דירות בתל אביב שמדכאות אותי – עכשיו משחק המחשב

כן, יש גם בריכה בסלון, דירה מאוד מיוחדת (צילום: שאטרסטוק)
כן, יש גם בריכה בסלון, דירה מאוד מיוחדת (צילום: שאטרסטוק)

חושבים שכבר ראיתם הכל? אתם מהסוטים המטונפים ששורצים בקבוצות דיור פשוט כי אתם אוהבים את המודעות? הנה המשחק בשבילכם: קחו קצת פרטים יבשים, כמה תמונות ועכשיו נותר רק לנחש - כמה לעזאזל זה עולה (המון. זה תמיד המון)

והרי ידיעה לאוכלוסיות התל אביביות הבאות: מחפשי הדירות, השוכרים המודאגים שיצטרכו להפוך למחפשי דירות בעוד חודשיים-שלושה, המיואשים שזלגו כבר לגבעתיים-רמת גן-חולון והסוטים המטונפים שנהנים לשרוץ בקבוצות של דירות אפילו שהם בכלל לא צריכים דירה כרגע אבל נהנים להסתכל על מודעות. מרגישים שראיתם כבר את כל הדירות האפשריות? בואו נראה עד כמה אתם באמת בקיאים במצב הנדל"ן המחפיר בעיר (אם אתה מהצד הלא נכון שלו, כמובן) – נראה אתכם מנסים לנחש מחירי דירות רק על סמך כמה נתונים יבשים: שכונה, מ"ר, מספר חדרים, וציטוטים מז'אנר "משופצת ושמורה", "פינוי בינוי בעוד שנתיים והאהוב עלינו, "ללא מטבח" וכמה תמונות. בקיצור, קבלו את rent-wtf.com, המשחק שהוא GeoGuessr פוגש את הקבוצה המיתולוגית דירות שמדכאות אותי.

מתוך rent-wtf.com
מתוך rent-wtf.com

את הפרויקט הזה מביא לנו יואב טפר, מהנדס תוכנה ואיש דאטה שהעלה בעבר כבר מספר פרויקטים קהילתיים מעניינים בתחומי העיסוק שלו – בין היתר, טפר ניתח את מפת אזעקות "צבע אדום" בישראל והקים את בטא מחוקקים, פרויקט המנתח את הנושאים בהם עוסקים פוליטיקאים ישראלים לפי ציטוטים שלהם מהפרוטוקולים של המליאה. כצפוי, rent-wtf.com הפכה במהרה לויראלית, בעיקר בטוויטר, לאור המסקנות הבאמת מזעזעות שלה (כמות הדירות מעל 8000 ש"ח היא בלתי נתפסת). אז אם נצליב את שני הפרויקטים של טפר, נוכל לראות שפרויקט בטא מחוקקים מלמד אותנו ש"דיור" הוא לא נושא מי יודע מה פופולרי בקרב חברי הכנסת שלנו. מה נותר להגיד? במקרה הזה, קורלציה דווקא מעידה על סיבתיות.

>> לא מזמן הקדשנו למשבר הדיור שלנו גיליון סופ"ש שלם
>> המדור האהוב "דירה להכיר", למי שרוצה לרגע לצאת מהדיכאון הנדל"ני (או למות מקנאה)