נהנית מקול העולמות

לאילו מסעות יוצאת הזמרת והיוצרת מיקה קרני, איפה היא נקלעה לסופת ברקים ולאן היא חולמת לנסוע

מיקה קרני
מיקה קרני
12 במרץ 2014

איך את בוחרת את יעדי הנסיעות שלך? 

"אני טסה יותר בענייני עבודה אז אני לא ממש בוחרת את היעדים. השנה טסנו ליותר מ-30 הופעות בחו"ל עם הפרויקט 'קול דודי' שמתמקד בשיר השירים. אנחנו מופיעים בפסטיבלים גדולים של מוזיקת עולם ופוגשים בהם המון אנשים מכל העולם. זו לא הופעה באולם. אנחנו נמצאים בדרכים שלושה שבועות עם אותם אנשים כמו בטיול או במסע".

מהי החוויה הכי משמעותית שהיתה לך באחת הנסיעות?

"המסע הכי ארוך השאיר בי את החותם המשמעותי ביותר. היינו שלושה שבועות בסיבוב הופעות באזור החוף המזרחי של ארצות הברית. התחלנו בבוסטון ואחר כך טסנו לניו יורק, ללואיזיאנה, לוושינגטון ולדאלאס. שישה אנשים שאחת מהם היא הבת שלי. אחרי שבועיים כבר אי אפשר לראות אף אחד מהאנשים ומרגישים חזק את המרחק מהבית. כחלק מסיבוב ההופעות הגענו לפסטיבל מוזיקת עולם שמתקיים פעם בשנה בלפאייט שבלואיזיאנה, ארצות הברית ומפגיש בין תרבויות רבות ושונות. היו שם אנשים מאפריקה, מאיראן וממאלי – וכולם היו עייפים ומותשים מסיבוב ההופעות שלהם. בימי הפסטיבל כל המקומיים התגייסו לעזור ולארח את האמנים והביאו לנו אוכל ביתי. אלה היו ימים מדהימים. פתאום הכול התחבר וזה הזכיר לי למה אני עושה מוזיקה. כשהפסטיבל הסתיים עלינו לטיסת פנים במטוס שהיה בגודל של אוטובוס ונקלענו לסופת ברקים. זה היה רגע מאוד מפחיד. כשירדנו מהטיסה הסתכלנו אחד על השני והתחלנו פשוט לצחוק. זה משהו שלא נשכח בחיים".

 

מה את הכי אוהבת בנסיעות?

"הכל. אני אוהבת לעלות על מטוס ולהגיע למקום אחר, לשמוע שפה אחרת, לראות אנשים שנראים אחרת. אף אחד לא מכיר אותי כמיקה קרני במקומות האלה וזה קסום. זה הכל בזכות המוזיקה. חייו של מוזיקאי הם חיי נווד – לנסוע, להכיר ולשמוע".

לאן את חולמת לנסוע?

"למלא מקומות. בעיקר למונגוליה אבל גם להודו הייתי רוצה להגיע. לא הייתי במזרח בכלל. אני חולמת להגיע לשם כי התרבות הזאת מסקרנת אותי ונראה לי שאני אתחבר אל הפשטות ואל הצניעות של האנשים החיים שם. במזרח יש ריחות וצבעים אחרים. אווירה שונה"

 

איזה מקום הותיר בך את הרושם העמוק ביותר?

"לואיזיאנה. זה המקום שהכי התחברתי שם לאנשים ולטבע. מקום מדהים".

________________________________________________________________________

מיקה קרני, זמרת ויוצרת, מופיעה במסגרת הפרויקט "קול דודי" בארץ ובעולם