היסטריה והיסטוריה: נטפליקס תפיק סדרה של יוצרי "עספור" ו"מכתוב"

חנן סביון וגיא עמיר. "באש ובמים" (צילום: יח"צ)
חנן סביון וגיא עמיר. "באש ובמים" (צילום: יח"צ)

"באש ובמים" היא דרמה קומית חדשה שהיא גם הפקה ראשונה מסוגה: יצירה ישראלית מקורית דוברת עברית עבור נטפליקס. בסוף 2021 פורסם כי השניים עובדים על סדרה העוסקת בסערה שעברה על בית"ר ירושלים כאשר שני שחקנים צ'צ'נים מוסלמים הצטרפו לקבוצה

5 בפברואר 2023

צמד היוצרים חנן סביון וגיא עמיר ("מכתוב", "עספור", "פצועים בראש") יצרו – וגם יככבו – בדרמה קומית ישראלית חדשה שתעלה בקיץ רק בנטפליקס, כך פורסם הבוקר בחשבון הטוויטר של נטפליקס ישראל, בצירוף טיזר קצר ומסתורי למדי. לא מעט יצירה ישראלית כבר נמצאת בנטפליקס – בין היתר, הקומדיה של הצמד מ-2018, "מכתוב" נמצאת בספריה שלהם כבר זמן רב, והיו גם קופרודוקציות של יוצרים ישראלים שהפיקו סדרות בחו"ל עבור השירות, כמו ליאור רז ואבי יששכרוף שיצרו את "Hit & Run" הישראלית-אמריקאית – אך דוברת האנגלית ברובה. אבל זו הפעם הראשונה בה יוצרים ישראלים מפיקים סדרה ישראלית, שצולמה גם בפולין ובגיאורגיה, עבור נטפליקס, ומסקרן מאוד לראות מה נקבל.

בנובמבר 2021 פורסם כי השניים עובדים על סדרה העוסקת בתקופה הסוערת שעברה על בית"ר ירושלים ב-2013, כאשר הצטרפו אליה השחקנים הצ'צ'נים המוסלמים זאור סדאייב וג'יבריל קדאייב, מה שעורר את זעמם של לא מעט מהאוהדים שלה והכניס את הקבוצה לתקופה סוערת – מאבק של ממש בין הנהלת הקבוצה לחלק מאוהדיה. מהטיזר עצמו לא ניתן להסיק שום דבר קונקרטי על העלילה – רק את השניים צועדים בחליפות – בתוך מה שנראה כבית מלון בפולין (Hotel Krakowia כתוב על שלט המופיע ברקע), אבל מתבקש לחבר בין הידיעה מלפני שנה וחצי לבין כותרת הסדרה ותמונת הפרומו שקיבלנו, וכמובן, גם לשם של הסדרה.