עיר נאורה: סנסציית הטוויטר נאור נרקיס מצטרף למרוץ לעירייה

נאור נרקיס וראובן לדיאנסקי (צילום: חי-חילונים ירוקים)
נאור נרקיס וראובן לדיאנסקי (צילום: חי-חילונים ירוקים)

נאור נרקיס, מייסד תנועת "ישראל נאורה" ותופעת רשתות חברתיות בתאוצה, מצטרף לרשימת "חי-חילונים ירוקים" של המועמד לראשות העיר ראובן לדיאנסקי. נרקיס: "זה מעבר להצבעה למועצת העיר. זו הצבעה לממשלת העיר. זה להביא את קפלן לתוך העירייה ולמגר כל טרלול דתי שמאיים על תל אביב"

15 באוגוסט 2023

נאור נרקיס, מייסד תנועת "ישראל נאורה" שהפך בשנה האחרונה לאחד האקטיביסטים הבולטים ברשתות החברתיות נגד הנהגת החברה החרדית, מצטרף לרשימת "חי-חילונים ירוקים" בראשות ראובן לדיאנסקי בבחירות הקרובות למועצת עיריית תל אביב-יפו. מדובר בחיזוק משמעותי לרשימתו של לדיאנסקי, שכן מאבקיו של נרקיס ופעולות מחאה שהוביל לאורך השנה הצליחו להבקיע גם את מסך השמרנות של תקשורת המיינסטרים.

בחודש מאי האחרון זינק נרקיס אל התודעה הציבורית כשהחל במבצע חלוקת סמארטפונים משומשים לאברכים המבקשים לצאת בשאלה ואינם יכולים לרכוש מכשירים "לא כשרים" שאינם בפיקוח הרבנים. במסגרת המבצע נאספו וחולקו מאות רבות של סמארטפונים, והוא עורר עליו את זעמה של מכונת הרעל הביביסטית וכנראה שנגע בנקודה רגישה של ההנהגה החרדית המבקשת לשמר את קהילתה מאחורי מסך בערות מצונזר. הוא חזר אל הכותרות כשדרש להפוך את חוף שרתון לחוף נודיסטים, בעקבות הדרישה לחופים נוספים בהפרדה מגדרית. לאחרונה גם עלה על הרדאר של עיתוני הכלכלה ועל העצבים של רבים כשחשף את האופן שבו מתנהלות משכנתאות בנקאיות במגזר החרדי.

"נאור ימוקם במקום בכיר ברשימה למועצה", הכריז לדיאנסקי והוסיף כי "נאור הוא הוא אקטיביסט שפועל במסירות ובאופן עקבי למען זכויות הציבור החילוני ונגד תופעות פסולות של כפייה דתית והדתה והוא גם פעיל סביבתי וחבר בקהילת הלהט"ב. המטרה שלנו היא להגיע לחמישה מנדטים ולהיות לכוח חילוני ליברלי משמעותי בעיר. היום יותר מתמיד, כשיש ממשלה חשוכה וקיצונית שמעוניינת לחסל את הדמוקרטיה ולכונן כאן מדינת הלכה, אנחנו מוכרחים ללכד את כל הכוחות לחזית חילונית על מנת למנוע מהמשיחיים והחרדים לפגוע בציביון החיים שלנו בתל אביב-יפו".

נרקיס, בן 34 ומרמת גן במקור, עלה לראשונה לכותרות כשהוביל הישר מברלין את "מחאת המילקי" קצרת המועד ב-2014. בימים האחרונים הוא מוביל ברשתות החברתיות יוזמת מחאה לשיבוש הרכבת הקלה, במסגרתה מפגינים יסרבו לצאת מהרכבת האחרונה בשישי וימנעו פיזית את סגירתה. "בחרתי ברשימה שהיא בית טבעי עבור הערכים שלי", אמר נרקיס במעמד ההכרזה. "הצבעה לרשימת חי-חילונים ירוקים זה הרבה מעבר להצבעה למועצת העיר, זו הצבעה לממשלת העיר, זה להביא את קפלן לתוך העירייה ולמגר כל טרלול דתי שמאיים על תל אביב יפו כמגדלור החילוניות של ישראל".