נטפליקס סוגרת את שירות ה-DVD שלה. לא, זאת לא ידיעה מ-2013

בחזרה למודל הישן והטוב. נטפליקס (צילום: שאטרסטוק)
בחזרה למודל הישן והטוב. נטפליקס (צילום: שאטרסטוק)

אנחנו יודעים שאנחנו מקדמים הרבה כתבות מהארכיון שלנו, אבל זו לא אחת מהן. נטפליקס אשכרה מקפלת את שירות ה-"DVD עד הבית" שלה רק עכשיו, ב-2023, ויש לנו רק שאלה אחת: מי לעזאזל עדיין השתמש בו?

חדשות מרעישות: נטפליקס הודיעה על סגירת שירות ה-DVD שלה. לא, לא קידמנו עוד פעם כתבה מהארכיון, אלא רק עכשיו, עם תום הרבעון הראשון של 2023, נטפליקס הודיעה שהיא מקפלת את השירות שהפך אותה למפלצת תוכן – משלוח DVD עד הבית במעטפות אדומות, שאמנם מעולם לא הגיעו לישראל אבל בארצות הברית הן אייקון תרבותי.

נטפליקס טלטלה את מודל השכרת ה-DVD לפני 25 שנה – ופגעה אנושות בשוק ספריות ה-DVD, כדוגמת בלוקבאסטר – עוד לפני שהנחיתה עליהן מכת מוות עם הסטרימינג כעשור וחצי מאוחר יותר. בפשטות, נטפליקס הייתה שולחת למנויים שלה את הדיסקים עד הבית בדואר והמנויים היו מחזירים את הדיסקים בחזרה בדואר (או שוכחים להחזיר אותם בזמן ומשלמים קנס). עם ההודעה על חיסול השירות, נטפליקס הודיעה כי לאורך השנים היא שלחה יותר מ-5.2 מיליארד DVD, ושבשיא השירות היו מנויים לה כ-20 מיליון לקוחות בארצות הברית, אבל היא לא חשפה את הפרט המעניין ביותר: כמה אנשים עדיין השתמשו בשירות האנכרוניסטי.

בינתיים, נטפליקס מתחפרת בתוך מודל אחר שנראה מיושן: שידורי רצף, עם ניסיון שני בתחום השבוע. לאחר ששידרה לייב את מופע הסטנדאפ של כריס רוק "Selective Outrage", השבוע היא שידרה את גמר תוכנית הריאליטי-דייטינג "לאב איז בליינד". מי יודע, אולי יום אחד ה-DVD יעשו קאמבק סטייל תקליטים כי מישהו יחליט שהסדרות נראות ככה "עם תמונה יותר חמה"? מעניין אם הדיסקים ילכו למזבלה בינתיים או ישמרו באיזה מחסן סודי.