ל.ס.ד בבית ציוני אמריקה: כנס הפסיכדליה הראשון בישראל

הרנסנס הפסיכדלי מגיע לישראל לכנס ראשון על סמים ותרבות פסיכדלית. בעז יניב, שירצה בכנס על ליווי משברים נפשיים כתוצאה משימוש בפסיכדלים, מסביר למה חשוב להגיע

פחד ותיעוב בלאס וגאס
פחד ותיעוב בלאס וגאס
29 במאי 2017

זה שהיחס לקנאביס השתנה מקצה לקצה אנחנו כבר יודעים. אבל המהפך ביחס התרבותי לחומרים שנחשבים אסורים לא עוצר במריחואנה. צריך לגור מתחת לסלע כדי לפספס את העובדה שגם חומרים מרחיבי תודעה אחרים נכנסים לאט אבל בטוח לשימוש המוני – לצרכים רפואיים, רוחניים או סתם לכיף. בעשור האחרון מתקיים ממש רנסנס בכל מה שקשור למחקר בחומרים פסיכדליים. נטילת כמויות מזעריות של LSD מדי בוקר נהייתה טרנד עולמי; מרכזי מחקר הגונים בחו"ל ובישראל חוקרים את פוטנציאל הריפוי שטמון בחומרים כגון MDMA, פסילוסיבין ואפילו קטמין עבור הסובלים מדיכאון, חרדה ופוסט טראומה, ובכלל, פסיכדליה היא כבר מזמן לא נחלתם של היפים מזוקנים בלבד: הקהילה הפסיכדלית, גם בישראל, מורכבת מקשת רחבה של אנשים שמגיעים מכל קצוות החברה. למעשה יכול להיות שאתם חברים בקהילה הפסיכדלית הישראלית ואין לכם מושג כמה היא גדולה ונרחבת.

אם תהיתם איך זה שכל כך הרבה אנשים מסביב משתמשים בחומרים פסיכדליים אבל זה עדיין כל כך מחתרתי – עכשיו מגיע הרגע שבו המהפכה עולה מעל פני השטח. זה לא מובן מאליו לתפוס מהפכה רוחנית, חברתית ואף רפואית כשהיא מתרחשת – ועכשיו זה קורה: ביום חמישי (8.6) יתקיים בבית ציוני אמריקה הכנס הפסיכדלי הישראלי הראשון, "משנים תודעה – פרספקטיבות פסיכדליות על חברה, תרבות וריפוי".

המושב הראשון של הכנס מוקדש להיבטים תרבותיים. מומלץ לא לפספס את הרצאתו של עמית דניאל שיחשוף כמה נקודות פחות מוכרות בהיסטוריה הישראלית הפסיכדלית (מתברר כי זאב ז'בוטינסקי לא רק שעישן חשיש אלא גם כתב על כך שיר). המושב השני מוקדש להיבטים של ריפוי פוטנציאלי בעזרת חומרים פסיכדליים – אחד הנושאים המדוברים בתחום בתקופה האחרונה – ובו בין השאר תוכלו לשמוע על הניסוי שמתנהל בישראל לטיפול בנפגעי טראומה בעזרת תרפיה מלווה ב־MDMA (החומר הפעיל באקסטזי); במושב הערב ידברו כמה מהחוקרים והוגי הדעות המובילים את המחקר הפסיכדלי בעולם שידברו על הפוטנציאל הטמון בפסיכדליה ככלי לשינוי חברתי ותרבותי.

הכנס שולח גם זרועות למקומות אחרים: ברביעי (7.6) יוקרן בבית ציוני אמריקה הסרט "טריפ של חמלה" שעוקב אחר סיפורם של שלושה מטופלים בניסוי לטיפול בפוסט טראומה בעזרת תרפיה מלווה ב־MDMA שנעשה בבאר יעקב. זהו סרט מרגש שמדגים את פוטנציאל הריפוי העצום שקיים בחומרים אלו בסביבה הנכונה, בייחוד במדינה מוכת טראומה כישראל. מובן שאירוע פסיכדלי שמכבד את עצמו לא יכול להסתפק רק בהרצאות ולכן ביום חמישי בלילה תיערך בתדר בבית רומנו מסיבת אפטר־כנס עם ליינאפ פסיכדלי וויזואליה נוזלית, ובמקביל תיפתח במקום התערוכה "בנבכי התודעה" שבה יוצגו יצירות אמנות של מיטב האמנות החזיונית בישראל.

בעז יניב הוא מעורכי כתב העת "לפסיכונאוט" ומנהל את פרויקט "אנשים טובים" הפועל למזעור נזקים בפסטיבלי טראנס בישראל

"משנים תודעה", בית ציוני אמריקה, דניאל פריש 1 תל אביב, ומוקדים נוספים, רביעי־חמישי (7.6־8.6), 168־418 ש"ח לכנס, כניסה חופשית להקרנה ולמסיבה