"לאימהות יש נטייה מובנית, לא משנה כמה העולם יתקדם, לוותר על עצמן"

נועה גרוס, 42, נשואה + 3, יושבת ראש מאמאנט תל אביב ומנהלת פרויקטים בצ'ק פוינט. מספרת מהיכן הגיעה ההחלטה להקים ליגת כדורשת לנשים ולמה דווקא הספורט הזה

נועה גרוס (צילום: איליה מלניקוב)
נועה גרוס (צילום: איליה מלניקוב)
24 במאי 2018

 

שם מלא: נועה גרוס

סטטוס: נשואה + 3

עיסוק: יושבת ראש מאמאנט תל אביב ומנהלת פרויקטים בצ'ק פוינט

מגורים: תל אביב

מתי הגעת לתל אביב?
"נולדתי וגדלתי בצפון הישן בתל אביב, עוד בתקופה שזה נחשב ממש צפוני, לא כמו היום. בשבילי זה פשוט חיים תוססים ומעניינים ללא הפסקה, שצריך רק לגמוע וליהנות מהם בכל פינה ופינה. היום אני גרה ברמת החייל – סוג של פשרה עם הבעל הירושלמי, אבל עכשיו הוא כבר רוצה לטעום את המרכז".

את עומדת בראש מאמאנט, ליגת כדורשת לאימהות לתלמידי בתי ספר וגנים, שמשתתפים בה היום עשרות אלפי נשים. למה החלטת לייחד ליגה לאימהות?
"לאימהות יש נטייה מובנית, לא משנה כמה העולם יתקדם, לוותר על עצמן; הן עסוקות בבית, בילדים, בפרנסה, ומוותרות על אורח חיים בריא ופיתוח אישי. מאמאנט מאפשרת לאימהות מכל שכבות הגיל והאוכלוסייה להשתתף בספורט עם ממד קהילתי. הקבוצה קמה מפה לאוזן, דרך נקודות מפגש של אימהות בגן, בבית הספר, במגרש המשחקים – 'גם את שם? גם אני אנסה', וככה התגלגלנו ל־40 קבוצות פעילות. אנחנו משתדלות לתת את התכנים המשפחתיים, עם התייחסות לתזונה ותודעה בריאותית שמחלחלת לבתים של המשפחות. אנחנו גם משמרות את הרעיון שכל אחת שייכת. אם מישהי נפצעת, למשל, נמצא לה מקום במחוזות הניהול והתפעול הלוגיסטי, היא לא תישאר מחוץ לקהילה".

למה דווקא כדורשת? מה יש בספורט הזה שגרם לכן לאמץ אותו?
"זה ספורט שכל אחת יכולה לשחק בו ולהיות טובה. בשונה מכדורעף, אין דרישה להדוף את הכדור במכות עילית ותחתית אלא רק לתפוס את הכדור בידיים לפרק זמן של עד שנייה אחת, וזה מאוד משמעותי מבחינת תנועות הגוף. הנתון הזה גורם לכך שהצלחה כשחקנית לא תלויה בגובה או במשקל בהכרח, וזה חשוב לנו".

אילו נשים מגיעות לליגה שלך?
"כולן. יש נשים מכל הסוגים, מכל השכבות, מכל הרבדים. אנחנו משתדלות להעצים את זה באמצעות הנחות גם לאימהות שמתקשות לשלם, כי חשוב לנו לעזור להן לקחת חלק. באחרונה שילבנו גם אימהות ממעון של נשים מוכות, ממש לנכוח בקהילה ולהיות גורם חזק וחשוב בתוכה. זה כל כך נכון בעיניי שזה יגיע מצד האימהות, כי אימהות מביאות משפחות, משפחות בונות קהילה וקהילה עושה שינוי, ובשבילו אנחנו כאן".

מה הכי תל אביבי בעינייך?
"הים, כי כל פעם שאני נמצאת במקומות אחרים בעולם אני אומרת לעצמי: 'אח, אין כמו הים שלנו, בתל אביב'. זה פשוט מקום עם אנרגיה בלתי נגמרת".