מחוממות או קרות, בעיקר טעימות: 10 מנות האטריות הכי טובות בעיר

הראמן והאטריות של מיאזקי. צילום: איליה מלניקוב
הראמן והאטריות של מיאזקי. צילום: איליה מלניקוב

הן מגיעות בכל מיני סוגים וצבעים, אוכלים אותן מהמזרח הרחוק ועד זה הקרוב - והיום הוא יומם הגדול. אספנו עבורכם את מנות הנודלס הכי טובות, כדי שכל מה שתצטרכו לעשות זה להשמיע את ה"סלורפפפ" כשהמנה תגיע

6 באוקטובר 2021

יש לנו חידה די קלה עבורכם: הן מגיעות בכל מיני צבעים, סוגים, מינים ומרכיבים – ויש להם גרסה בכל מוצא ועדה, ניחשתם כבר? נו, אמרנו לכם שזה לא עניין מסובך: כן, אנחנו מדברים על אטריות או נודלס או איך שתרצו לקרוא להם, והיום הוא יום האטריות הבינלאומי כך שבכלל. לטובת היום החשוב, ריכזנו לכם רשימה של מנות האטריות הטובות ביותר עיר. בבקשה וסלורפפפפ. 

1. פאד תאי | קו תאי, תומאס זוהר

יוצא משחקי השף הטרי פתח בניצוחו פופ אפ של בישול תאילנדי. טעמנו את הפאד תאי שלו בסקרנות רבה ובואו נגיד שאם יש משהו שהזכיר לנו את הקוואסן בבנגקוק פה בלבנט – זה הפאד תאי הנפלא של תומס. מדובר באטריות אורז טריות שהן, אם תשאלו אותנו, מה שעושה את כל ההבדל. הטריות מורגשת והמרקם חד פעמי על אמת. לאטריות נוספים טופו, ביצה נבטים, דייקון מוחמץ, בוטנים ותיבול מושלם של תמרהינדי ורוטב דגים. ללקק את האצבעות, ליטרלי.
58 ש״ח, בוולט

הפאד תאי של תומאס זוהר. צילום: איליה מלניקוב
הפאד תאי של תומאס זוהר. צילום: איליה מלניקוב

2. סלט אטריות סובה | אנסטסיה

כששומעים שאטריות סובה הן למעשה אטריות כוסמת עלולים אולי לעקם לרגע פרצוף, אבל אל תטעו – סלט אטריות הסובה של אנסטסיה הוא מהטובים והמיוחדים בעיר. ראשית, אטריות הסובה עשויות כהלכה והן אינן מזכירות לרגע כוסמת אלא נותרות שחומות וערבות לחיך, אליהן נוספת כרובית, קייל, רוקט, בצל ירוק, צ׳ילי גרוס פריך ורוטב מנצח של חמאת בוטנים שמיטיב עם כל החגיגה. טעים וגם בריא (-:
62 ש״ח, פרישמן 54, 03-529-0095

סלט אטריות סובה באנסטסיה. מאינסטגרם
סלט אטריות סובה באנסטסיה. מאינסטגרם

3. קיגל | סנדר 

מהמזרח הרחוק, למזרח אירופה – האטריות נתנו את חותמתן בכל. הקיגל הוא אותו מאפה אטריות יהודי אשכנזי וידוע, שטעמו נע בין מתיקות מתונה לחרפרפות מפתיעה שמקורה בתועפות פלפל שחור. בסנדר מגישים גרסה מופלאה שלו – הוא אפוי בדיוק במידה הנכונה מה שמשווה לו גוון שזוף, וכן מעלה על נס את שילוב הטעמים המשונה מעט אך המוכר כל כך. מה שנקרא געגועים לסבתא, של מישהו.
25 ש״ח, לוינסקי 54, 03-537-1872

4. מרק עוף ואטריות | קיטון

נמשיך במטבח של סבתא עם אחת הקלאסיקות היהודיות הגדולות ביותר, האנטיביוטיקה של הטבע – מרק עוף עם אטריות כמובן. בקיטון מגישים מרק אטריות לפי הספר – פולקע מכובס למהדרין, ירקות מבושלים דוגמת גזר, סלרי וקישוא – וכן תוספת נדיבה של אטריות ביצים רכות ומנחמות מאי פעםשוגורמת לביס להיות חלומי בניחוח של בית.
44 ש״ח, דיזינגוף 145, 03-523-3679

מרק עם אטריות, כלומר לוקשים בקיטון. צילום: אסף קרלה
מרק עם אטריות, כלומר לוקשים בקיטון. צילום: אסף קרלה

5. נודלס עוף חמוץ מתוק | פקין דאק האוס

הסינים, בניגוד למה שחושבים – הם אלה שהביאו את האטריות לעולם, ולא האיטלקים. על כן אפשר לסמוך על המסעדה הסינית פקין דאק האוס שתגיש לנו מנת נודלס כהלכתה. תמצאו בה אטריות ביצים רחבות, בתוספת מפתה של קוביות חזה עוף מטוגנות בטמפורה ומשוחות ברוטב חמוץ מתוק סיני קלאסי. לנודלס נוספים פלפלים, בצל וגם אננס להשלמת החוויה האותנטית.
64 ש״ח, בוגרשוב 34, 03-522-2922

6. סלט אטריות זכוכית | דליקטסן

בדליקטסן מגישים סלט אטריות שעועית נהדר. מוסיפים לו צ׳ילי, כוסברה ובוטנים, ותיבול אסייתי מדויק – והופכים אותו לאידאלי לארוחת צהריים נהדרת ונעימה לחיך. אטריות השעועית לא לשווא מכונות אטריות זכוכית שכן הן שקופות ועדינות, שבריריות כמעט, אך בסלט המדובר הן מתגלות כמרכיב אולטימטיבי שכן הן לא מכבידות ונותרות קלילות ומהנות.
24 ש״ח, לאתר 

7. ספגטי קלמארי | סנטה קתרינה

אל תשכחו שגם הספגטי האיטלקי המפורסם הוא בעצם אטריות. בחרנו לציין לטובה את הספגטי הנפלא של סנטה קתרינה שמגיע עם קלמארי טרי, פלפל שיפקה פיקנטי, שום בנדיבות ומבושל בציר סרטנים ובחמאת לימון. מנה נהדרת בה כל המרכיבים משתלבים ומתאימים זה לזה, עד שמתעוררים חלומות אמיתיים וממשיים על איטליה. בתיאבון.
97 ש״ח, סמטת הר סיני 2, 058-782-0292

ספגטי קלמארי בסנטה קתרינה. מאינסגרם
ספגטי קלמארי בסנטה קתרינה. מאינסגרם

8. ראמן | מיאזקי

במיאזקי מבית השף יובל בן נריה מגישים ראמן מופלא ומנחם עם אטריות אודון טריות נהדרות ושאר מרכיבים מסקרנים. בחרנו לציין לטובה את ראמן הטורי פייטן שמורכב מציר עוף עשיר, אטריות אודון טריות, בצל ירוק טרי, שומר צלוי, פטריות טריות, ביצה חצי קשה ושיפוד פרגית עסיסי. כל זה בקערה אחת חלומית באמת.
64 ש״ח, בשוק האוכל בשרונה מרקט או בוולט (בתמונה הראשית)

9. מרק לגמן | חנן מרגילן

במסעדת הפועלים הבוכרית שבשכונת שפירא עושים הכל טעים, אבל היום נתכנס על מנת לדבר על המרק הפחות מוכר מבין השניים הנמכרים בו – הלגמן. בתוך ציר בשרי ועגבנייתי עם חתיכות של בשר בבישול ארוך והמון כוסברה מונחות אטריות עבות בעבודת יד. להשלמת החוויה שווה לבקש פלח לימון וקצת חריף. סמכו עלינו.
40 ש"ח, מסילת ישרים 15

מרק לגמן בחנן מרגילן. צילום: מערכת טיים אאוט
מרק לגמן בחנן מרגילן. צילום: מערכת טיים אאוט

10. בודהה בול ירוק | מעדניית משק ברזילי

במעדנייה של משק ברזילי מגישים בודהה בול שמבוסס על אטריות זוקיני. בעבר הרחוק, אטריות הזוקיני נשמעו לנו כמו שקר טרנדי ודיאטטי מרגיז; אבל האמת שאנחנו חייבים להודות שזה ממש טעים ועובד. למי שלא יודע, מדובר ברצועות דקות של זוקיני טרי. בבודהה בול המדובר ישנם גם טופו כבוש, אצות וואקמה, אבוקדו, שעועית מש ואורז מלא להשלמת החלבון של הבריא הבריא הזה.
52 ש״ח, אחד העם 6, 03-516-6329

בודהה בול במשק ברזילי. צילום: יח"צ
בודהה בול במשק ברזילי. צילום: יח"צ