נועה גלר (לשעבר "קאלה") יוצאת במותג חדש

נועה גלר, מחצית הצמד המשפחתי מאחורי רשת קאלה, יוצאת לדרך עצמאית עם מותג אופנה חדש ועם חיוך שמסתיר שמועות על סכסוך

צ'ופה. צילום: גלעד בר שלו
צ'ופה. צילום: גלעד בר שלו
20 באוקטובר 2015

שמועות עקשניות על סכסוך מכוער בין האחיות עדי ונועה גלר עשו את דרכן בשנה האחרונה לאוזניהם של יודעי דבר. אך גם מי שלא נחשף אליהן יכול היה להבחין שמשהו עובר על קאלה, מותג האופנה המצליח בבעלותן. מה שהחל לפני כ־15 שנה כחנות בוטיק קטנה ברחוב בעלי מלאכה, הפך במרוצת השנים לרשת ענפה ברחבי הארץ, עם נקודות מכירה בקניונים הומים והמוניים. בזמן האחרון נראה כי משהו באידיליה העסקית מתחיל להיסדק. חנות האונליין נסגרה בפתאומיות לא מוסברת, המחירים הורדו בצורה ניכרת והביקורת כלפי המותג גברה. אם בעבר חטפו האחיות חצים על איכות הבגדים שייבאו מהמזרח, העונה עסקו הביקורות בטיב הקניינות.

האם כל זה קשור לפרישתה החרישית של נועה, הצעירה בין השתיים, מאימפריית האופנה המשותפת לטובת קריירת סולו? גלר מנסה להזים את השמועות שלפיהן הגיעו השתיים עד בית המשפט: "אפשר לומר שהעבודה בקאלה הייתה מאוד אינטנסיבית. הרגשתי מיצוי מכל הבחינות", היא מסבירה. עם זאת, טון הדיבור המהוסס מלמד אחרת. "תמיד יש חילוקי דעות בין שותפים, וידעתי שיום יגיע ואעזוב. לא רציתי לדבר על זה בתקשורת, כי לא רציתי להיכנס למקומות צהובים. מבחינת המותגים שלנו, אנחנו לא מתנגשות, לכל אחת יש את הקהל שלה ואין נקודות ממשק. הכל בסדר".

צ'ופה. צילום: גלעד בר שלו
צ'ופה. צילום: גלעד בר שלו

את קולקציית הביכורים של צ'ופה, המותג שהקימה במו ידיה וקיבל את שם החיבה שלה, השיקה גלר (34) בשלהי הקיץ הנוכחי. עכשיו, לקראת הסתיו, כשהיא משחררת את הקולקציה השנייה במספר, היא מרגישה שיש לה מספיק בשר בשביל לצאת מחדש לעולם – הפעם כמעצבת ולא כיבואנית.

"בהתחלה חשבתי בכלל לעזוב את עולם האופנה ולעבור לעולם הריהוט, אבל מהר מאוד הבנתי שאופנה זה מה שאני טובה בו. אני מנסה מאוד להתרחק מיבוא. עדיין יש סטיגמה שלילית על היבוא, אנשים תקועים בתפיסה שסין משמע זול למרות שזה ממש לא מדויק. בכל אופן מאסתי בזה, ולמען האמת תמיד חתרתי לכיוון יצירתי יותר. אין ספק שלייצר, ועוד בארץ, זה קשה, אבל היום אני מרגישה שהרבה יותר כיף לי לעשות את מה שאני עושה". הקולקציה החדשה כוללת 11 דגמים, כולם ללא יוצא מהכלל מיוצרים בארץ. הבדים מקורם באירופה, בהם כמה שאריות טקסטיל מהמפעלים של הוגו בוס וסטוק של מפות וינטג' מקוריות משנות ה־50, שמהן ייצרה גלר שמלות וחולצות במהדורה מוגבלת. הנוכחות הסינתטית מצומצמת יחסית ומגובה בכמות נאה של בדים טבעיים. הגזרות בסיסיות למדי, והדגמים מעוטרים ברקמות ובהדפסים חינניים מעולמות הטבע, הספנות, האבסטרקט ותיק האיפור.
"המעצבים הישראלים תמיד מתבכיינים שאין מבחר של טקסטיל, ואני בכלל לא מרגישה את זה. נפתח לי עולם שלם, בעיקר דרך הרקמות וההדפסים. בישראל לוקחים את הזמן והמערך הוא אחר, אבל יש לי כאן הרבה יותר שליטה. גיליתי שאפשר לייצר בארץ הכל".

צ'ופה. צילום: גלעד בר שלו
צ'ופה. צילום: גלעד בר שלו

גם הקולקציה מתאפיינת בנימה אופטימית, אך אינה אחידה ברמתה: בולטות בה שכמיות צמר רקומות וחולצות מכופתרות מודפסות, ומנגד מצויים בה קרדיגנים סתמיים למדי. את הקולקציה בחרה גלר במפתיע לצלם על לילו שלו, בלוגרית אופנה במידה 40. "אני מנסה לכוון לטווח מידות רחב. את קולקציית הקיץ ייצרתי עד מידה 42, העונה כבר הגעתי עד מידה 46. המידות הגדולות אזלו מיד. בקולקציות הבאות תהיה להן אפילו יותר נוכחות", היא מבטיחה.

צ'ופה, 420־1,200 ש"ח. מידע על נקודות המכירה בפייסבוק