ניטן תאי, התאילנדית המדוברת בארבעה, תיפתח היום לקהל הרחב

אחרי חודשים של באזז - ובהשקעה של 10 מיליון ש"ח - תיפתח הערב המסעדה התאילנדית המדוברת של נעמי הורביץ. לטענת המסעדה, רשימת ההמתנה עומדת על כ־2,500 איש

נעמי הורביץ, ניטן תאי. צילום: שרון רביבו
נעמי הורביץ, ניטן תאי. צילום: שרון רביבו
10 בינואר 2016

"אין לנו מקום עד אמצע פברואר", אומרת המארחת של ניטן טאי, המסעדה התאילנדית החדשה והמדוברת ברחוב הארבעה. "אני יכולה להכניס אותך לרשימת המתנה ואולי יתפנה מקום באחד מימי אמצע השבוע בשבועות הקרובים. בסוף השבוע אין בכלל על מה לדבר". אם אי פעם תהיתם מה תוצאותיו של באזז שנמשך לאורך חודשים רבים, הרי לכם תשובה. היום (10.1) תיפתח מסעדת ניטן טאי (אגדה תאילנדית) על חורבותיה של מסעדת מועדון הקצינים אחרי חודשי שיפוץ ארוכים. בהשקעה של 10 מיליון ש"ח ועם הבטחה להיות המסעדה התאילנדית המלכותית הראשונה בישראל – ניטן טאי סוגרת תקופת הרצה מוצלחת ונפתחת לקהל הרחב עם רשימת המתנה של כ־2,500 איש, לטענת משרד יחסי הציבור של המסעדה.

להבדיל מהמסעדות התאילנדיות המוכרות בעיר, המאופיינות לרוב בעיצוב פשוט ובמנות שמזכירות את הטיול לקופנגן, ניטן תאי מתיימרת להציג קולינריה תאילנדית מלכותית. המטבח המלכותי, להבדיל מהעממי, מאופיין בטעמים עדינים יותר, במנות מעוצבות בקפידה ובשירות דקדקני שכולל טקס נטילת ידיים בתחילת הארוחה ומלצר צמוד.

נינה, השפית האמנותית של ניטן תאי. צילום: איליה מלניקוב
נינה, השפית האמנותית של ניטן תאי. צילום: איליה מלניקוב

לבד מהרהיטים, הכלים, תלבושות הצוות והסכו"ם, גם השפית הגיעה ביבוא אישי מתאילנד. נינה (ללא שם משפחה, כמו מדונה) התחילה לבשל בגיל 15, התמחתה בקולינריה בזמן לימודיה בקולג', גויסה למטבח ארמון המלוכה ועבדה בו במשך עשר שנים. מצוידת בניסיון של יותר מ־30 שנה בבישול עילי והתמחות בחיתוך ופיסול חומרי גלם, נינה נבחרה אחרי מיונים קפדניים לעמוד בראש ניטן תאי. את המיונים ערכה הבעלים ומנהלת המסעדה נעמי הורביץ. הורביץ, שנולדה כנאם פיטקרקססרי, עלתה מתאילנד לפני 20 שנה והגדירה מחדש את המונח "סיפור סינדרלה". היא עבדה בשדות בננות בצפון הארץ, הקימה קייטרינג תאילנדי ועבדה בספא של מלון הילטון כמעסה, שם פגשה את בעלה לעתיד, איש העסקים חיים הורוביץ, בנו של מייסד חברת טבע אלי הורוביץ. במשך שנים חלמה הורביץ להראות לישראלים מטבח תאילנדי אחר, לא זה המזוהה עם התרמילאים, ועבדה ימים ארוכים בבניית תמהיל מדויק של אוכל, תפאורה ושירות.

נעמי הורביץ, ניטן תאי. צילום: שרון רביבו
נעמי הורביץ, ניטן תאי. צילום: שרון רביבו

היום כאמור תיפתח המסעדה לקהל הרחב. בין המנות שיוגשו בה תמצאו כיסוני בצק אורז במילוי בשר סרטנים ובוטנים (72 ש"ח), סלט פומלה כפיר ליים עם משחת צ'ילי, קוקוס קלוי ושרימפס (66 ש"ח), חביתת רשת עם מילוי עוף מעושן על עלי כפיר וכוכבי אניס (48 ש"ח), נתחי סינטה צלויים משופדים על למון גראס עם רוטב בוטנים תאילנדי קלאסי (62 ש"ח), קארי ירוק עם נתחי טלה (82 ש"ח) ועוד. על הקינוחים אחראית הקונדיטורית סאני דרעי (טוטו, דלאל, פרונטו, Aria) שבילתה שלושה חודשים בדרום מזרח אסיה בטיול קולינרי. מכיוון שהקינוחים התאילנדים מסתכמים ברוב המקרים בטפיוקה, סטיקי־רייס מנגו ובננה־לוטי, דרעי החליטה לקחת את הטעמים הדומיננטיים מהמטבח התאילנדי ולהכניס אותם למחלקת הקונדיטוריה. בתפריט הקינוחים תמצאו פלאן תה ירוק עם גנאש בזיליקום תאילנדי עם קראמבל פקאן ומקופלת של תה ירוק; כדורי בצק סטיקי רייס במילוי של מרציפן ובוטנים בתוך ציר של ג'ינג'ר ומולסה; ואיך אפשר בלי קינוח שוקולד עם טוויסט של  מיסו עם ליים ושומשום (52־56 ש"ח).

ניטן תאי, הארבעה 21, 5600555־03, כל יום 18:00־חצות