חולדאי מציג: מתווה לחידוש מופעי התרבות בתל אביב

עיריית תל אביב-יפו נערכת לחידוש מיידי של מופעי התרבות בשטחים פתוחים: הגישה לממשלה מתווה להחזרתם, כולל פיילוט למופע מוזיקה גדול באצטדיון בלומפילד. יהיה רוקנרול

זה לא יראה ככה, אבל נסתפק בהרבה פחות. הופעה בתל אביב (צילום: שאטרסטוק)
זה לא יראה ככה, אבל נסתפק בהרבה פחות. הופעה בתל אביב (צילום: שאטרסטוק)
11 בנובמבר 2020

בענף התרבות כבר לא נשארו שיערות למרוט מרוב ייאוש, האולמות הסגורים והפעילות המוגבלת בדיגיטל מדכדכים את הנשמה, ובממשלה לא סופרים את הענף ולא ממהרים להצילו. רבים בענף נשאו עיניהם אל עיריית תל אביב-יפו שהייתה מהגופים היחידים בארץ שנרתמו לסייע לאמנים ולעובדי התרבות, והנה היא לא מאכזבת ומפרסמת מתווה להחזת מופעי התרבות בשטח פתוח.

אתמול (שלישי) פנה ראש העיר רון חולדאי בקריאה לשרי התרבות והבריאות להחזרה מיידית של עולם התרבות לפעילות. מאז חודש מרץ, במשך שמונה חודשים, הופסקה כזכור כמעט לחלוטין פעילותם של מוסדות התרבות בחללים סגורים, כולל סרטים, הצגות תאטרון, הופעות מחול וקונצרטים. הפגיעה בפרנסתם של האמניות, האמנים והעובדים בתעשייה הייתה אנושה.

"תרבות איננה מותרות", כתב חולדאי לשרים חילי טרופר ויולי אדלשטיין, "היא חיונית והכרחית לקיומה של החברה ולהבטחת קיומם בכבוד של העובדים בענף. משכך, יש להבטיח שגרת תרבות, תוך שמירה קפדנית על הנחיות בריאות הציבור. אני סבור כי הפעלת אירועי התרבות במתכונת שהוצעה מהווה פתרון הולם המאזן בין הצרכים השונים".

נראה כמו רוקנרול. אצטדיון בלומפילד המחודש (צילום: ברק ברניקר)
נראה כמו רוקנרול. אצטדיון בלומפילד המחודש (צילום: ברק ברניקר)

כדי לבחון את יישום המתווה מציעה העירייה עריכת אירוע פיילוט. שיכלול הופעת מוזיקה באיצטדיון בלומפילד, בהשתתפות קהל בהתאם להיקף שיאושר. לטענת העירייה, היא ערוכה לוגיסטית ליישם את המתווה המוצע באופן מיידי, על פי התנאים הבאים:

  • כל ההופעות יערכו רק באצטדיונים ובאמפיתיאטרונים פתוחים בנויים שהוכשרו בהתאם לתקנות התו הסגול, כך שניתן יהיה לשלוט בהושבת הקהל על כסאות מסומנים.
  • הצופים יחולקו לקפסולות אשר ייכנסו משערים נפרדים, כאשר בכל קפסולה ישבו 20 איש ובין הקפסולות ישמר מרחק של 2 מטר.
  • כניסת הקהל לאצטדיונים תתרחש באופן מדורג ובזמנים שונים על מנת למנוע התקהלות של צופים בשערי הכניסה לאיצטדיון.
  • בכניסה למופע תתבצע מדידת חום, בשטחי האצטדיונים והאמפיתיאטרונים יוצבו עמדות לשטיפת ידיים, תאי השירותים ינוקו היטב, ובכניסה אליהם יוצבו פקחים לשמירה על כמות המשתמשים.
  • הצופים יעטו מסיכות במהלך כל ההופעה.
  • הנהלת האצטדיון תדאג לפקח על כניסת ויציאת הקהל למופע וממנו, סידורי הישיבה, שמירת המרחק, מדידת החום, הניקיון, ועטיית המסיכות.