תל אביב ❤ זלנסקי: נאום נשיא אוקראינה יועבר בכיכר הבימה

כזה אנחנו רוצים. זלנסקי נואם בפני הקונגרס האמריקאי (צילום: גטי אימג'ס)
כזה אנחנו רוצים. זלנסקי נואם בפני הקונגרס האמריקאי (צילום: גטי אימג'ס)

בזמן שבכנסת עוד התלבטו והתבחבשו בשאלת נאום זלנסקי, בעירייה דהרו קדימה והבטיחו כי נאומו ישודר ביום ראשון ב-18:00 בכיכר הבימה. אלפים רבים צפויים להגיע כדי להביע תמיכה וסולידריות עם אוקראינה

בכנסת התלבטו עד הרגע האחרון אם לקבל את פניו הווירטואליות של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי כשזה ביקש לנאום בפני בית הנבחרים הישראלי, או שמא להתיישר מפחד לצדו של פוטין ולהמשיך לגמגם גינויים רפים לגבי הפלישה לאוקראינה, אבל בעיריית תל אביב-יפו הפגינו עמוד שדרה קצת יותר מרשים והחליטו כבר הרבה קודם שנאומו יוקרן בפני הציבור בתל אביב, וזה יקרה בכיכר הבימה, ביום ראשון הקרוב בשעה 18:00 לשעוננו.

דגל אוקראינה כבר יש לכם? זלנסקי נואם במהלך הפגנה בפירנצה השבוע (צילום: גטי אימג'ס)
דגל אוקראינה כבר יש לכם? זלנסקי נואם במהלך הפגנה בפירנצה השבוע (צילום: גטי אימג'ס)

בשבועות האחרונים מנהל זלנסקי קמפיין דעת קהל בינלאומי, במסגרתו הוא נואם על כל במה אפשרית ברחבי העולם, במטרה לגייס את המערב לעזרת אוקראינה מול פלישת המעצמה הרוסית. בישראל כאמור התלבטו אם לאפשר לו לנאום מול מליאת הכנסת באמצעות שידור וידיאו, הן בגלל פגרת הכנסת והן מתוך חשש להפגין תמיכה חד צדדית באוקראינה, בניגוד למרבית מדינות המערב.

בעיריית תל אביב-יפו נערכים כל הזמן הזה לשידור נאומו של זלנסקי גם במנותק מהכנסת, ועל פי גורמים בעירייה היה זה תיווכו של איתן שוורץ, ראש מערך התקשורת בעירייה, שהבטיח את שידור הנאום בראשון הקרוב והשפיע גם על יו"ר הכנסת ליישר קו עם הציבור ההומניסטי בארץ ובעולם. הצפי הוא כי אלפים רבים יגיעו לכיכר הבימה כדי לצפות בנאומו ולהביע סולידריות עם אוקראינה. אנחנו נהיה שם.
לפרטים נוספים