נוער המחתרת: להקת The Underground Youth תופיע בישראל

הרכב האינדי ממנצ'סטר שמשלב שוגייז, פוסט-Pאנק ופסיכדליה עם בלוז, יגיע לראשונה להופעה בישראל שתתקיים ב-18 במאי באוזןבר. מופע הפתיחה יהיה של להקת Dia Malo

The Underground Youth. צילום: יח"צ
The Underground Youth. צילום: יח"צ

להקת הפוסט-Pאנק והשוגייז הפסיכדלית, האנדרגראונד יות', תופיע לראשונה בישראל ב-18 במאי באוזןבר. האנדרגראונד יות' מיצבה את עצמה בשנים האחרונות כאחת מלהקות ה-DIY הכי מעניינות ופופולריות שיצאו לאחרונה מסצנת האינדי של מנצ'סטר, עם קהל מעריצים אדוק וגישה בלתי מתפשרת לאתוס היצירה עצמאית. מחיר כרטיס עומד על 124 ש"ח במכירה מוקדמת ו-139 ש"ח בקופות. על הפקת ההופעה אחראית חברת המון ווליום שמביאה לארץ בקרוב את מרקורי רב ולהקת A Place To Bury Strangers.

דה אנדרגראונד יות' הוא פרויקט שהחל בביתו של המוזיקאי קרייג דייר. בשנת 2008 הוא התחיל להקליט לבד בחדר שלו עם ציוד הקלטה בסיסי, והוחתם בלייבל Fuzz Club (הבלאק איינג'לס, סינגפור סלינג, אסיד בייבי ג'יזס). ללהקה הוא צירף את אשתו, אוליה, על התופים ואת הגיטריסטים מקס ג'יימס ופרנצ'סקו ואני שמחזקים את חזון הסאונד המורכב של דייר.

עד כה הוציאה הלהקה שבעה אלבומים, שנוסף לשוגייז, פוסט-Pאנק ופסיכדליה בווריאציות שונות מביאים לידי ביטוי גם את אהבתו הגדולה של דייר לנויז בסגנון הג'יזס אנד מארי צ'יין ובלוז בהשראת בלדות של בוב דילן.

את ההופעה תפתח להקת Dia Malo, הרכב נויז פופ חדש ומסקרן הכולל את דיוויד בלאו (שירה, גיטרה), אבינעם שטרנהיים (גיטרה), יונתן בירנבאום (בס) ואדם בלומנטל (תופים). ההרכב מושפע מלהקות קאלט משנות התשעים כגון מיי בלאדי ולנטיין, סוניק יות' ודינוזאור ג'וניור. חברי ההרכב הם פליטי להקות אינדי מקומיות מתחילת שנות האלפיים כגון ED, LEBANON והמיותרים.