התרבות חוזרת ובקטן: מוסדות התרבות בעיר נערכים לפתיחה

כך יחזור עולם התרבות בתל אביב לפעילות בפברואר: אולמות קטנים, הצגות יחיד, תפוסה מצומצמת והקפדה על התו הסגול. תיאטרון הקאמרי ומוזיאון תל אביב כבר מוכנים. חולדאי: "שמחים שגם הממשלה הצטרפה"

תערוכה חדשה במוזיאון תל אביב (צילום: גיא יחיאלי)
תערוכה חדשה במוזיאון תל אביב (צילום: גיא יחיאלי)
24 בינואר 2021

זה נראה כמעט כמו חדשות מעולם מקביל, על רקע כוונת הממשלה להדק את הסגר ולסגור את נתב"ג ועל רקע מספרי המתים הגואים, אבל עולם התרבות נערך לחזור לפעילות במהלך פברואר. היום בצהריים הציגה עיריית תל אביב-יפו את המתווה לפתיחת מוסדות תרבות עם סיום הסגר ובהתאם לאישור הממשלה, שבועיים בלבד לאחר שראש העיר רון חולדאי הציג את כוונתו לפתוח אותם ועורר זעקות געוואלד מכיוון אותה ממשלה.

במסיבת העיתונאים שנערכה היום הוצגו שלושה עקרונות פשוטים למתווה: 1. כל השוהים במוסד התרבות יהיו מחוסנים; 2. המופעים והאירועים יתקיימו באולמות קטנים ובהגבלת תפוסה; 3. בכל המופעים והאירועים תישמר ההקפדה על כללי התו הסגול.

תליית התערוכה החדשה "שמש גדולה צהובה. מוזיאון תל אביב (צילום: גיא יחיאלי)
תליית התערוכה החדשה "שמש גדולה צהובה. מוזיאון תל אביב (צילום: גיא יחיאלי)

מוזיאון תל אביב ותיאטרון הקאמרי הציגו את היערכותם לפעילות תחת התקנות החדשות, כולל תערוכה חדשה שבדיוק נתלתה במוזיאון תל אביב ("שמש גדולה צהובה" של האמן אלכסנדר קאלדר) ו"אהבה ומגיפה", הצגה קומית חדשה שתעלה בקאמרי בכיכובם של קרן מור ונדב אסולין ומתרחשת במלונית קורונה.

ראש העיר רון חולדאי סירב לענות לשאלות העיתונאים כדי להפריד את האירוע מקמפיין הבחירות שלו, אך הוסיף ש"בשבוע שעבר הגשנו את המתווה לממשלה ואנו שמחים שגם הממשלה הצהירה כי בכוונתה לפתוח את מוסדות התרבות בעוד שבועיים. זהו מהלך מבורך. אין סיבה עקרונית לא לפתוח כבר עכשיו באופן חלקי את מוסדות התרבות לאזרחים ואמנים שכבר חוסנו פעמיים. אנחנו מוכנים לפתוח מופעים ואירועים שאפשר לקיים מיד – הצגות יחיד בקאמרי ובתאטרון הסמטה, תערוכות במוזיאונים, סרטים בסינמטק, מוזיקה קלאסית ועכשווית במרכז עינב ופתיחת הספריות".

נדב אסולין וקרן מור בהקראת "אהבה ומגיפה" בתיאטרון הקאמרי (צילום: גיא יחיאלי)
נדב אסולין וקרן מור בהקראת "אהבה ומגיפה" בתיאטרון הקאמרי (צילום: גיא יחיאלי)

עוד התייחס חולדאי לענפים המשותקים האחרים של משבר הקורונה ואמר ש"את המודל של העירייה אפשר ליישם גם בתחום הספורט, עסקי הרחוב ותחומים נוספים רחבים רבים. אין טעם להמתין. מאות אלפי אוהדי תרבות ועשרות אלפי עובדים בתעשיית התרבות ממתינים כבר שנה לפתיחת האולמות והקהל צמא לכך".