מת לבהות: סרטי הקולנוע שיחממו לכם את החורף

אנג'לינה ג'ולי על כיסא הבמאי, מריל סטריפ בתפקיד המכשפה וגראמפי קט בתפקיד עצמה. הסרטים המסקרנים של החורף

מתוך הסרט "בירדמן"
מתוך הסרט "בירדמן"
9 בנובמבר 2014

משחקי הרעב: עורבני חקיין

זרעי המרד שנטמנו בסרט הקודם נובטים בפרק השלישי, וג'ניפר לורנס ממשיכה לתת השראה לעמה המדוכא, המונהג על ידי הנשיאה ג'וליאן מור. פיליפ סימור הופמן מת שבוע לפני תום הצילומים, וחסרונו טושטש באמצעות שכתוב התסריט ואפקטים דיגיטליים.

[tmwdfpad]

בירדמן

קומדיה שחורה על שחקן שפעם גילם גיבור על (מייקל קיטון, באטמן לשעבר), ועכשיו מנסה לשקם את הקריירה באמצעות הצגה בברודווי. הבמאי אלחנדרו גונזלס אינייריטו ("בבל") גייס לסרטו גם את אמה סטון, נעמי ווטס ואדוארד נורטון, וזכה בביקורות מתפעמות מקיר לקיר.

אל תוך היער

אחרי הצלחתו של "סוויני טוד" מגיע למסך מחזמר נוסף של סטיבן זונדהיים, שזכה לשלל הפקות בימתיות מאז בכורתו ב־1986. מריל סטריפ היא המכשפה, ג'וני דפ הזאב, ואנה קנדריק סינדרלה בתערובת אפלולית של אגדות. אולפני דיסני שכרו את שירותיו של הבמאי רוב מרשל ("שיקגו") ודאגו לדלל את מינון האופל.

חמישים גוונים של אפור

שמותיהם של מיטב צעירי הוליווד נקשרו בעיבוד לרב המכר הארוטי מאת קלי מרסל, אבל בסופו של דבר הסרט צולם עם צמד שחקנים אנונימיים יחסית – דקוטה ג'ונסון הטקסנית וג'יימי דורנן הבריטי. הטריילר שעלה ליוטיוב ביולי זכה ל־36 מיליון צפיות בשבוע הראשון.

בלתי שביר

סיפורו האמיתי של לואיס זמפרליני, אצן אולימפי שנפל בשבי היפנים במלחמת העולם השנייה, ברח ושרד בים 47 ימים. ג'ק אוקונל מ"סקינס" בתפקיד הראשי, אבל השמות המעניינים נמצאים מאחורי המצלמה – האחים כהן כתבו ואנג'לינה ג'ולי ביימה, ואף שהסרט עדיין לא נחשף הוא מוביל בהימורי האוסקר.

פוקס־קצ'ר

הקאסט מורכב מסטיב קארל, צ'אנינג טייטום ומרק רופלו אבל זאת אינה קומדיה פרועה אלא דרמה מטרידה, המגוללת את סיפורם האמיתי של שני אחים, מתאבקים אולימפיים, והמיליונר הפרנואידי־סכיזופרני שרצח אחד מהם. זה סרטו השלישי של בנט מילר ("טרומן קפוטה") וגם לו ולכוכביו צופים מועמדויות לאוסקר.

צלף אמריקני

קלינט איסטווד (84) חוזר לשדה הקרב ומביים את בראדלי קופר (שגם הפיק) כצלף שהרג כ־150 אנשים במסגרת שירותו הצבאי באפגניסטן והסביבה. הסרט מבוסס על רב המכר האוטוביוגרפי של כריס קייל, והטריילר המצוין שלו, שמתמקד בסצנה מתוחה אחת, מבטיח טובות.

רע מנעוריו

פול תומאס אנדרסון ("מגנוליה") הוא הבמאי הנערץ ביותר בעידן הקולנועי הנוכחי, וכל סרט שלו מעורר ציפייה נרגשת. הפעם הוא יצר קומדיית פשע מוטרפת על פי ספרו של תומס פינצ'ון על בלש בלוס אנג'לס בשנות ה־70 (חואקין פניקס), שחוקר את היעלמות החבר של האקס שלו.

גראמפי קט

אחרי שכבשה את פייסבוק, כיכבה על שערי מגזינים, הופיעה באמריקן איידול והוכרזה על ידי MSNBC כחתולה הכי משפיעה של 2012, גראמפי קט זוכה בסרט טלוויזיה משלה, שבו היא מאומצת על ידי ילדה בת 12 שיכולה להבין אותה.