תרבות נגד מלחמה: חיי הלילה של תל אביב מתגייסים

מסיבת סולידריות עם אוקראינה. הבלוק (מתוך ההזמנה למסיבה בשישי הקרוב)
מסיבת סולידריות עם אוקראינה. הבלוק (מתוך ההזמנה למסיבה בשישי הקרוב)

הבלוק הצליח להביא די.ג'ייאית מאוקראינה למסיבת סולידריות עם אוקראינה שתיערך בשישי, בגגרין קוראים לעשות מוזיקה ולא מלחמה, שחקני האופרה "פאלוצ'י" הפגינו סולידריות מרגשת ובתיאטרון תמונע הניפו דגל אוקראינה מעל הכניסה. ורק מוסדות התרבות הגדולים שומרים בינתיים על שתיקה

תל אביב לא שותקת: בעקבות הפגנת הענק שנערכה בעיר במוצ"ש נגד הפלישה הרוסית לאוקראינה הובהר שבניגוד למדיניות הקולות-של-שטיח של ממשלת ישראל, בעיר העברית הראשונה דווקא מביעים עמדה קולנית לטובת הצד האוקראיני, וחיי הלילה והתרבות בעיר מתגייסים אף הם להבעת סולידריות ברורה עם אוקראינה הנכבשת או לכל הפחות עמדה אנטי-מלחמתית נחושה.

עד אתמול התקליטנית האוקראינית ילידת לוגנסק דאריה קולוסובה היתה עוד בקייב, טילי הצבא הרוסי שורקים מעל ראשה ואנחנו לא…

Posted by Yaron Trax on Monday, February 28, 2022

במועדון הבלוק, שם גם בימים כתיקונם לא חוששים להביע עמדות פוליטיות בלתי מתפשרות, החליטו לייחד את המסיבה שלהם בשישי הקרוב לסולידריות עם אוקראינה, ובמסגרת הסולידרית הזאת תגיע לעמדה בסקווט הדי.ג'ייאית האוקראינית דאריה קולוסובה שהצליחה איכשהו להימלט מקייב המופגזת ואחרי מסע מפרך של 24 שעות במשאית שכורה הגיעה למחנה פליטים ברומניה, ומשם לברלין בואכה תל אביב. "בשישי הקרוב בדרום הפרוע נעמוד לצד חברינו הטובים מאוקראינה, כשדאריה קולוסובה, רזידנטית ופרומוטרית קבוצת מטרייה המארגנת מסיבות טכנו בקייב ובערים נוספות, חצי מהבק טו בק הלוהט ביותר בצד הצפוני של הים השחור ביחד עם נאסטיה ומהפאוור הקאפל החדש של אירופה ביחד עם בן זוגה אטפ קייל, תנחת בתל-אביב כדי לנגן בסקוואט", כתב ירון טראקס בפוסט נרגש. עשרה אחוזים מרווחי הערב יתרמו לארגונים הומניטריים שמסייעים לפליטים אוקראינים בשטח.

קמת בבוקר ולא פלשו לך למרחב האישי? כל השאר זה בונוס. עד מתי בני אנוש יתעסקו בלמי יש יותר גדול. מלחמות זה כל כך 1939. יש…

Posted by ‎Gagarin club TLV – גגרין‎ on Monday, February 28, 2022

בינתיים בגגרין, ממעוזי התרבות הרוסית והאוקראינית בחיי הלילה של תל אביב, הכריזו על שבוע הפסקת אש תחת הכותרת "Make Music Stop War" ובלי להיכנס לפוליטיקה הכריזו ש"מלחמות זה כל כך 1939". בחמישי תהיה שם הופעה אלקטרונית של אוזריק טנטקסלס ובמוצ"ש אלישע בנאי ואין לכם דרך טובה יותר למחות על קיומן של מלחמות בעולם מאשר לתמוך בתרבות ובמוזיקה.

גם עולם התרבות בתל אביב מתעורר לאיטו לנוכח זוועות המלחמה, כשאתמול בסיום האופרה "פליאצ'י" של ענבל פינטו נעמדו השחקנים והזמרות מאחורי זמר האופרה האוקראיני דמיטרו קלמיוצ'ין שנתקע בארץ ומחאו לו כפיים יחד עם הקהל. בעודו מניף את דגל אוקראינה על הבמה. בתיאטרון תמונע הונף דגל אוקראינה מעל הכניסה לאות סולידריות, בעוד התיאטראות הגדולים (כולל תיאטרון גשר) שומרים בינתיים על שתיקתם ונמנעים מאמירה כלשהי. נמשיך לעדכן.

דגל אוקראינה מונף מעל תיאטרון תמונע
דגל אוקראינה מונף מעל תיאטרון תמונע