מתלבטים לאן לטוס בפסח? כמה רעיונות מחוץ לקופסה

השאלה 'לאן טסים?' הפכה להיות מורכבת יותר, גם בזכות השפע של האפשרויות וגם בגלל ההתרחשויות ביעדי חופשה פופולאריים. הנה כמה אלטרנטיבות לחופשת פסח בראש שקט, ודבר אחד שאסור לשכוח

חופשה חלומית (צילום: Shutterstock)
חופשה חלומית (צילום: Shutterstock)
12 באפריל 2016

לקראת פסח תשע"ו (אביב 2016) התייר הישראלי ניצב בפני דילמה. השאלה הקלאסית 'לאן טסים?' הפכה להיות מורכבת יותר מאשר בעבר. בצד הטוב של הדברים עומד השפע העצום של אפשרויות שמציע ענף התיירות – מגוון יעדים, מגוון מחירים, כל הסגנונות והטעמים – שיכול לבלבל גם את התייר האינטנסיבי ביותר. מנגד ניצבים שיקולים חדשים-ישנים הקשורים בהתרחשויות ביעדים מועדפים, למשל באירופה, ובענייני ביטחון.

ישראלים בחו"ל תמיד נדרשים לערנות מיוחדת, אך התפתחויות עולמיות שכולנו שומעים עליהן בחדשות מסבכים את מלאכת הבחירה. כבר אי אפשר להסתפק בבדיקה של מזג האוויר ביעד המועדף וצריך גם לבדוק את מצב הרוח.

עושה חשק (צילום: Shutterstock)
עושה חשק (צילום: Shutterstock)

אז לאן טסים?

יכול להיות שהמצב הוא הזדמנות לבחור יעד לא שגרתי, לחוות משהו אחר מחוץ לקופסת היעדים הקלאסית. הנה כמה רעיונות לחופשת אביב קצת שונה:

אפריקה – היבשת מציעה הרפתקאות ספארי מאורגנות וניתן לבחור בין קניה, טנזניה ודרום אפריקה. בנוסף, אפריקה הופכת יעד פופולארי לחופשות "רביצת חופים", למשל בזנזיבר. ניתן לשלב ספארי בטנזניה עם נופש בזנזיבר.
חוויה מסוג אחר לגמרי תספק לכם מרוקו בצפון אפריקה. מאוריציוס הקסומה אמנם נמצאת גיאוגרפית באוקיינוס ההודי אך שייכת מדינית לאפריקה.

האוקיינוס ההודי – סרי-לנקה, איי סיישל והאיים המלדיבים מציעים חוויה אקזוטית המשלבת אטרקציות נוף לטיולים וחופים ציוריים לנופש.

הים התיכון – אם אתם רוצים להישאר באקלים המוכר והאהוב אז קפריסין, כרתים, רודוס ומלטה מציעות חלופות נעימות וחסכוניות באווירה ים-תיכונית לחופשות הרביצה בטורקיה ויוון. האי סיציליה בדרום איטליה יספק חווית טיול ים תיכונית.

חופשות מותאמות לילדים – רבות מן ההצעות של חברות התיירות מיועדות למשפחות עם ילדים וחלקן מציעות חוויות ביעדים שאינם בנתיבי התיירות הראשיים.

הרשת מביאה אליכם אינספור הצעות ודילים לכל סוג חופשה וטיול שיעלה על דעתכם ויתאים לתקציבכם. צאו למסע בגוגל וחפשו 'חופשות ויעדים לפסח'.

בחרתם? הזמנתם? עוד דבר חשוב שאסור לשכוח

כל הסיבות בגללן אתם זהירים יותר בבחירת יעד החופשה מחדדות את הצורך בפוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל. למעלה מ-80% מהישראלים שיוצאים לחו"ל – למטרות טיול, חופשה, ביקור או עסקים – מצטיידים בפוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל. זהו נתון מרשים, מן הגבוהים בעולם, שמעיד על הבגרות והרציניות של צרכני התיירות בישראל.

אלא שעדיין, רבים סבורים כי ביטוח נסיעות לחו"ל הוא מוצר סטנדרטי שאפשר לרכוש ברגע האחרון, אפילו משדה התעופה, בלי לחשוב יותר מדי. אז נכון שמוטב מאוחר מאשר לעולם לא, אבל הנה כמה דברים שכדאי לדעת כבר בזמן שמתכננים את החופשה:

  • ביטוח נסיעות לחו"ל מיועד בעיקר לכיסוי של הוצאות רפואיות בלתי צפויות, בשל פציעה או מחלה. ביטוח הבריאות שלכם אינו תקף מחוץ לגבולות המדינה, לכן ביטוח הנסיעות הוא הפתרון היחיד לקבלת טיפול רפואי בעת הצורך בלי להתרושש.
  • פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל יכולה לכלול גם כיסוי לגניבה או אובדן של לחפצים שונים שאתם לוקחים איתכם לחופשה, בכלל זה מחשב נייד. כמו-כן הפוליסה יכולה לכלול כיסוי למקרים של ביטול או דחיית טיסות במקרים מסויימים. כדי ליהנות מהכיסוי הזה יש לרכוש את ביטוח הנסיעות מייד לאחר רכישת כרטיסי הטיסה.
  • ביטוח נסיעות לחו"ל הוא פתרון גמיש שיכול להיות מותאם – בכיסוי ובמחיר – למאפייני החופשה והתקציב שלכם. לדוגמא: בפוליסת AIG Travel, ניתן לקבוע את גובה הכיסוי הרפואי לפי שיקולכם, החל מ-250,000$ ועד 2,000,000$ לכיסוי הוצאות רפואיות בחו"ל. זה פשוט, קל ונוח – רכשו את הביטוח המתאים לכם אונליין, 24/7 מכל מקום. כן, אפילו ברגע האחרון משדה התעופה.

 

אל תשכחו, כדי שתהייה חוויה מרגשת בראש שקט לאורך כל הדרך.

 

הכתבה בשיתוף חברת AIG