מוזיקאים ישראלים יופיעו לאות סולידריות עם הקהילה הגאה במצרים

אחרי ההופעה של משרוע לילא בקהיר בספטמבר החלו הרשויות לרדוף את הקהילה הלהט"בית במצרים. מופע מחווה ללהקה בלבונטין מושיט יד ממרחק

משרוע לילא (צילום מסך מיוטיוב)
משרוע לילא (צילום מסך מיוטיוב)
3 בדצמבר 2017

משרוע לילא היא אחת הלהקות הפופולריות בעולם הערבי. מאז הוקמה ב-2008 הוציאה הלהקה הלבנונית ארבעה אלבומים וערכה סיבובי הופעות במדינות ערב, באירופה ובארצות הברית, וצברה קהל רחב בכל העולם. אבל מה שקרה בספטמבר האחרון אחרי הופעה של הלהקה במצרים העלה אותה לכותרות מסיבה שלא קשורה רק במוזיקה.

סולן הלהקה, חאמד סינו, הוא גיי מחוץ לארון, ורבים משירי הלהקה עוסקים באופן פתוח וליברלי בפוליטיקה, חברה, וביחסי גברים ונשים, גברים וגברים ובכלל. בעת שהלהקה הופיעה בספטמבר ב-"Music Park Festival" בפרבר של קהיר הונפו בקהל דגלי להט"ב, והתקשורת המצרית הפכה את זה לסקנדל. הרשויות במצרים אסרו על הלהקה לחזור להופיע במדינה (כפי שכבר קרה בירדן, אשר חזרה בה מאז) והחלו במבצע מעצרים והתעללות בקהילה הלהט"בית במדינה.

כעת, מגיעה מחווה ללהקה ולקהילה במצרים מכיוון לא צפוי. ב-13 וב-14 בדצמבר יתקיימו במועדון לבונטין 7 בתל אביב שני ערבי מחווה למשרוע לילא בהשתתפות מוזיקאים יהודים וערבים כסולידריות עם בנות ובני הקהילה הגאה במצרים. בין המשתתפים מירה עוואד, יהוא ירון, אליוט, שלום גד, נעמי חשמונאי, חיים צינוביץ', הגרייט מאשין, קובארי, ניר שלמה ועוד.

רועי שניידר, ממארגני הארוע, מציין שההחלטה להרים את הארועים נבעה בעיקר מכך שלא היה עוד ארוע כזה בארץ. "ידענו שיש ללהקה מעריצים רבים כמונו בארץ והרגשנו את הצמא לאירוע מסוג זה", הוא מספר, "אבל לא חלמנו שזו תהיה ההיענות ושנעשה שני ערבים סולד אאוט בערך חודש מראש".

האם האמנים שאליהם פניתם הכירו את הלהקה?

"באופן טבעי, לא כל האומנים הכירו את הלהקה. חלקם הכירו וגם ידעו מראש איזה שיר הם רוצים לבצע, ועם האחרים עבדנו על השירים שעשויים להתאים להם. גם מי שלא הכיר את הלהקה עכשיו מכיר ואוהב אותה".

האם הלהקה מודעת למחווה?

"ניסינו ליצור קשר עם הלהקה, אבל אנחנו מודעים לעובדה שהם לא מעוניינים בשום קשר עם ישראל וכצפוי לא קיבלנו תשובה. למיטב ידיעתנו, הם לא מודעים לאירוע".

מחווה למשרוע לילה, לבונטין 7, לבונטין 7 תל אביב, רביעי (13.12) וחמישי (14.12) 20:00, 40-50 ש"ח