זהב פריך ורך: כך תכינו את הצ'יפס המושלם של אייל שני

צ'יפס של אייל שני (צילום: אנטולי מיכאלו)
צ'יפס של אייל שני (צילום: אנטולי מיכאלו)

שלושה שלבים, זמני המתנה ארוכים בין שלב לשלב וכוכב אחד בלתי מעורער ששווה את כל ההשקעה. רק תעקבו אחר ההוראות

6 מנות | ½3 שעות | למתקדמים | כשר | צמחוני

קשה בהכנה – קל בהגשה, אחרי כל שלבי ההכנה הארוכים המאסטר לפחות מפשט את האכילה: "הכי כיף לאכול צ'יפס בשקית נייר חומה. היא סופגת את השמן, מעניקה לו מעט מטעמה הגולמי ואפילו מרככת מעט את הצ'יפס ששוכבים בתחתית – גם זה תענוג".

המדריך המלא של אייל שני לצ'יפס הטוב בעולם באתר השולחן

איך מכינים את השניצל הממולא של אייל שני? מתכון באתר השולחן

החומרים טבלת מידות ומשקלות

הטבה בלעדית לקוראי טיים אאוט: קבלו 12% הנחה(!) על תוצרת חקלאית פרימיום באתר "פרשוק"

פרשנות רחבה לצלחת. אייל שני (צילום אריאל עפרון)
פרשנות רחבה לצלחת. אייל שני (צילום אריאל עפרון)

אופן ההכנה

1

קולפים תפוחי אדמה בעזרת קולפן או סכין (קילוף בסכין גוזל זמן אך יעניק לכל צ'יפס צורה ייחודית) ומעבירים לקערה מלאה במים (למניעת השחרה).

2

מוציאים את אחד מתפוחי האדמה מהמים, מניחים על קרש חיתוך ופורסים לאורך ל־ 3 פרוסות בעובי 1-½1 ס"מ. מניחים את הפרוסות זו על זו ופורסים לאורך ל־ 3 (המקלות שמתקבלים הם מקלות הצ'יפס). מחזירים לקערת המים. חותכים כך את כל תפוחי האדמה.

מבשלים בישול מקדים

3

ממלאים סיר גדול בשפע מים, מוסיפים 1% מלח (על כל ליטר מים כ־ 10 גרם מלח) ומביאים לרתיחה. מסננים את מקלות הצ'יפס מהמים ומעבירים אותם למים הרותחים. מבשלים כ־ 7 דקות עד שהם מגיעים לדרגת מדיום – מבושלים אך עדיין קשים מעט.

4

מסננים את מקלות הצ'יפס המבושלים ומסדרים אותם זה לצד זה במרווחים קטנים בתבנית רחבה מרופדת בנייר מטבח. מעבירים את התבנית למקרר ללא כיסוי לשעה וחצי.

מטגנים טיגון ראשון

5

מחממים שמן בצ'יפסר או בסיר עמוק ורחב (צ'יפסר עדיף כי הוא שומר על טמפרטורה קבועה). כשהטמפרטורה מגיעה ל-170-180 מעלות, מכניסים את הצ'יפס ומטגנים 4־ 5 דקות עד שהם מתחילים להזהיב.

6

מסננים את מקלות הצ'יפס מהשמן או מוציאים בעזרת כף מחוררת למסננת רחבה. מסדרים אותם זה לצד זה במרווחים קטנים בתבנית רחבה מרופדת בנייר מטבח. מעבירים את התבנית למקרר ללא כיסוי לשעה וחצי. אפשר לשמור במקרר עד 24 שעות.

מטגנים טיגון שני

7

לקראת תום הייבוש מחממים שוב את השמן לטמפרטורה של 170 ־ 180 מעלות, מוסיפים את הצ'יפס ומטגנים עד שהם מזהיבים, נדחקים אל פני השטח (נדמים קלים יותר, כאילו הם מרחפים בתוך השמן) ושלפוחיות גדולות מתנפחות בתוך בשרם. זמן הטיגון תלוי בזן וברמת הסוכר והעמילן. הדרך הבטוחה לדעת מתי הצ'יפס מוכן היא להוציא צ'יפס אחד בעזרת מלקחיים, להניח על נייר סופג ולנגוס – אם הוא פריך מאוד מבחוץ ורך וקרמי מבפנים, הוא מוכן. מסננים את הצ'יפס מהשמן, מניחים על מגש מרופד בנייר סופג, זורים מלח ים אטלנטי, מנערים ואוכלים.