איפה אתם בחג: המשפחות של דיסני שהכי היינו רוצים להתארח אצלן

משפחת מדריגאל, "אנקאנטו" (צילום: יחסי ציבור/דיסני+)
משפחת מדריגאל, "אנקאנטו" (צילום: יחסי ציבור/דיסני+)

זה קורה במשפחות הכי טובות: ארוחות החג שבפתח מוציאות את כולם מדעתם ונוטעות בלב תפילה קטנה למשפחה אלטרנטיבית. הסרטים של דיסני מציעים מגוון מסחרר של משפחות לבלות איתן את החגים, רק תיזהרו מחייזרים ומכשפות ואל תשכחו להביא משהו קטן למארחים שלכם

9 בספטמבר 2023

הם כאן. אל תסתכלו לאחור ואל תעשו תנועות חשודות, אבל החגים ממש בפתח, מוכנים לזנק עליכם ולקרוע אותכם לגזרים שיונחו אחר כך על גפילטע. אפשר להריח את הפחד ואת האימה לקראת רצף הארוחות המשפחתיות הבלתי נגמר שיתחיל בסופ"ש הבא ויסתיים אחרי שתהפכו לשלולית של כאב וייאוש.

אבל לא בכל המשפחות. ובטח ובטח לא במשפחות של דיסני. זה הזמן לבחור לעצמכם משפחה חלופית לבלות איתה בחגים מהפורטפוליו המשפחתי של דיסני, עדיף אחת מצוירת, כדי שתהיו לראש של דונלד דאק ולא לזנב של גופי. חגים שמחים.

 

1. אנקאנטו

משפחת מדריגל רחוקה מלהיות משפחה עם דינמיקה בריאה בערך כמו שמערכת טיים אאוט רחוקה מדיסניוורלד אורלנדו, אבל כשארוחת החג שלהם תרד מהפסים תהיו בטוחים שזה יהיה יותר מבדר מהבלאגן הרגיל אצל דודה מרים. כולם שרים שירים של לין מנואל מירנדה על הטראומות שלהם, פרחים צומחים ספונטנית בכל מקום, במקרה של מיגרנה אפשר לאכול אראפס במקום לקחת כדור ובסוף המטבח עושה את הכלים בעצמו.  
מה להביא: מטריה, בשביל השלב שבו טיה פפה מתחילה להוריד גשם בבית כי הגפילטע לא היה מתובל לטעמה 
מתנה למארחת: הספר "טראומה והחלמה" מאת ג׳ודית לואיס הרמן. אפשר להוסיף גם עותק או שניים של "הדרמה של הילד המחונן"

2. גופי: הסרט

סרטי דיסני מלאים באמהות נעדרות, וגם בצמד סרטי גופי אפילו לא מתעכבים לרגל על השאלה מי הייתה אמא של מקס גוף ולאן היא נעלמה. גופי הוא אולי אבא קצת פדחן, אבל הוא בהחלט אוהב את בנו, מגדל אותו ללא שמץ של גבריות רעילה ומתחזק את משק הבית לא רע בכלל. הפעם האחרונה שפגשנו את השניים הייתה לפני 20 שנה, אז יש להניח שמאז מקס הספיק להקים משפחה משלו וכנראה גם למצוא עבודה בינונית וסבירה בהייטק. אבל לא לדאוג, הוא קופץ כל חג לאבא כדי להנות מהבדיחות הפרטיות ועוף מעט שרוף מדי. תכלס, סרט המשך שהיינו רואים.
מה להביא: את מיקסטייפ להיטי הניינטיז הכי גזעי שלכם
מתנה למארח: אביזר היתולי לבית ממקס סטוק כנראה יעשה את העבודה

3. לשבור את הקרח 

בארמון המלכותי של ארנדל מתגוררת משפחה מסוג קצת שונה – הזוג החמוד אנה וכריסטוף, איש שלג מדבר, סוון אייל הצפון האקספרסיבי ולפעמים גם דודה אלזה שכרגע בין עבודות אבל היא ממש בסדר, תודה ששאלתם. אפשר רק לנחש איך מפגש משפחתי כזה מתגלגל – סוון שוב ליכלך את הכניסה בבוץ, אלזה מאחרת כי היא לא מצאה איפה להחנות את הסוס-מים שלה, אנה הולכת להוציא משהו מהפריזר וחוטפת התקף חרדה ואולף בדיוק שמע שחיסונים גורמים לאוטיזם ויש לו המון שאלות בנושא. 
מה להביא: סוודר
מתנה למארחת: קלונקס

4. פגוש את הרובינסונים 

סרט המסעות בזמן העתידני של דיסני מ-2007 לא זכה להערכה הראויה לו, אבל בכל הנוגע למשפחות מעניינות אי אפשר להתעלם ממנו. כמו רוב המשפחות שאתם מכירים, גם במשפחת רובינסון יש הרבה ווירדוז עם תחביבים מטופשים, דוד מבוגר שעושה צחוקים, אנשים שלא לגמרי הבנתם מה בדיוק הקשר המשפחתי שלהם וכלב שגונב את ההצגה. אצלם ספציפית יש גם טי רקס ולהקת צפרדעים, אז מובטחת חוויה יוצאת דופן. 
מה להביא: כסף למונית חזרה ל-2023
מתנה למארחים: אולי מייבש חסה? ברצינות, מה מביאים למשפחה שיש לה ליטרלי הכל? יש שם תמנון ענק למען השם!!!

5. מולאן

מולאן הייתה גיבורת דיסני פורצת דרך בהרבה מובנים, אחד מהם הוא העובדה ששני ההורים שלה עדיין בחיים ואפילו יש לה גם סבתא! בסטנדרט ישראלי זו עדיין משפחה קטנה, מה גם שמולאן היא גיבורת מלחמה וכל זה, אז יותר מסביר להניח שאת החגים הם מעבירים כאורחים של הקיסר או משהו ברוח הזאת. בתוכנית האמנותית – קפטן לי שאנג מספר מור"קים של אבא שלו בפעם האלף. הארוחה עצמה בסדר, הכיף האמיתי זה האפטר פארטי במקדש עם האבות הקדמונים, כולל די.ג׳יי סט של מושו ותפריט תה ירוק במגוון טעמים. 
מה להביא: פטור נעליים קלות
מתנה למארחים: תשתדלו לא לשרוף לו שוב את הארמון, בדיוק סיימו שיפוץ פה

6. לילו וסטיץ'

מכל סרטי דיסני על משפחות מפורקות ולא סטנדרטיות, זה האחד שצולל הכי לעומק הסוגיה "איך לחיות יחד באהבה גם כשהמצב מסובך וקשה,. בהתאם לכך, כנראה שגם ביום חג הבית של נאני ואחותה לילו יהיה מלוכלך ומבולגן מדי עבור אורח ממוצע של ״בואו לאכול איתי״ וקיים סיכוי שהערב יסתיים בטריקת דלתות זועמת של אחות כלשהי. מצד שני, הסרט הזה לימד דור שלם של צופים שאהבה, הבנה וקצת עזרה ממערכת התמיכה שלכם יכולה להפוך גם את המקום הכי שבור לבית אוהב, אז לפחות בדרך לשם תהיה אווירה חיובית. אה, ויש שם חייזרים, אז כדאי להסתכל פעם-פעמיים לפני שלוקחים ביס ממשהו.
מה להביא: קינוח נחמד ורובה לייזר בעיצוב פיפטיז מדליק
מתנה למארחים: תקליט של אלביס

7. הקיסר נפל על הראש

מכירים את זה שהקיסר המפונק של הממלכה הפרה-קולומביאנית שאתם חיים בה מנסה להרוס לכם את הבית כדי לבנות בית נופש אבל אז הופך ללאמה, יוצא לרואוד טריפ עם אבא שלכם והם הופכים לחברים הכי טובים? קחו את הסיום ההולסום ברמות של "הקיסר נפל על הראש" ותוסיפו לו את הטרלול הפוסט מודרני שהסרט מתרחש בו ותקבלו ארוחה משפחתית (במובן הרחב של "משפחה נבחרת") חלומית באמת – יש צחוקים, יש בריכה בחצר, יש כמה ילדים היפראקטיביים שישמחו לשחק איתכם כדורגל בחצר ויש גם מאפי תרד שקרונק הכין, כמובן. פאצ׳ה ואשתו הם אולי ההורים הכי עייפים בדיסני, אבל הם עדיין נראים כמו חבר׳ה שכיף לעשות איתם על האש. 
מה להביא: קיר רביעי לשבור במידת הצורך
מתנה למארחת: תעשו בייביסיטר לילדים לאיזה שעה, זה לגמרי מספיק

8. אגדות ברווזים

רוב הקהל של הדוד קמצוץ, דונלד דאק והאחיינים יואי, דואי ולואי כנראה מכיר אותם מהסדרות בכיכובם, אבל עקרונית יש גם להם גם סרט אחד אז זה עדיין תואם את חוקי הפורמט. על הנייר האטרקציה העיקרית של אירוח בבית המשפחה הוא הסיפורים המרתקים על הרפתקאות וחיפושי אוצרות, אבל תודו באמת, אתם פשוט רוצים להגשים חלום ילדות ולקפוץ ראש לתוך בריכה ענקית של מטבעות. 
מה להביא: בגדים נוחים למקרה שתצטרכו לצאת להרפתקה ספונטנית
מתנה למארח: יש בכניסה תיבת צ׳קים כמו בחתונה

9. חתולים בצמרת

תגידו מה שתגידו על תא משפחתי שמורכב מזמרת אופרה בפנסיה, חמישה חתולים, סוסה ועכבר בכובע בלשים – זו תהיה הארוחה הכי טובה, הכי שיקית והכי כיפית שתהיו בה בחיים שלכם. התוכנית האמנותית תמיד ברמה גבוהה, יש אוכל משובח (אם אתם טבעונים תאכלו לפני, בכל זאת צרפתים), מיטב הבוהמה של התקופה מגיעה להתארח ויש חתולים חמודים שבטח אוכלים יותר טוב מכם. בשנה שעברה הייתה ארוחת תעלומת רצח שהעכבר רוקפור כתב, ביים והנחה בעצמו, היה אש. אם יש אופציה לסיים את האירוע בג'אם סשן בצבעים פסיכדליים עם החברים הג׳איזיסטים של תומאס אומלי, מה טוב.
מה להביא: שליף עם הכיתוב ״אברהם קלייסט ג׳וזפה רייסי תומאס אומאלי״ והרבה מצב רוח טוב
מתנה למארחת: בקבוק היין הכי יקר שתוכלו להרשות לעצמכם

10. הנסיכה והצפרדע

המטבח הקריאולי לא בדיוק תואם את חוקי הכשרות, אבל אם זה לא משנה לכם ויצא שבראש השנה אתם בניו אורלינס, המסעדה של טיאנה מ״הנסיכה והצפרדע״ היא ה-מקום לפתוח בו את תשפ"ד. מעבר לזה שמדובר במקום יוקרתי עם דרס קוד מוקפד, עיצוב ארט דקו ומוזיקת ג׳אז חיה בביצוע פאקינג תנין, אסור לפספס את הגמבו על פי המתכון המשפחתי. אם יהיה לכם מזל תזכו לראות את בעלת הבית ובעלה מתכסחים על הפעם שהוא שיכנע אותה לנשק אותו בדייט הראשון ואז היא הייתה צריכה לחצות איתו את כל נהר הבאיו בתור צפרדע. 
מה להביא: כוס חלב בשביל להתמודד עם האוכל החריף. כן, גם האשכנזי שמה שמתעקש שהוא חצי סורי, שמענו עליך. 
מתנה למארחת: 15 אחוז טיפ

 

11. הרקולס

תשמעו, זה האולימפוס. תמיד היינו מחוברים לקונספט של התייוונות, אז אם הייתה לנו אופציה להתארח שם בארוחת חג היינו הראשונים בתור. הזוג המארח שתמיד רב מול כולם: זאוס והרה. הילד המרצה שמהנהן כל פעם ששואלים אותו משהו? הרקולס. הבת דודה שלא באמת רוצה להיות שם כי יש לה תוכניות עם החברות לאחר כך? ארטמיס. הדוד השיכור והמצחיק? דיוניסוס. בואו, בניכוי הצבעים הזוהרים והסיפורים המשפחתיים על נקמה, מוות והתערבויות שהובילו למלחמות עקובות מדם, כמה זה כבר שונה מארוחת חג במשפחה שלכם? 
מה להביא: טוגה
מתנה למארחים: מקדש מפואר עם פסל שיש מחמיא וכמה עמודים בעיצוב קלאסי