נחמה ו-300 גר': ההמבורגר החדש של המוסד הוותיק הוא מה שרצינו

בית הקפה האהוב החליט לחדש ונכנס לשוק ההמבורגרים המבעבע. הייחוד הוא בלחמנייה הקראסטית, בגודל הקציצה ובעוד מספר הפתעות שתגלו כשתזמינו משלוח

סקסי מאדרפאקר. המבורגר בנחמה וחצי (צילום: אפיק גבאי)
סקסי מאדרפאקר. המבורגר בנחמה וחצי (צילום: אפיק גבאי)
18 בינואר 2021

איש חכם אחד – לא סיני – אמר שבקרוב נחיה בעולם דיסטופי אף יותר מעכשיו ונאכל רק המבורגרים. פייר? לא נורא (אם לא לוקחים בחשבון את הכולסטרול), כי הקורונה עשתה לקציצה העגלגלה רק טוב. כמנה שמתאימה למשלוח אפשר למצוא כיום המבורגרים כמעט בכל דף וולט, ממזללות ועד מסעדות שף. מקומות מרוחקים קונספטואלית עלו גם כן על הגל ושמו את הקציצה במרכז הבמה, נחמה וחצי למשל.

300Burger הוא שמו של מותג חדש מבית היוצר של המוסד הוותיק, ליין המבורגרים שמנסה להפיח רוח חדשה במנה הלעוסה תרתי משמע. "בעקבות הקורונה חשבנו איך אפשר לחדש. מכיוון שלכולם יש המבורגר החלטנו לפתח את המנה שכבר קיימת בתפריט", מסביר הבעלים מומו גולדזמד. "יחד עם שף אדם אמסלם שמלווה אותנו כבר 16 שנה עבדנו על הקציצה ועל הלחם, שהם העיקר".

הקציצה שופרה על ידי הגדלת כמות האנטריקוט בתערובת ואילו המעטפת פותחה בשיתוף פעולה עם מאפיית טלר הצמודה – לחמנייה איטלקית בהשראת פוקאצ'ה. בחלקה הפנימי הלחמנייה אוורירית אך הקראסט מוצק יותר מלחמניית בריוש, האריזה המקובלת להמבורגר. המיצים שעושים את המנה לנחשקת נספגים במאפה, שמצדו מצליח להחזיק את משקל הקציצה והתוספות מבלי להתפרק. עד כאן נרשמת הצלחה שנמשכת לארוחה כולה.

ההמבורגר מאמריקה, הלחמנייה מאיטליה. נחמה וחצי (צילום: אפיק גבאי)
ההמבורגר מאמריקה, הלחמנייה מאיטליה. נחמה וחצי (צילום: אפיק גבאי)

קציצה במשקל 240-300 גרם ("מנה מטורפת למאנצ'יז לילי") מוגשת במספר וריאציות, למשל בייקון וגבינת צ'דר, ירקות שרופים בתנור עם טחינה וחציל קלוי ומוצרלה. הגרסה הטובה ביותר היא המבורגר בקן, טייק אוף על מנת ביצה בקן האהובה בנחמה וחצי. ביצה רכה עם או בלי בייקון וצ'דר מוסיפה לקציצה ולטופינגז קטיפתיות שיוצרת ביס עסיסי וסקסי. גם כאן הלחמנייה צולחת את האתגר ואינה מתפרקת. שדרוג נוסף מגיע מכיוון הצ'יפס, מתפוחי אדמה טריים ובכמות גדולה מהמקובל. "בהרבה מקומות שבדקנו מנת הצ'יפס היא בדיחה. תמיד כשאני מזמין המבורגר חסר לי עוד קצת צ'יפס", מסביר גולדזמד.

עד למאנצ'יז הבא. נחמה וחצי (צילום: אפיק גבאי)
עד למאנצ'יז הבא. נחמה וחצי (צילום: אפיק גבאי)

יחד עם ההמבורגר והצ'יפס כוללת הארוחה סלט ירקות או עגבניות ופלפל חריף, שלושה סוגי רטבים ובקבוק שתיה מתוצרת סן פלגרינו. המחיר: 68-79 ש"ח, תמורה יותר מאשר הוגנת לכסף. בתחתית השקית תמצאו גפרורים, פילטרים וקוביית שוקולד לתדלוק השינויים בתודעה, מחווה חמודה ומשמחת. בימים שכאלה, כשחיוך הוא מצרך נדיר, תשומת לב כזו יכולה להכריע בין עוד מנה לבין משלוח שייכנס למועדפים לשימוש חוזר.
להזמנות בוולט ותן ביס