קחו כיסא: ההמבורגר הענק של נחמה וחצי מצא משכן קבע. וזה לא הכל

"300" ממוקמת בגדה השמאלית של המקום היכן שהיתה המאפייה. בנוסף להמבורגר הנדיב יוצעו גם מנות מסעירות נוספות ובהן - בטן חזיר בצלייה ארוכה וטיגון. יאם

ארוחת המבורגר ביצה בקן. 300 (צילום: שי נייבורג)
ארוחת המבורגר ביצה בקן. 300 (צילום: שי נייבורג)
6 באפריל 2021

את השפעת הקורונה על עולם הקולינריה עדיין מוקדם להעריך. חלק מהיוזמות שצצו כבר מתפיידות (ארגזי בראנץ', בשלנים פרטיים שחזרו לדיי ג'וב) ואחרות are here to stay, למשל כל מה שמוגזם ומנחם. הרציונל שבמנות פאסט פוד שכבר הוכיחו את עצמן עומד בבסיס מזללה חדשה מבית נחמה וחצי. ההמבורגרים שהלהיבו במשלוח זוכים מעתה ללוקיישן פיזי ומביאים חברים מלהיבים לא פחות.

300 ממוקמת בגדה השמאלית של נחמה וחצי, היכן שהייתה בעבר המאפייה. החלל עבר שיפוץ ובכניסה הוצב מסופון אוטומטי להזמנות כמו במיאזאקי. "בגלל המחל"ת תכננו את המקום כך שיעבוד בצוות מצומצם. מזמינים ומשלמים בעמדה אוטומטית וניגשים לאסוף את ההזמנה מהדלפק. בהתחלה חשבנו להפעיל את המקום בשירות מלא אך העולם כבר התקדם וניהול מערך כוח אדם גדול יוצר עומס", אומר הבעלים מומו גולדזמד.

300 בנחמה וחצי (צילום: אפיק גבאי)
300 בנחמה וחצי (צילום: אפיק גבאי)

האווירה במקום קלילה ולא פורמלית, עם מקומות ישיבה בפנים ובמרפסת. בבסיס התפריט עומדת כאמור קציצה במשקל 300 גרם במעין פוקאצ'ה עגולה שמצליחה להחזיק את הקונסטרוקציה מבלי להתפרק. ההמבורגר מוגש עם צ'יפס בכמות נדיבה במיוחד, סלט עגבניות קצוץ חריף, שתייה מוגזת ורטבים (78 ש"ח). אפשר לקבל אותו גם בגרסאות עם ביצה רכה, צ׳דר ובייקון או חציל קלוי, מוצרלה ובזיליקום.

אבל עם כל הכבוד להמבורגר – ויש כבוד – כדאי לשים לב לשאר המנות המוגזמות לא פחות. למשל פיסות בטן חזיר פריכות בצלייה ארוכה במרינדת דבש וטיגון עמוק ("אנחנו בכל זאת בלב תל אביב וכולם שואלים למה אין חזיר"), 800 גרם כנפיים עם שבבי בייקון ופרמז'ן (65 ש"ח) ולחם שום מושחת עמוס בגבינות, שום ועגבניות שרי (65 ש"ח) שאי אפשר להפסיק לנשנש. בעתיד צפוי המנעד להתרחב עם מנות אוכל רחוב נוספות כמו עוף בגריל וכן המבורגר חזיר. המקום אינו מטרגט טבעונים אך בכל זאת מתייחס אליהם בכריך שווארמה טבעונית עם פטריות יער ותכנונים להמבורגר טבעוני, שנמצא בשלבי בנייה.

טריט חזירי.300 (צילום: אפיק גבאי)
טריט חזירי.300 (צילום: אפיק גבאי)

בהמשך תיפתח המסעדה גם בשעות הבוקר כבית קפה בשירות עצמי עם כריכי בוקר, קרואסונים ממולאים ועוד. בר ישיבה גדול שהוקם בחוץ יגיש אלכוהול במחירים נוחים עם מבט מגבוה על ההתרחשויות בכיכר הבימה.
אחד העם 144 (פינת כיכר הבימה), תל אביב, ראשון-חמישי 23:00-17:00, שבת 23:00-12:00 (שעות פתיחה בהרצה)