30 שנה ל"משפחת סימפסון": כמה עובדות שלא ידעתם על הסדרה

המשפחה הצהובה כמעט הייתה משפחת ארנבים, איך אומרים "!D’oh" בספרדית ומי היחידים שקיבלו חמש אצבעות בכל יד?

"משפחת סימפסון"
"משפחת סימפסון"

1.

בפתיח, כשהקופאית מעבירה את מגי, הקופה רושמת 847.63 דולר – כי ב-1989, השנה שבה עלתה הסדרה לאוויר, זה היה הסכום החודשי המשוער שהייתם צריכים כדי לגדל תינוק. עשר שנים אחר כך, בעונה ה-20, זה השתנה ל-486.52 ש"ח.

מגי היקרה (מתוך "משפחת סימפסון)
מגי היקרה (מתוך "משפחת סימפסון)

2.

בכל פעם שבארט מתקשר לבר כדי להטריל את מו הוא מחייג את המספר 764-84377 – שהוא גם ארוך יותר בספרה ממספר טלפון אמריקאי וגם מאיית את המילה SMITHERS.

3.

סיידשואו בוב והמנהל סקינר חולקים את אותו מספר אסיר – 24601. זה היה גם מספר האסיר של האנק ג'נינגס מ"טווין פיקס" ושל ז'אן ולז'אן ב"עלובי החיים".

סיידשואו בוב (מתוך "משפחת סימפסון")
סיידשואו בוב (מתוך "משפחת סימפסון")

4.

המעריצים המושבעים יודעים את זה, אבל זה מספיק חשוב כדי שנתייחס לזה גם פה: למה בעצם כל תושבי ספרינגפילד צהובים? היוצר מאט גרונינג הסביר את זה פעם בריאיון ל-BBC. הוא סיפר שאחד האנימטורים הציע את הצבע הצהוב לסדרה, ומיד כשראה את זה ידע שזו התשובה. "כי כשאתה מזפזפ בין הערוצים עם השלט, ופתאום שצף של צהוב ממלא את המסך, אתה יודע שאתה צופה ב'משפחת סימפסון'".

5.

אותו מאט גרונינג הוא זה שגם אחראי לקולות המציצה של מגי.

6.

קריאת ה" "!D’oh" של הומר לא נשמרת בדיבוב. בצרפת היא הופכת ל"!T’oh" ובארצות דוברות ספרדית ל"!Ouch". איו.

7.

אגב, המילה הזאת נכנסה למילון אוקספורד ב-2001. כך היא מוגדרת: "הבעת תסכול אל מול ההבנה כי דברים הסתבכו או לא הסתדרו על פי התוכנית, או שמישהו בדיוק אמר או עשה משהו מטופש. גם: רמיזה כי מישהו אמר או עשה משהו מטופש".

8.

הכנת כל פרק אורכת 6־8 חודשים.

9.

שמות המשפחה של הרבה דמויות הם בעצם שמות של רחובות בעיר הולדתו של גרונינג – פורטלנד, אורגון.

10.

ועוד טריוויית גיאוגרפיה: גרונינג קרא לעיר ספרינגפילד דווקא משום שיש לא מעט ערים בארה"ב באותו השם – מה שגורם למעריצים לתהות באיזו מהן הסימפסונס גרים.

11.

השם האמצעי של מילהאוס ואן האוטן הוא מוסוליני.

12.

קלסי גרמר ("פרייז'ר") הוא קולו של סיידשואו בוב, ודיוויד הייד פירס (שגילם את מיילס) דיבב את ססיל אחיו. אביהם, ד"ר רוברט טרוויליגר, קיבל את קולו של ג'ון מהוני (שגילם את אביהם של האחים קריין).

משפחת קריין (מתוך "פרייז'ר")
משפחת קריין (מתוך "פרייז'ר")

13.

קונאן אובראיין נמנה עם צוות הכותבים והמפיקים של הסדרה בין השנים 1991-1993.

14.

אלוהים וישו הם הדמויות היחידות בסדרה שיש להן חמש אצבעות בכל יד.

15.

הסימפסונס כמעט היו ארנבים. היוצר סיפר פעם: "חשבתי על משהו שונה לחלוטין, אבל אז חשבתי לעצמי, 'אני אעשה בני אדם במקום ארנבים, מה שהיה הרעיון המקורי שלי. ואז פשוט ציירתי אותם ממש מהר".

16.

האנק אזריה, שמדבב את מו, אפו ודמויות רבות נוספות, עשה שני אודישנים לתפקיד ג'ואי ב"חברים". כידוע, בסוף הוא גילם את דיוויד המדען, אהובה של פיבי.