נוי אלוש מלמד: איך לגרום ללקוחות לשלם בזמן

אושיית היוטיוב והמוזיקאי נוי אלוש מציע לכם לקחת סוכן שיעזור בגביית הכספים, ואם זה לא עוזר - תמיד אפשר לעשות שיימינג

איפה הכסף. צילום: Shutterstock
איפה הכסף. צילום: Shutterstock
29 בנובמבר 2015

החיים כעצמאי קשים, מתסכלים ומלאי אי ודאות, וחלק גדול מכך טמון בנטייתם של לקוחות להתעכב בתשלום בדרכים חוקיות ("שוטף פלוס 60") או מפוקפקות ("אבל שלחנו את הצ'ק בדואר, לא קיבלת?"). אחת השיטות לזירוז התשלום שאימץ נוי אלוש, אושיית יוטיוב ומוזיקאי, היא הלבנת פניהם ברבים, כלומר בפייסבוק ובטוויטר, של לקוחות שלקחו את הזמן: "שיימינג כסוג של איום מרומז. חשוב מאוד להיזהר עם זה כדי לא להפסיד עבודות עתידיות. אני מעלה לפעמים צילומי מסך בלי השם, ואז מי ששלח לי את ההודעות האלה יכול לעלות מולי בצ'ט, להתנצל ולהזדרז עם הכסף".

בִיוש אחד של אלוש היה מושקע במיוחד, בהתאם לדמות במרכזו, ואף התפשט ברשת במהרה – זה שהופנה כלפי הקמפיינרים של ציפי לבני. "אם כבר הולכים על שיימינג, שיהיה חכם. אני בטוח שהפסדתי עבודות בגלל זה, אבל כשאתה תוקף אדם כמו ציפי לבני, שהיא אשת ציבור ועוד אחת שאז לא הייתה אהודה במיוחד אחרי שנכנסה לממשלה בניגוד להצהרות קודמות שלה – מי כבר יבוא ויפגע בך בגלל דבר כזה?".

>>מה צופן העתיד לפרילנסרים מהמעמד היצירתי?

עם זאת, אלוש ממליץ לשמור את השיימינג כמוצא אחרון, ונותן טיפ אחר למי שמתקשים באיסוף הכספים – לקחת סוכן. "יש היום סוכנים לכל – לתסריטאים, לאנשי תוכן, לבמאים. אם אין לכם זמן ויכולת להתמודד עם המצבים האלה, שווה לשלם את העמלה ולתת למישהו אחר להתעסק בזה. לפעמים הם אפילו ישלמו לכם מראש עד שהעניין יוסדר מול הלקוח".