נדב גדג' מדבר על השיר שיבצע באירוויזיון

זוכה "הכוכב הבא" נדב גדג' על Golden Boy - השיר עמו יופיע באירוויזיון 2015 - "בשיר הזה ניסינו לגעת בפופ קליל, מזרחית, דאנס, הכל. לדעתי יש לשיר קטע מגניב ואני לא חושב שיש נוסחה ל'שיר אירוויזיון מוצלח'"

נדב גדג'. צילום: רונן אקרמן
נדב גדג'. צילום: רונן אקרמן
18 במרץ 2015

אהלן נדב גדג', הזוכה של "הכוכב הבא" ונציג ישראל לאירוויזיון בווינה בחודש מאי. איפה אני תופס אותך, בבית ספר? אתה הרי כולה בן 16.

"כן אני בבית הספר עכשיו, אורט לייבוביץ' נתניה. אני בין שיעור תנ"ך לעוד שיעור תנ"ך".

[tmwdfpad]

תנ"ך כפול זה זין, כולנו איתך. אתה לא חושש להופיע מול קהל כל כך גדול באירוויזיון? אלה לא סדרי הגודל שאתה רגיל אליהם מלהקת צעירי נתניה.

"האמת שאני לא חושש, מרגיש די קול עם זה. זה פשוט לא מפחיד אותי, אני בעיקר מבסוט אש מזה שאופיע על במה כל כך גדולה. בכלל מאז הזכייה ב"הכוכב הבא" אני מבסוט בטירוף, אבל משתדל להישאר עם רגליים על הקרקע ולא להיות בעננים".

את תקדים גילי נתנאל אתה מכיר, החבר'ה ממחלקת בקרת הפדיחות בערוץ 1 עברו איתך על זה?

"הממ, שמעתי על זה משהו אבל אני לא באמת יודע מה זה".

בתחילת הניינטיז, לפני שנולדת, שלחו ילד בן 12 לאירוויזיון, ובאמצע השיר נעלם לו הקול מרוב התרגשות.

"אהה, אוקיי. שמעתי על זה משהו, כן. אל תדאג, זה לא יקרה לי. תשמע, אני מכיר את האירוויזיון כמו כולם, אבל לא יכול להגיד לך שאני מעריץ גדול של זה. היינו צופים בתחרות כשהיינו קטנים, אז אני יודע שמדובר בשואו ענק שאין דברים כאלה, הכי גדול באירופה".

מקורותיי בקהילת מעריצי האירוויזיון מספרים שאמנם הישראלים עפים על השיר שלך, "Golden Boy", אבל המעריצים באירופה לא מתלהבים. הוא מדורג במקום 34 מתוך 40 בטבלת ההימורים.

"כן שמעתי גם על טבלת ההימורים, אימא שלי אמרה לי שקראה על זה, אבל יש גם אתרים שמדרגים אותי גבוה יותר. יש כל כך הרבה עניין סביב האירוע הזה שאתה פשוט יכול לבחור במה להאמין. מגיעים אליי כל מיני דיווחים על ההתלהבות של המעריצים הישראלים, המורה שלי מבית ספר שלח לי צילום מסך מאיזה פורום שבו דיברו על השיר בהתלהבות. אני עצמי מודה שעוד לא נכנסתי לפורומים".

ומה לגבי הסגנון של השיר עצמו – מין ג'סטין טימברלייק פוגש את עומר אדם? הדיבור הוא שזה מורכב מדי לגויים.

"הסגנון הטבעי שלי זה אר אנד בי, סול ג'אז ופאנק. מזרחית אני אוהב פחות, אפילו שיוצא לי לשיר לפעמים. בשיר הזה ניסינו לגעת בפופ קליל, מזרחית, דאנס, הכל. לדעתי יש לשיר קטע מגניב ואני לא חושב שיש נוסחה ל'שיר אירוויזיון מוצלח'".

יש לך קשר משפחתי לאביב גדג'?

"לא. האמת היא שהרבה שאלו אותי, אבל לא".

אתה יודע מי זה?

"פחות".

פחות מגבריאל בלחסן או שפשוט לא?

"לא ממש מכיר".

גם הוא זמר, היה הסולן של אלג'יר.

"אני ממשפחה אלג'יראית, עליתי מצרפת בגיל 3".

אתה זוכר משהו מהתקופה בצרפת?

"פחחח איזה? ברור שלא".