שעשויות, בניגוד להרגלי הסבתות, בלי יותר מדי רוטב ובלי לבשל את הבשר עד מוות. כן, זה אומר שתראו קצת אדום במרכז הקציצות. דווקא זה, בשילוב טעמי המנגולד והזיץ של הזיתים, הופך את הכריך ליותר מורכב בטעמו מרוב קציצות הבשר, כזה שעובד טוב גם עבור מי שאוהב את הבשר שלו עסיסי וחי, וגם עבור מי שאוהב את סבתא.

המנה השניה שהזמנתי, "נמל טריפולי" – 68 ש״ח (הו! סוף סוף שם נורמלי) היא עוד ערבוב לבנטיני מעניין – נתחי דג מטוגנים בבלילת בירה וארוזים בפרנה ענקית עם גרגירי חומוס, לימונים כבושים, צ'ילי, שום, כוסברה, טחינה ורוטב חריימה. שמעו, זה טעים אפילו יותר מכפי שזה נשמע. עם מיקס מעניין בין מזון קליל לכבד, רעננות של לימון כבוש וכוסברה עם חלקלקות של גרגירי החומוס ומעל לכל פיסות דג מטוגנות לשלמות בלי זכר לטיפת שמן. התענוג הזה מונח בחצי פרנה ענקית (אתם תרגישו כמו גמד שמחזיק חצי פיתה) שלא משאירה סיכוי לטיפה מהעיסה הלימונית הזו לטפטף. 

מאיר אדוני (צילום: יעלי יצחקי, וולט)
מאיר אדוני (צילום: יעלי יצחקי, וולט)

המנה שלי הגיע די יבשה מלמעלה – ואולי זה לטובה, כדי לשמור על פריכות הדג במשלוח – אבל שום דבר שערבוב קטנטן של תוכן הפרנה לא פותר. כשתקחו ביס שמערב את כל הרכיבים תבינו למה אדוני הגיע למעמדו כשף יוקרה, כי גם כשזה בפרנה זה פשוט ארוחת יוקרה. לצד סלטים אישיים טריים במיוחד ומשקאות מיוחדים (לקחתי את "מרק אקזוטי" – 19 ש״ח, שהוא למעשה משקה טאפיוקה-פסיפלורה-הדרים מרענן מאוד, אבל יש גם גספאצ'ו קלאסי בבקבוק) המשלוח הזה מצליח להיות משלוח ראוי לשמו ומעמדו של מאיר אדוני. אולי רק שווה להחליף את השם הדבילי הזה.

צרחות בתל אביב (או הפופ אפ של מאיר אדוני), זמין למשלוחים בוולט ימים א-ה בשעות 11:00-16:00 ו-18:00-22:00 וביום ו' בשעות 12:00-18:00. טלפון 050-5200959