מתחרה לגט טקסי? אפליקציית הזמנת מוניות חדשה הושקה השבוע

אפליקציית המוניות החדשה Rider שהושקה השבוע מנסה להתחרות ב-Gett הוותיקה ומבטיחה היצע וזמינות גדולים יותר של מוניות. האם היא תצלח את מבחן הימים הגשומים?

(צילום: Shutterstock)
(צילום: Shutterstock)

שוק אפליקציות המוניות מתפשט בעולם כמו פטריות אחרי הגשם, אבל בישראל כמו תמיד – טרנדים מגיעים קצת באיחור. השבוע נכנס שחקן חדש למגרש והוא מאיים להדיח את אפליקציית Uber ואת Gett הוותיקה: הכירו את Rider. לטענת היזמים מדובר בבשורה שתגביר את התחרות על נוסעי המוניות.

בניגוד לאפליקציות אחרות בתחום, ריידר אינה תחנת מוניות וירטואלית, אלא עובדת בשיתוף פעולה עם תחנות המוניות בארץ, כך שעל פניו ההיצע והזמינות של המוניות אמור להיות גדול יותר. הטכנולוגיה של ריידר פועלת בשיטה המאפשרת איתור מיידי של המונית הקרובה ביותר לנוסע, וחיוג מתוך האפליקציה אל תחנת המוניות הקרובה לנוסע במידה ולא נמצאה מונית דרך האפליקציה.

נהגי כל התחנות – התאחדו!

"אנחנו מביאים איתנו בשורה הן לציבור הנוסעים והן לנהגים", אומרת ענבל כהן, מנכ"לית ריידר בישראל. "בחרנו להשיק את האפליקציה לראשונה בישראל מתוך ההבנה שיש כאן מקום לגוף חזק נוסף, לצד חברת גט. בעזרת שילוב כוחות עם תחנות המוניות נוכל לספק תחרות ראויה שתיטיב עם הנוסעים. החברה מתעתדת להרחיב את פעילותה בשווקים בינלאומיים נוספים".

האפליקציה מאפשרת תשלום גם במזומן וגם באשראי ונוסעים שיזינו את פרטי כרטיס האשראי שלהם באפליקציה יקבלו החזר בסך של 10 ש״ח, שיוחזר לחשבון הבנק שלהם, או שיוכלו לצבור את סכום ההחזר. בתוך זה יש לציין, שהאפליקציה גובה דמי הזמנה בסכום של 5.20 שקלים.

ריידר זוכה לתמיכה של איגוד נהגי המוניות וארגון הגג של נהגי המוניות, שנרתמו לעידוד השימוש באפליקציה בקרב נהגי המונית. "נהגי התחנות מרימים היום את ראשם ומאמצים את אפליקציית רידר לטובתם ולטובת הנוסע", אומר פריד אברהם, מנכ"ל ארגון הגג של נהגי המוניות. "שיתוף הפעולה בין כלל התחנות הוא כוח עצום שיפעל לטובת הנוסע ויספק לו מוניות באופן מהיר ובכל רגע נתון".