עוד קורבן לקורונה: הנורמה ג'ין נסגר

הבר הוותיק סוגר את הדלתות אחרי יותר מ-15 שנות פעילות. הבעלים: "הפקירו אותנו. המדינה מתעללת בבעלי עסקים"

נורמה ג׳ין (צילום: יח״צ)
נורמה ג׳ין (צילום: יח״צ)
21 ביוני 2020

הגל השני כנראה בפתח אך נזקי הגל הראשון כבר מורגשים היטב. לרשימה ההולכת ומתארכת של עסקי קולינריה שנסגרו (פראג הקטנה, קפה לואיז רמת החייל, אורבן שמאן ועוד) מצטרף הבר הוותיק נורמה ג'ין. הודעת הסגירה לא התפרסמה ברשתות החברתיות כמקובל, אך אמש (שבת) נערכה מסיבת פרידה ולאחריה נסגרו הדלתות סופית. "נפרדנו", אומרים הבעלים יונתן שלומי ובת זוגו בר טל. "רצינו שיגיעו בעיקר לקוחות קבועים ולכן לא פרסמנו ויש גם את מגבלות הקורונה".

עם ותק של יותר מ־15 שנים, נורמה ג'ין נחשב למוסד. תפריט גדול של בירה וויסקי, אוכל ברים משודרג כולל מנות חזיר ואווירת תחילת המילניום פינת המערב הפרוע הרכיבו תמהיל שכל כך חסר היום בסצנת הלילה. כשעתיד המקום הוטל בספק לפני ארבע שנים התגייסו יונתן שלומי ובר טל, אז עובדים ותיקים, ורכשו את המקום. בעקבות הקורונה נסגר הנורמה ג'ין באמצע חודש מרץ מתוך כוונה לפתוח כשהחיים יחזרו למסלולם, אלא שלא כך קרה. "בחודש הראשון היינו עסוקים בשיפוצים ושדרוג וטיפלנו בדברים שלא יכולנו להגיע אליהם כשהמקום היה פתוח. ואז פתאום הגיע הסגר האמיתי והבנו שהכל משתנה ולא הולך להיפתח בקרוב. וגם כשמקומות נפתחו נאלצנו להתמודד עם הגבלות דביליות שמטילות את האחריות על המסעדנים. הסיכון הכלכלי בפתיחה מחודשת פחות התאים לנו".

נורמה ג׳ין: אוכל אירופאי ומבחר ענק של בירות וויסקי (צילום: רון אזולאי)
נורמה ג׳ין: אוכל אירופאי ומבחר ענק של בירות וויסקי (צילום: רון אזולאי)

קיבלתם עזרה מהמדינה?
"רק מקדמה של 10 אחוזים ממה שהובטח, סכום שמלכתחילה מייצג 15 אחוז מההוצאות הקבועות. יוצא ש־85 אחוז מההוצאות הקבועות האחרות נעלמו למדינת ישראל. אני מציע שגם השרים יקבלו רק 15 אחוז מההוצאות הקבועות של הבית שלהם ואז נראה מה יקרה. בנוסף בכלל לא מדובר על חודש מאי, כאילו עברנו ישירות מאפריל ליוני. הפיצוי מתייחס רק לחצי חודש מרץ ולאפריל. על פיצוי לחודש מאי אין דיבור בכלל, כאילו לא היינו צריכים לשלם שכירות וביטוחים".

שקלתם גיוס המונים?
"אנחנו לא מאמינים בכך כי אי אפשר להבטיח ללקוחות שום דבר לגבי העתיד. לא הוגן לקחת כסף ובסוף שלא ייצא מזה כלום, מה גם שהדסטארט לוקחים 9 אחוז עמלה. זו ממש גנבה וניצול אנשים שרוצים לעזור ועסק שצריך עזרה. אנחנו גם לא מאמינים בוולט ומתווכים שגוזרים קופונים אדירים ובתכלס לא עושים כלום".

מילים קשות.
"אנחנו מרגישים שהפקירו אותנו ומתמודדים עם מדינה שמתעללת בבעלי עסקים. גם מעיריית תל אביב התייאשנו. היא אמנם דחתה את תשלום ארנונה אבל הוא מחכה לנו עכשיו. כל הגופים האלה דאגו שלא תישאר לנו אגורה שחוקה ליום סגריר".